Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Alfa 145 boxer - częśći

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie Alfa 145 boxer - częśći

    Przymierzam się do zakupu AR 145 z silnikiem 1,6 boxer, oryginalny przebieg 160 000 km,
    regularnie wymieniany olej, filtry i rozrząd.
    Czy jest to duży przebieg dla tego silnika? czego można się spodziewać?

    Proszę Was o radę dot. dostępności części do boxerów, z tego co sprawdziłem
    to części eksploatacyjne - filtry, klocki, paski są dostępne w sieci Inter Cars, Fota.
    Jak wygląda sprawa części np. do skrzyni biegów, części silnikowych, czujniki itp.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał gord Zobacz post
    (...)
    boxer, oryginalny przebieg 160 000 km,
    (...)
    Czy jest to duży przebieg dla tego silnika? czego można się spodziewać?

    Proszę Was o radę dot. dostępności części do boxerów
    (...)
    Jak wygląda sprawa części np. do skrzyni biegów, części silnikowych, czujniki itp.
    Jak olej przyzwoity, auto użytkowane z głową, silnik nie był rozkręcany, remonotwany, itp. to drugie tyle spokojnie przetrwa. Zwracać uwagę na to co w każdym silniku, czyli wszelkie stuki, dzwonienia, cykania i inne podejrzane odgłosy(czasem słychać tylko ze środka, albo jak się stanie obok drzwi ), z tym że w przypadku boxera ja bym zastosował zasadę, że każdy taki odgłos dyskwalifikuje silnik. Po odpaleniu ma pracować grzecznie, równiutko na wolnych obrotach(stawiasz zapalniczkę na pająku kolektora i ma się nie przewrócić). Piszę na podstawie tego co sam czytałem, a po trochu straszę moim doświadczeniem - chciałem profilaktycznie zrobić głowice, bo jak kupiłem to jedna cichutko stukała i uszczelka się pociła - w efekcie po kilku wizytach w warsztatach i utopieniu całkiem sporych pieniędzy auto jest w gorszym stanie niż przed robotą.
    Dobry boxer jest elastyczny, ciągnie równo od niskich obrotów(2k-2.5k) a przy 4-4.5, ma dostawać dodatkowego kopa połączonego z najpiękniejszą symfonią na świecie.
    Co do tych części to nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz.. imho do mało których aut wszystko dostępne jest od ręki - na ogół trzeba ten dzień przeczekać aż przyjadą z hurtowni(o ile omyłkowo nie przyjadą inne).
    A z tą skrzynią to remont jakiś planujesz? Jak nie to nie ma się co martwić na zapas, szczególnie biorąc pod uwagę ceny używek

  3. #3
    skrzat
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał JacekK Zobacz post
    Jak olej przyzwoity, auto użytkowane z głową, silnik nie był rozkręcany, remonotwany, itp. to drugie tyle spokojnie przetrwa.
    Mam boxerka, chodzi jak w zegareczku, ale w cuda nie wierzę i chciałbym widzieć te 320 tys. km przejechane bez remontu silnika? Urokiem AR jest niesamowita frajda z jazdy, ale jej awaryjność jest jeszcze większa.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za odpowiedź,
    tylko z tą awaryjnością to mnie "skrzat" trochę postraszył

    Gdzieś, już nie pamiętam dokładnie, ale na jakimś forum AR czytałem,
    że boxery były dość trwałe i prawidłowo użytkowane nie ulegały jakimś większym awariom.

    Fakt jest taki, że są to już samochody stare... i chyba normalne, że trzeba się liczyć np. z remontem silnika w przyszłości.

  5. #5
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    co za idiotyzmy o awaryjnosci boxerów... proste zasady: nie piłuj silnika wyżej 3 tys obrotów, póki temperatrura nie osiągnie optimum, tych 80 do 90 stopni, dalej sprawdzaj regularnie poziom oleju, nie moze absolutnie leżeć na minimum skali, połowa lub górna granica ma być, oraz wymieniac rozrząd co 60 tysięcy i bezwzględnie tego nie przekraczać.
    I auto jeżdzi i jezdzi i jezdzi. Awaryjność boxera to bzdura.

  6. #6
    skrzat
    Gość

    Domyślnie

    Przewody zapłonowe 98
    Świece zapłonowe 35
    Simer wałka rozrządu 20,7
    Uszczelki głowicy 102,94
    Pompa wodna 114,55
    Paski rozrządu 76,76
    Popychacze hydrauliczne (od VW) 20-30
    Uszczelki kolektor ssący 10
    Uszczelki kolektor wydechowy 14
    Uszczelki pod głowiczki 12
    O-ring wałka rozrządu 2
    Pompa paliwa 77
    Tłumik 270
    Osłony przegubów zewnętrzne 38
    Filtr powietrza 20
    Płyn wspomagania 22
    Chłodnica 219
    Wysprzęglik 56
    Tylnia piasta 110-230
    Klocki hamulcowe tył 45
    Przeguby zewnętrzne 160-
    Olej skrzyni 75W90 123
    Sprzegło komplet 320
    Łączniki stabilizatorów kpl 52
    Linka zmiany biegów 142
    Filtr oleju 20
    Klocki hamulcowe przód 55
    Nakrętki piasty przód 30,60
    Opaski przegubu P 92mm 4,10
    Opaski przegubu 25mm 3,50


    To są przykładowe ceny, w miarę aktualne, choć niektóre mogły już ulec zmianie. Niestety z tą awaryjnością nie żartuje i nie licz na to, że kupisz Alfę i będzie zachowywała się inaczej. Jak mało jeździsz to naprawdę się nacieszysz, ale jak masz tym autem np. codziennie dojeżdżać do pracy i szukasz czegoś naprawdę bezawaryjnego, to zapamiętaj, że "Alfę trzeba kochać" i wszystko musisz jej przebaczyć. Pozdrawiam.

  7. #7
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    Nie wierz mu w tę awaryjność. Nieprawda! Prawda leży gdzie indziej: auto będzie Ci się sypać (a nawet sypać solidnie) jeśli poprzedni właściciele je zajeździli. Nie dbali o nie.
    Problemem boxera nie jest żadna awaryjność; problemem jest to, że silnik jest stary. Ostatniego boxera wyprodukowano w grudniu 1996 roku. Ostatni silnik zjechał z taśmy własnie wtedy, mimo, ze AR z boxerami montowano jeszcze chyba w 1997. Dlatego i tylko dlatego trudno znaleźć obecnie silnik w dobrym stanie.
    Jest to o tyle jeszcze trudniejsze, ze z reguły te auta były ostro jeżdżone (dzwięk, wrażenia itd). To nie była spokojna eksploatacja, taka wiesz, jak wujek co jezdzi tico na działkę.
    Wniosek taki: szukaj auta albo z pewnym, udokumentowanym przebiegiem i historią albo auta od prawdziwego alfisti. Być może obejrzysz 10 aut i dopiero jedenaste spełni te warunki ale, zapewniam, warto. Inaczej trafisz na trupa i będziesz miał wydatki z listy Skrzata, co miesiąc coś nowego.
    Ja dobrze trafiłem: trzeci rok mam auto i jedyne awarie to padnięty teraz akumulator (miał trzy lata, model polski) i zdechły wężyk od klimy (wyciekł mi płyn z klimy). Nic więcej.
    Paru moich znajomych, dokładnie trzech, podobnie: jeżdzą po parę lat i jest OK. Dokładnie sprawdz auto przed zakupem, a po zakupie natychmiast dokonaj niezbędnych korekt i napraw.
    Inaczej leżysz i legenda awaryjności trwa.

  8. #8
    yanneq
    Gość

    Domyślnie

    Zgadzam się z Pingwinem. Mam już trzeci rok i spory bagaż doświadczeń ze swoją alfą.
    Kupiłem ją ,jak tylko ją zobaczyłem . Z daszkiem , halogenami,klimą, elektryką, na obniżonych sprężynach. Na oko była ok. Do dzisiaj do niej dokładam. Najpierw wymiana tylnego zawieszenia (tył wytłuczony,nie pomogły zestawy naprawcze, przy krzywej belce),teraz wymiana wahaczy i amortyzatorów przednich,wymiana sprężyn sportowych na zwykłe (podniosłem przód z 10 do 18cm bo szorowałem asfalt przy większych nierównościach i poprzecznych garbach).Wymieniłem tylne uszkodzone lampy na tuningowe i kierunki boczne na cleary,loga, co przy czarnym lakierze odmłodziło ją o 7 lat.
    Pozostało jeszcze spalanie(wymiana sondy,układu wydechowego itd,itp).Dołożyłem do
    niej drugie tyle i jeszcze dołożę.Zapomniałem o chłodnicy wody,przew.zapł,świece,pompie wodnej,termostacie,akumulatorze,opon, które również wymieniłem. Tak więc skala zużycia była dosyć szeroka.Mogłem jej uniknąć robiąc przed zakupem pełną geometrię zawieszenia.Pomimo tych usterek silnik i układ zapłonowy był niezawodny,co pozwalało mi
    na normalną eksploatację wozu. Tyle o możliwych usterkach ,które na Ciebie również
    mogą czekać. Nie po to by Cię zniechęcić o nich napisałem, ale abyś wiedział ile frajdy
    będziesz miał, mogąć zrobić coś przy alfie. To auto w swojej klasie przewyższa wszystkie
    niemieckie wozy,którym nie można zarzucić braku solidności ale brak wyobraźni stylistów.
    Wystarczy otworzyć drzwi aby dostrzec totalny brak smaku w Golfach i Astrach( w elementach wykończeniowych). Jak dla mnie, posiadanie takiego auta, to jak konsumowanie nie osolonego ziemniaka .A więc - smacznego ! Ja nie zamieniłbym swojej
    alfy na 10 Golfów i Astr.
    Nie miałem problemów z częściami(Allegro,sklep int.)

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jeśli auto będzie nawet bardzo dużo używane i sporo nabijało kilometrów to przy normalnej jeżdzie mało prawdopodobne żeby coś złego się z nim działo ale jak będzie mocno katowane to długo się nie nacieszysz, silnik boxera jest jednak dość delikatną konstrukcją i nie za bardzo znosi katowanie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Liczę się oczywiście z tym, że po zakupie trzeba będzie kilka rzeczy naprawić...

    To co zauważyłem przy oglądaniu samochodu, to przede wszystkim wyciek z termostatu, więc do wymiany, poza tym słabo działa ogrzewanie wnętrza,
    przyczyna może leżeć w termostacie. Poza tym zawieszenie przednie stuka (pewnie wahacze i stabilizator), nie działa prędkościomierz -> podejrzewam czujnik
    w skrzyni (może tylko wypięta wtyczka). Oczywiście wymieniłbym paski rozrządu i osprzętu, olej i filtry. Pewnie dojdą jeszcze jakieś klocki i tarcze. Blacharsko - nie zauważyłem jakiejkolwiek rdzy,
    karoseria generalnie jest w dobrym stanie.

Podobne wątki

  1. Silnik Alfa romeo 1.6 boxer lub cala alfe rozbita z tym silnikiem lub 1.4 boxer
    Utworzone przez Kojocik13 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 20:15
  2. Hurtownia częśći
    Utworzone przez berez w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-12-2011, 11:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory