Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Delta 2,0 16v dużo za duże spalanie

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie Delta 2,0 16v dużo za duże spalanie

    W góry przepraszam, wiem, że to nie forum Lancii, ale na forum tej marki nikt mi nie odpisał na mój temat. Problem dotyczy Lancii Delty 2 2,0 16v spalanie przedostatniego zbiornika wyniosło 15 litrów, a ostatniego 19l/100 km, a wcześniej mieściła się w granicach 11. Mam dwa tygodnie ferii więc mam czas, aby na spokojnie sobie wszystko posprawdzac, a po tym czasie podłącze sobie auto do komputera w szkole. Napięcie sondy lambda wynosi ok 0,3 v, ale może to byc przyczyną, a nie skutkiem, a tak duża różnica to raczej nie ona. Czujnik temperatury sprawny i dobry, opornośc ładnie spada i jest dobra.
    Jak na razie to znalazłem 2 lekkich podejrzanych tzn. filtr paliwa z którego z wyjścia lekko "pociło się" benzyną. Numer dwa to mogą byc wtryskiwacze, bo wykręcałem świece i 2 z nich są bardziej czarne od innych.
    Auto zawsze odpala, mocy tyle samo, nie dławi się, oleju zbytnio nie ubywa i nie przybywa, jednak obroty biegu jałowego są trochę za duże, ale nie zawsze.
    Moi drodzy co radzicie jeszcze przejrzec, może doradzicie co bym się nie nudził i cały czas uczył do matury
    Ostatnio edytowane przez mac1us ; 17-01-2010 o 21:14

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Wolne obroty sa za duże - to moim zdaniem raczej czujnik temperatury
    Auto sie nie dławi przy gwałtownym przyspieszaniu ?
    Jakie sa wolne obroty na zimnym i rozgrzanym silniku?
    Według zwyczajowych procedur przyczyna powinna być:
    wtryskiwacze paliwa
    sonda
    układ zapłonu
    układ zasilania paliwem
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 17-01-2010 o 21:27

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Wolne obroty sa za duże - to moim zdaniem raczej czujnik temperatury
    Auto sie nie dławi przy gwałtownym przyspieszaniu ?
    Jakie sa wolne obroty na zimnym i rozgrzanym silniku?
    Też na początku myślałem, że to czujnik temperatury, ale mierzyłem go miernikiem i było ok, sprawdze jeszcze raz jutro. Auto nie dławi się przy gwałtownym przyspieszaniu. Obroty na zimnym silniku to ok. 1500, a później spadają, ale gdzieś do 1100 1200, czasem zdarzy się 900. Miałem też przypadki falowania obrotów, była to wina czujnika położenia przepustnicy, czy to on może byc odpowiedzialny za to spalanie?

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Nie aż tyle.
    dobrzy by było sprawdzić ciśnienie paliwa,regulator moze lać do kolektora paliwo ale wtedy powinno śmierdzieć wachą

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    po pierwsze sprawdź wskazania sondy przy rozgrzanym silniku .. najlepiej wykres integratora.. jak będzie źle to mamy winowajce.. jak nie sprawdzisz to można "gdybać" do woli..
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    moze to byc sonda lambda ,jak mialem walnieta to palila mi 155 po 15-16 litrow i czasami mialem lekkie drgania silnika a innych objawow nie zauwazylem moc byla przyspieszala ok
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    moze to byc sonda lambda ,jak mialem walnieta to palila mi 155 po 15-16 litrow i czasami mialem lekkie drgania silnika a innych objawow nie zauwazylem moc byla przyspieszala ok
    Spalanie 15-16 to nie 19-20, a sonda pokazuje niskie napięcie co pokazuje, że mieszanka jest za bogata.

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Sonda powinna mieć wahania około 0.1 V, po 2 minutach działania 1V Pomiar miedzy stykami "2" i "11"

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac1us Zobacz post
    sonda pokazuje niskie napięcie co pokazuje, że mieszanka jest za bogata.
    wykres sondy nie może stać w miejscu i pokazywać niskiego napięcia cały czas.. może sonda siadła?
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Niestety Gutmann Mega Macs 55 oraz Bosch KTS 670 polegli. Oba diagnoskopy nie skomunikowały się ze sterownikiem, jedyne co udało się zrobic to sprawdzic ABS, dzięki Gutmann-owi na desce wyskoczył kod błyskowy, wszystko ok.

    Co do wtryskiwaczy to na dniach wyjme całą listwę oraz sprawdzę podciśnieniowo pompką co pokaże, czy wtryskiwacz "trzyma" podciśnienie, czy jest nieszczelny, czyli leje bo jest otwarty.

Podobne wątki

  1. Duże spalanie 2.5 v6
    Utworzone przez Maciek285 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-07-2015, 10:07
  2. Duże spalanie, 1.9 JTD 105 KM
    Utworzone przez Fazi w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 18:50
  3. Za duże spalanie... JTD
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 17-10-2012, 14:07
  4. Za duże spalanie 156 2.4 JTD 150 km
    Utworzone przez daber1988156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 08-04-2011, 21:21
  5. Duże spalanie 156 2.0
    Utworzone przez Piwek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-10-2008, 08:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory