Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Zimny bardzo słaby

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Exclamation Zimny bardzo słaby

    Witam przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego tematu który rozwiazał mój problem. Problem to bardzo słaba AR gdy ja zapale i jade az osiagnie ponad 80 stopni a później już problem znika i nie ważna jest temperatura silnika dopóki jej nie zgaszę.Brak błędów na kompie? POMÓŻCIE CO TO MOŻE BYĆ ?????

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Domyślnie

    Może inaczej strasznie długo się nagrzewa czy to płyn chłodniczy do wymiany a może coś innego?

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To w tym silniku normalne - co rozumiesz pod pojęciem długo się nagrzewa? A przepływomierz w jakim masz stanie odepnij go i się przejedź jak masz zimny silnik
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Hamburg, Niemcy
    Auto
    156 3.2 V6 GTA
    Postów
    168

    Domyślnie

    Zacznij od ustalenia czy termostat działa prawidłowo, a o termostatach można napisać książkę korzystając z postów tego forum.

    Wyszukiwarka -> wpisz sobie termostat i czytaj...

    Być może twój problem leży gdzie indziej ale sprawny termostat w dieslu to podstawa.

    Fakt, że zimny diesel jest słabszy to prawda - ale tylko przez chwilę xD

    Mówisz, że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jeździ normalnie, wynika to z tego że silnik był rozgrzany i szybciej jest złapać mu temp niż po całonocnym postoju. Tym bardziej, że teraz mało kiedy temp jest >0, a dla diesli robiących mało km to męczarnia, bo czasami się nawet dobrze nie zdążą rozgrzać ;D

    Jaką temp na wskaźniku ci pokazuje?

  5. #5
    huragan
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiejtekt Zobacz post
    Witam przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego tematu który rozwiazał mój problem. Problem to bardzo słaba AR gdy ja zapale i jade az osiagnie ponad 80 stopni a później już problem znika i nie ważna jest temperatura silnika dopóki jej nie zgaszę.Brak błędów na kompie? POMÓŻCIE CO TO MOŻE BYĆ ?????
    Witam. U mnie jest to samo.Jazda na mrozie wyglada tak jakby Alfa chciala ale nie mogla. Dopiero na wyzszych obrotach jest zwawsza.Tylko na zimnym silniku nie chce jej krecic.Zauwazylem tez ze jak nagle zrobi sie cieplej duzo cieplej to jest juz zupelnie jak nalezy. Roznica zaraz odczowalna przy przyspieszaniu.Jestem swiezo po wymianie plynu do chlodnicy ,wiec moze tez dluzej sie teraz nagrzewa pozdrawiam.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Domyślnie

    Przez co rozumiem że się długo nagrzewa wczoraj miałem trase około 400 km i dopiero po przejechaniu 60 było tak jak należy czyli turbina daje pełną mocą ( dopiero gdy temp. osiagneła ponad 80 stopni ). A co do termostata to raczej działa prwidłowo bo wyrażnie widać na wskaźniku temp kiedy sie otwiera i puszcza duży obieg chłodziwa. Przepływomierz to tak szczerze to nie wiem gdzie go szukać ( jestem zielony w tym temacie dlatego pytam i za odpowiedzi bardzo bardzo dziekuje )

  7. #7
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zomeba Zobacz post
    Fakt, że zimny diesel jest słabszy to prawda - ale tylko przez chwilę xD
    Możesz to podeprzeć jakimiś dowodami ??
    Dziwi mnie to co piszesz bo dieslami jeżdżę od dawna a tym co mam już czwarty rok i nigdy nie zauważyłem aby zimny nawet bardzo zimny silnik był słabszy lub nie chciał się wkręcać na obroty. Co prawda dopóki wskazówka na wskaźniku nie pokaże 50 st to staram się nie przekraczać 2,5 tyś obr a z pełnych osiągów korzystam osiągów wyłącznie po całkowitym nagrzaniu silnika - to nie zauważyłem aby zimny silnik pracował niechętnie, jedyny objaw zimnego to klekot przez kilka pierwszych minut.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Smile

