Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: JTD zimny bardzo ciężko pali- świece dobre!

  1. #1
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie JTD zimny bardzo ciężko pali- świece dobre!

    Cześć mam problem z jtd od jakiegoś czasu zauważyłem że nie zawsze chce odpalić czy ciepły czy zimny,
    dziś np, stał 10godzin w temp 0stopni i odpalił dopiero za 4razem(nagle chwycił)
    a niekiedy jak stoi w garazu w temp 15stopni nawet 2-3 dni odpala bez problemu- czy to może być obiaw braku prawidłowego ciśnienia na szynie CR?
    mruga mi kontrolka świec, (4 sprawdziłem grzeją pięknie )

    Zamówiłem na allegro program z kablem FiatEcuScan i chciałem zapytać:
    1. Czy program pokaże mi że któraś ze świec nie grzeje tak jak inne.
    2. Czy pokaże jakie jest ciśnienie na szynie przed i w trakcie odplania.
    3. Czy regulator ciśnienia paliwa na szynie odpowiada za utrzymanie tego ciśnienia (chyba około 300 bar) w trakcie kiedy silnik nie pracuje? czy jest jakiś inny zawór czy coś takiego??

    Nie wiem od czego zacząć, aha a wcześniej 2 dni temu było -2 stopnie i alfa odpaliła normalnie od pierwszego razu.

  2. #2
    viruskill
    Gość

    Domyślnie

    - jak miga Ci kontrolka to jeśli masz sprawne świece uszkodzoną masz centralke od grzania świec.
    - jak silnik jest wyłączony ciśnienie spadnie Ci do 0 po jakimś czasie ale to nie ma wpływu na odpalanie silnika, przy rozruchu ciśnienie na szynie wzrasta do ponad 400 barów
    - ja też mam taki problem że jak jest temp od 7 do -6 odpala za 2 razem zakręce z 2 sek załapie i zgaśnie i jeszcze zakręcę max 2 sek i zapala ale nierówno i już chodzi dobrze ale już mam tak od kiedy ja kupiłem nawet jak były mrozy -30 i tak zapalała bez problemu.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    kabel z programem na pewno się przyda. Być może po błędzie od razu będziesz wiedział co jest nie tak.
    Alfa Romeo 156 1,9JTD (77kW) 2000r.

  4. #4
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    Centralka działa, bo po przekręceniu kluczyka, po zgaśnięciu kontrolki świec po ok 10 sekundach słychać pstryknięcie. Sprawdzałem czy pojawia się prąd na kablu do świecy, za pierwszym razem prąd był, a za jakieś 10 minut już nie, ale myślę, że to było spowodowane tym że silnik lub temperatura otoczenia była za wysoka żeby świece zaczęły grzać.
    Wydaje mi się, że to jest coś z dawkowaniem paliwa, bo jeżeli byłby problem po stronie grzania świec to silnik chciałby ale nie mógł odpalić od razu, a tu kręci kręci nic i nagle chwyta i pracuje równo, nie gaśnie.
    A czy wiesz coś na temat ECU Scan?

    ---------- Post added at 18:08 ---------- Previous post was at 18:03 ----------

    no ok. wzrasta ciśnienie do 400 ale jak będzie 0 barów to zanim pompa wytworzy takie ciśnienie trochę minie (tak mi się wydaje)

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Najpierw się weź za sprawdzenie akumulatora... Piszesz, że Ci kontrolka świec mruga a to jest właśnie objaw ich/jej uszkodzenia. Na temat ECU SCAN na forum jest cała masa info. Jeśli zakupiłeś kabel u Viaken'a, to tam jest instalacja dokładnie opisana w postaci screen'ów. Natomiast FES musisz sobie ściągnąć albo wersję demo z oficjalnej strony albo poszukać w czeluściach internetu.

  6. #6
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Najpierw się weź za sprawdzenie akumulatora... Piszesz, że Ci kontrolka świec mruga a to jest właśnie objaw ich/jej uszkodzenia.



    tzn?? jak to sprawdzenia, aku jest dobry a będzie kontrolka mrugać jak jakiś błąd będzie związany z grzaniem świec???

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Prawdopodobnie jak sprawdzałeś świece aktywowałeś "błąd w układzie grzania świec", który został zapamiętany przez ECU. Jak jest wszystko Ok. to po kilku włączeniach zapłonu (chyba 10x)wszystko wróci do normy i kontrolka po uruchomieniu silnika przestanie mrugać, lecz błąd nadal będzie zapisany w pamięci ECU jako nieaktywny. Zapisany błąd nie ma żadnego negatywnego wpływu na start silnika, skasujesz go jak podłączysz kabelek.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał puchaty1988 Zobacz post
    tzn?? jak to sprawdzenia
    Jeśli ma słaby prąd rozruchowy to będzie tak paliła dopiero po dłuższym kręceniu. Jak jest zimno (np -10) to może mieć nawet tylko 50% skuteczności jak przy temp rzędu 15'C. Poza tym jakie on ma parametry?

    ---------- Post added at 00:18 ---------- Previous post was at 00:17 ----------

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Prawdopodobnie jak sprawdzałeś świece aktywowałeś "błąd w układzie grzania świec", który został zapamiętany przez ECU. Jak jest wszystko Ok. to po kilku włączeniach zapłonu (chyba 10x)wszystko wróci do normy i kontrolka po uruchomieniu silnika przestanie mrugać, lecz błąd nadal będzie zapisany w pamięci ECU jako nieaktywny. Zapisany błąd nie ma żadnego negatywnego wpływu na start silnika, skasujesz go jak podłączysz kabelek.
    Ale jeśli mrugały przed ingerencją to świadczy o problemie z którąś ze świec.

  9. #9
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    Ale jeśli mrugały przed ingerencją to świadczy o problemie z którąś ze świec.
    wykręcę je jeszcze raz, bo po tym jak je wkręciłem kontrolka przestała mrugać, i może po trzecim odpaleniu już mruga do dziś (jakieś 2 tyg)

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał puchaty1988 Zobacz post
    wykręcę je jeszcze raz, bo po tym jak je wkręciłem kontrolka przestała mrugać, i może po trzecim odpaleniu już mruga do dziś (jakieś 2 tyg)
    Można sprawdzić bez wykręcania, wypiąć przewody prądowe i podać na każdą świecę z osobna prąd poprzez amperomierz, jeżeli każda świeca pobiera ten sam prąd to świeczki pewnie są dobre.U mnie kiedyś po wymianie świec kontrolka nadal mrugała, powyjmowałem, przeczyściłem, popsikałem WD styki przekażników (te przed aku.)i pomogło.

Podobne wątki

  1. [159] Bardzo ciężko pali, albo zupełnie nie odpala... chodzi nie równo
    Utworzone przez ekstranio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 17-12-2015, 19:50
  2. [146] AR 146 16V ciężko pali jak zimny
    Utworzone przez Vader w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2014, 11:52
  3. [159] Pali się 'Pre-heating glow plug not available', ciężko pali - co to może być?
    Utworzone przez Tomasz1506 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 18:46
  4. Ciężko pali gdy jest silnik zimny.. Pomocy
    Utworzone przez zulek1986 w dziale 166
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 11-12-2010, 11:51
  5. [156] Bardzo ciężko pali AR 156 1.9 JTD
    Utworzone przez Proteus w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-11-2008, 17:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory