Strona 4 z 15 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 141

Temat: Kreci ale nie odpala 2.4 JTD

  1. #31
    Mansoner
    Gość

    Domyślnie Uszczelka w regulatorze ciśnienia

    Kiedyś jechałem w jedno miejsce kilka km. Musiałem chwilę na kogoś poczekać więc wyłączyłem silnik. Wszystko było pięknie ładnie przed zgaszeniem. Próbuję ponownie odpalić i nic... Kręci żwawo, pompa pracuje bo ją słyszałem...ale nie odpala. Okazało się, że rozpuściła się malutka uszczelka w regulatorze ciśnienia paliwa (O-ring). Wymiana dosłownie parę groszy, a samochód normalnie nie do odpalenia. Ja akurat wezwałem znajomego mechanika, który przyjechał z paliwem w sprayu i bezpośrednio psiknął przez rurę od czegoś tam pod maską i od razu odpalił Dojechałem tak do niego pod warsztat i tam doszedł do tego, że to właśnie ta uszczelka. Podobno to od tego, że leją zbyt dużo wzbogacacza paliwa na stacjach (tankuję zawsze tylko V-Power Diesel na Shellu), który ją po prost przeżarł.
    Przez tą uszczelkę też możecie mieć niewłaściwe ciśnienie paliwa. U mnie akurat żadne lampki awaryjne się nie świeciły. Stało się to z sekundy na sekundę i nie miałem najmniejszych objawów- nic.

    Warto sobie to w wolnym czasie sprawdzić bo nie jest to skomplikowane i czasochłonne. Jak stoisz przed maską i patrzysz na silnik (u mnie 2,4 JTD) to ten regulator znajduje się u góry po lewej, jest metalowy wielkości pięści. Przy odkręcaniu śrubek trzeba się troszkę pogimnastykować bo utrudniony trochę dostęp. Zdejmuje się połówkę i trochę trzeba uważać bo tam jest otwór na paliwo i u mnie jak ta malutka gumka była we fragmentach porozpuszczana to uważać, żeby nie wpadła do środka do przewodu z paliwem. Najlepiej wziąć strzykawkę z gumowym wężykiem i odessać resztki paliwa i ewentualne nieczystości czy uszczelkę przez ten wężyk. Mechanikowi taka operacja zajęła na gotowo około 20 min.

    Dodam, że od tej pory (jakieś pół roku) nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem samochodu czy to mróz czy letni skwar. W tej kwestii wszystko działa idealnie.

  2. #32
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzys-krzys Zobacz post
    Mineły 2 godziny więc poszedłem odpalić....odpaliła za pierwszym razem(zalałem BP Ultimate diesel) jednak po chwili zgasła,marchewa sie nie pali.Odpalam 2raz,bez problemu jednak po chwili gaśnie.Odpalam 3raz-odpala bez problemu tym razem po odpaleniu dodaje lekko gaz i chodzi...
    Miałem coś takiega na 10 prób zapalał z 3-4razy u mnie akurat było to winą przytkanych wtrysków.Jak to sprawdzic w 10 min poszukaj na forum.

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post
    trzeba sprawdzić ile daje ciśnienia pompa w baku , bo to że pompuje nic nie znaczy , ponadto może być problem z paliwem , zanieczyszczony regulator ciśnienia paliwa
    Jak wygląda i gdzie się znajduje ten regulator ciśnienia paliwa?? U mnie po tym jak ropa zamarzła teraz występuje taki problem,,gdy jade i zwiększam obroty powyżej 2tys.to marchewa i gaśnie.Jak jeżdze delikatnie to jest ok....dziś nawet ciągnąłem forda mondeo3 na lince i jak obroty bardzo powoli wyszły za 2tys to nic sie nie działo tak samo jak redukuje bieg i obroty się zwiększą to nie gaśnie,gaśnie tylko przy przyśpieszaniu...

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzys-krzys Zobacz post
    Jak wygląda i gdzie się znajduje ten regulator ciśnienia paliwa?? U mnie po tym jak ropa zamarzła teraz występuje taki problem,,gdy jade i zwiększam obroty powyżej 2tys.to marchewa i gaśnie.Jak jeżdze delikatnie to jest ok....dziś nawet ciągnąłem forda mondeo3 na lince i jak obroty bardzo powoli wyszły za 2tys to nic sie nie działo tak samo jak redukuje bieg i obroty się zwiększą to nie gaśnie,gaśnie tylko przy przyśpieszaniu...
    zacznij od wymiany filtra paliwa , wlej uszlachetniacz do baku , sprawdź na kompie co zarejestrowała centralka wtrysku - chociaż pewnie problem z ciśnieniem paliwa - bo gaśnie przy przyspieszeniu

    przy okazji na foto masz regulator - jest na pompie wysokiego ciśnienia , jeżeli trzeba bedzie to go delikatnie przeczyść , następny w kolejce jest czujnik ciśnienia doładowania - jest na szynie CR
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	831546357.jpg
Wyświetleń:	1336
Rozmiar:	23.3 KB
ID:	8532  
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #35
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Dziś już nie było problemów przy przyśpieszaniu powyżej 2tys. obrotów...kto mi wyjaśni o co chodzi i kiedy mam się spodziewać nawrotu problemów?? Sedeci napisałeś,,czujnik cziśnienia doładowania jest na szynie CR-możesz rozwinąć ten skrót??
    Ostatnio edytowane przez krzys-krzys ; 27-12-2009 o 13:55

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzys-krzys Zobacz post
    Dziś już nie było problemów przy przyśpieszaniu powyżej 2tys. obrotów...kto mi wyjaśni o co chodzi i kiedy mam się spodziewać nawrotu problemów?? Sedeci napisałeś,,czujnik cziśnienia doładowania jest na szynie CR-możesz rozwinąć ten skrót??
    pomyłka, miało być czujnik ciśnienia paliwa , ale tak jak napisałem to zostaw na razie ,
    wymień filtr paliwa (producent zaleca wymianę co 20tys km) , pewnie wrócą mrozy - wrócą problemy , filtr może być przytkany , spuszczenie wody nic nie dało
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Wymieniłem filtr(stary filtr UFI pochodził z 05r)teraz jest Hengsta.Na razie nie ma problemów a nawet jakby troche lepiej auto pracowało.

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzys-krzys Zobacz post
    Wymieniłem filtr(stary filtr UFI pochodził z 05r)teraz jest Hengsta.Na razie nie ma problemów a nawet jakby troche lepiej auto pracowało.
    to wszystko jest z korzyścią dla pompy cr i wtryskiwaczy
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Po wymianie filtra już jest o wiele lepiej...ostatnio tylko raz mi zgasł(kontrolka się zapaliła) kupiłem już formułe do czyszczenia wtrysków jednak zastanawiam się nad inna sprawą czy zapalenie się marchewy i zgaśnięcie podczaj jazdy może powodować przepływomierz powietrza??

  10. #40
    santa_daro
    Gość

    Domyślnie

    Miałem podobne objawy, autko zapalało idealnie, jechało do czasu aż się nagrzało. Gdy było ciepłe, gasło i już nie szło go zapalić aż do momentu gdy temperatura spadła do 50*C. U mnie przyczyną były spadki napięcia na przewodach i nie ustawione ciśnienie na listwie wtryskowej. Po wymianie kilku przewodów, wyczyszczeniu wszystkich możliwych wtyczek pod maską i ustawieniu ciśnienia na listwie wszystko hula...

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] bardzo ładnie kreci nie odpala..
    Utworzone przez arturo85 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-03-2015, 08:32
  2. 156 1.9jtd nie kreci nie odpala
    Utworzone przez kosik17 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 14:35
  3. 1.9 JTD nie odpala, choc rozrusznik kreci
    Utworzone przez Klein w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 17-07-2014, 23:55
  4. Dziwnie kreci i nie odpala
    Utworzone przez tygrysek w dziale 156
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post / autor: 19-06-2011, 16:39
  5. 156 1.6 Nie odpala, nie kreci
    Utworzone przez TenTypMih w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-11-2010, 19:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory