mój kabelek jest troszkę inny,ale jeśli masz miernik to przedzwoń czy to jest pin 7
jeśli tak to tnij![]()
I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem...
Ja mam taki sam układ płytek jak kolega wyżej. Czy ktoś jednak mógłby powiedzieć jaka jest idea przerywania ścieżek oznaczonych na biało i żółto? http://www.driver87.webpark.pl/kabel.jpg
Bo u mnie lecą one zupełnie inaczej, więc obrazkowa metoda przeróbki nie bardzo się sprawdza. I tak styk 14 złącza jest połączony z miejscem zaznaczonym na czerwono, natomiast styk 6 jest połączony z miejscem zaznaczonym na niebiesko.
I jeszcze jedno ostatnie pytanie. Czy nie możnaby podłączyć reszty od razu w ten sposób? Usuwając kable oznaczone czerwonym krzyżykiem a te na zielono od razu dać pod styki złącza.
http://www.driver87.webpark.pl/kabel2.jpg
Pytam, bo każdy kabel pomimo identycznych połączeń ma inne rozmieszczenie ścieżek itp, więc miejsce przecięcia zaznaczone na fotce niewiele mówi. Rozumiem, że bez zamontowanych przełączników nie powinno być połączenia między tym miejscem na żółto http://www.driver87.webpark.pl/kabel3.jpg a stykiem 7 (zaznaczone przez kolegę wyżej miejsce jest połączone ze stykiem 10)? Dopiero przełączniki w położeniu ECU łączą to miejsce ze stykiem 7, w położeniu ABS ze stykiem 1, natomiast AirBag ze stykiem 3?
Ostatnio edytowane przez kamil_pk ; 29-12-2009 o 11:45
Ja też na początku kierowałem się manualem, ale dałem sobie spokój....
Pewnie jest kilka wersji sprzętowych tego kabelka, weź poprostu miernik do ręki i przedzwoń 7 pin i tnij.
I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem...
Witam
Zacząłem swoją przygodę z obd2, troszkę się namęczyłem żeby się połączyć, ale się udało
Używam programu FiatECUScan141.exe i pokazało mi takie coś
P0110 - INTAKE AIR TEMP. (1) SIGNAL HIGH STORED
P0101 - MASS AIR FLOW (2) SIGNAL LOW STORED
P0704 - TRANSMISSION/GEAR SYS (5) INVALID SIGNAL STORED
P0404 - E.G.R. DEVICE (5) INVALID SIGNAL STORED
jak juz pisałem dopiero z tym zaczynam i mam pytanie czy po prostu nacisnac tylko clear errors??
Nie chciałbym, bardziej narobić se problemów.
po wymianie filtrów i oleju zapomniałem przepływki podpiąć i tak wjechałem do garażu, może to przez to sa te dwa pierwsze błędy
Pozdrawiam
Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa
@palchon
- kolego masz cały temat tylko o tym programie i autach JTD.
- Un idiag to całkiem inny program,
--
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...slugi_jtd.html
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Witam,
Połączyłem się dzisiaj z ECU ME3.1 Selespeed używając definicji Alfa156Selespeed_ME31.
Wszystko poszło sprawnie, wykasowałem błędy ale jak chciałem zczytać parametr TRA wywaliło mnie z błędem z unidiaga. FRA zczytało bezproblemu ale jest za to jakies niskie: 0,5. Czas wtrysku około 1,41 ms.
Chciałem zrobić reset parametrów wpisując 0xFD potem 0xFE i dupa blada. W logu pokazał się jakiś error, zaczęła migać chwile kontrolka skrzyni. Auto odpaliło jesdnak normalnie, nie załapało żadnych błędów.
Czy do selespeeda sa inne komendy do resetu parametrów czy definicja była zła?
Może należało by użyć definicji AlfaLancia_ME731, z opisu wynika że też selespeeda obsługuje.
Pozdrawiam i czekam na propozycje
EDIT: Udało się komuś znaleźć cracka do Alfadiag'a?
Ostatnio edytowane przez kilu ; 09-01-2010 o 19:34
Czytam ten wątek tami z powrotem od dwóch dni ale nie znalazłem mojego przypadku (ewentualnie post powyżej
Chce dokonać resetu ECU UniDiagiem 0.4.0.3 (albo czym kolwiek innym) w
Fiat Bravo 2.0 HGT '99
ECU Bosch Motronic ME3.1 (ten sam co w 156 Selespeed)
Używam pliku definicja dla tej Alfy.
Po wpisaniu 0xFE do klawiszem "In Out Ctrl LI 30" dostaje komunikat, że komenda nierozpoznana przez ECU. Podobnie jak przy resecie adaptacji przepustnicy 0xFD. (tak na którejś ze stron tego wątku radził Bubu321 dla M1.5.5)
Reset mode 0x01
Czy w tym ECU da się wogóle dokonać restu FRA i TRA??
Wcześniej bawiłem się AlfaDiagiem (jakieś dwa lata go używam) i nie ma w nim możliwości dokonania resetu tego ECU.
Właśnie dostałem możliwość uczestniczenia w forum UniDiag na yahoo i ściągnąłem nowe definicje do 20V (FiatLancia_20V_ME31_2.def).
Po naciśnieciu "Reset ECU" dostaje taki komunikat (na def z selespeed to samo):
ButtonEcuReset
ECU Reset
Error in request : 11 type : 11, Service Not Supported
Czy powyższy komunikat oznacza, że ECU nie wspiera resetu czy nie rozumie komendy wysłanej przez UniDiaga (np.ze względu na błąd składni)
Czy mógłby ktoś wrzucić link do programu KWP71, będę bardzo wdzięczny. Przeszukałem całe forum i nigdzie nie mogę znaleźć.
Proszę bardzo
http://winiar00.w.interia.pl/KWP71Diag.rar