    Cytat Napisał Bedboys Zobacz post
    Możesz to podeprzeć jakimiś dowodami ??
    Dziwi mnie to co piszesz bo dieslami jeżdżę od dawna a tym co mam już czwarty rok i nigdy nie zauważyłem aby zimny nawet bardzo zimny silnik był słabszy lub nie chciał się wkręcać na obroty. Co prawda dopóki wskazówka na wskaźniku nie pokaże 50 st to staram się nie przekraczać 2,5 tyś obr a z pełnych osiągów korzystam osiągów wyłącznie po całkowitym nagrzaniu silnika - to nie zauważyłem aby zimny silnik pracował niechętnie, jedyny objaw zimnego to klekot przez kilka pierwszych minut.
    Nie wiem jest to pierwszy JTD moze tak ma być ale na moje doswiadczenie z autami wprawdzie nieduże ale polo z roku 90 1.4d lepiej jechał zimny niż AR z całym szacunkiem więc pytam czy z moim serduszkiem w alfie 147 JTD jest wszystko OK wprawdzie niedawno go zakupiłem ale już go kocham ( dzisiaj wracałem z pracy zagrzał sie do ok 83 po 8km w miescie)

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Hamburg, Niemcy
    Auto
    156 3.2 V6 GTA
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bedboys Zobacz post
    Możesz to podeprzeć jakimiś dowodami ??
    Dziwi mnie to co piszesz bo dieslami jeżdżę od dawna a tym co mam już czwarty rok i nigdy nie zauważyłem aby zimny nawet bardzo zimny silnik był słabszy lub nie chciał się wkręcać na obroty. Co prawda dopóki wskazówka na wskaźniku nie pokaże 50 st to staram się nie przekraczać 2,5 tyś obr a z pełnych osiągów korzystam osiągów wyłącznie po całkowitym nagrzaniu silnika - to nie zauważyłem aby zimny silnik pracował niechętnie, jedyny objaw zimnego to klekot przez kilka pierwszych minut.
    Chodzi mi głównie o sytuacje takie jakie występują teraz czyli jeśli jest -10 i odpalam diesla, daje mu około 20 sekund zanim ruszę, po ruszeniu czuć, że przez pierwszych kilkanaście metrów jest lekko słabiej. Nie ma tragedii oczywiście z tą słabością ale upierając się można to odczuć, to podobnie jak z tym - niektórzy mówią, że po włączeniu klimy nie czują różnicy, w 1.9 TDI po włączeniu klimy czuć, w 1.9 JTD 8v też czuć, jak jest w innych ja nie wiem. Spróbuj ruszyć ciepłym silnikiem z naprawdę jak najniższych obrotów i spróbuj z takich samych obrotów ruszyć po odpaleniu przy -10, -15.

    Zanim wskazówka temp nie uniesie mi się znacząco, to do 2 - 2.3 tys jeżdżę.

    Lubisz jazdę niedogrzanym dieslem? Jeśli nie to dlaczego? Wg mnie będzie dysponował gorszymi osiągami, niż elegancki zagrzany do prawie 90 stopni.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Domyślnie

    Nie chodzi tu o jezdzenie zimnym dieslem tylko pytam czy tak ma być zapalam alfe czekam oczywiście niech oliwa troszkę się rozgrzeje i jade np do sklepu na zakupy to ta jazda wyglada tak - cieżko auto rozpedzić 1,2,3 - około 50 km/h ( juz na mnie trąbia) dopiero po przejechaniu sporego kawałka drogi - czy tak ma byc jeśli tak to nie mam wiecej pytań sprawdze przepływkę wymienie płyn i o efektach napiszę

Podobne wątki

  1. Licznik bardzo bardzo bardzo dziwny temat
    Utworzone przez dudzik87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 14:02
  2. JTD zimny bardzo ciężko pali- świece dobre!
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 21:23
  3. 2.4 jtd słaby na dole
    Utworzone przez LybraSW w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 10:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory