Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Temat: Bardzo długo się nagrzewa w środku.

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sparco123 Zobacz post
    ...PS. z tego co wiem to te silniki nie chcą się bardzo grzać w zimie, a przy dobrym termostacie zasłanianie chłodnicy nic nie da
    Nie można tak do tego podchodzić. Auto ma grzać i tyle, z małymi (!) odchyleniami ze względu na pogodę. Skoro nie grzeje znaczy że coś jest nie tak.
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  2. #12
    Sparco123
    Gość

    Domyślnie

    Faktycznie, jeśli z termostatem jest wszystko OK to można jeszcze nagrzewnicę wymienić, pytanie po co? Poczytaj forum masz 3 wyjścia:
    1. Jeździć w przedziale 2000-3500 obr/min
    2. Nie włączać ogrzewania (i też dawać więcej gazu niż zwykle)
    3. Jeździć w zimnym samochodzie z niedogrzanym silnikiem

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Post

    Cytat Napisał Sylwekzen Zobacz post
    Dla zmniejszenia czasu nagrzewania silnika, można w okresie zimowym przysłonić częściowo chłodnicę co w rezultacie zaowocuje skróceniem czasu oczekiwania na ciepłe powietrze z nawiewów. Stosowałem to we wcześniejszych pojazdach i działało. Tylko trzeba pamiętać żeby jej całkiem nie zasłonić max 3/4.
    Kiedyś miałem 125p i kartonik na chłodnicy, ale to była konstrukcja z przed pół wieku i chodziło o utrzymanie temperatury a nie o szybkość jej osiągnięcia. Jak termostat działa poprawnie to przysłanianie nic raczej nie zmieni.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał redek83 Zobacz post
    Nie można tak do tego podchodzić. Auto ma grzać i tyle, z małymi (!) odchyleniami ze względu na pogodę. Skoro nie grzeje znaczy że coś jest nie tak.
    Kolejny raz to napisze bzdury kolego piszesz. Silnik w aucie nie jest po to żeby wydzielac ciepło tylko żeby napedzac koła.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    ...Silnik w aucie nie jest po to żeby wydzielac ciepło tylko żeby napedzac koła.
    W traktorze chyba...

    Napisałem tak dlatego że podchodzą do ogrzewania jak do hamulca ręcznego. Nie działa bo zima jest... A co to ma do rzeczy ?
    Rozumiem że pogoda jest taka a nie inna ale jak wsiadasz do auta i po pół godziny normalnej jazdy masz temp silnika 60-70'C a w środku dalej zimno tzn że coś jest nie tak.
    W normalnie działającym układzie po kilku/kilkunastu minutach robi się ciepło w aucie. Więc nie wnikam czy to termostat, nagrzewnica czy co tam jeszcze może mieć na to wpływ ale poprostu texty typu - "alfa to samochód na włoską pogode" albo "w zimie mi nie działa" jakoś do mnie nie trafiają.
    Gdzieś napewno jest przyczyna i to nie jest pogoda.
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogusch13 Zobacz post
    witajcie alfaholicy..mój problem:
    Ja mam 2.4 jtd 99r.
    było kilka prób
    1. palę auto,ustawiam temp.na max nawiew na 4 stopień i jeżdżę po mieście tak do 3 tyś.obr. i nie robi się w środku ciepło za szybko...może po 20 minutach
    2.ustawiam temp.na maxa daję na FULLAUTO i to samo......dodam że nawet po godzinie jazdy to wcale nie mam rewelacji

    Jak to wygląda u was??awaria>????
    mam jeszcze sitroena c15 w dieslu 1.8 ale tamten to 10 minut i sauna.

    Poradźcie proszę bo dziecko mi marznie w aucie za często!!!!:-)
    Robisz podstawowy błąd powielany przez wielu kierowców. Nie powinno się ustawiać nagrzewnicy na oddawanie ciepła do środka, bo wtedy płyn chłodzący pokonuje większą drogę i chłodzi się jeszcze bardziej, a silnik pozostaje przez to zimny na dłużej. Należy poczekać, aż silnik nabierze około 60 stopni i dopiero tedy włączać ogrzewania. Włączenie ogrzewania od razu na zimnym silniku nie ma sensu i ma wręcz odwrotne działanie. Jeśli nie posiadasz dogrzewania elektrycznego w postaci grzałki, to tylko przedłużasz czas nagrzewania silnika i tym samym masz większe zużycie paliwa, dłużej zimno wewnątrz i silnik się mocniej eksploatuje.

  7. #17
    zdziba
    Gość

    Domyślnie

    Dolną część chlodnicy mam zakrytą cięnką pianką .Tą którą się uklada pod panele podlogowe. temp 90, a w aucie gorąco. Na dworze -17 prędkosc 120 temp ustawiona na 25 . temp silnika 90. Ociepli sie na dworze to po prostu odkryje chlodnicę. Radze zrobic wam to samo. po co marznąć . A alfa jest dogrzana.
    pozdrawiam

  8. #18
    Sparco123
    Gość

    Domyślnie

    redek83 czy możesz mi wytłumaczyć o co chodzi w tym :
    "podchodzą do ogrzewania jak do hamulca ręcznego"
    ja do hamulca ręcznego podchodzę jak do ogrzewania - ma działać, nie ważne czy zima czy lato i nie wiem dlaczego można by mieć inne podejście. Nie wiem też dlaczego nie rozumiesz że np. powietrze o temperaturze -20 stopni C (załóżmy że silnikprzy tej temp. osiąga +60) i może podgrzewać się tylko do +10 przechodząc przez nagrzewnicę, w temperaturze -5 (załóżmy że silnik osiągnie temp. +80) powietrze podgrzało by się do ponad +30 i miał byś saunę

    PS a co do tego że alfa to niby samochód na włoską pogodę to jest tu trochę racji bo głęboko osadzone zegary w 156 nie mają być tylko "udziwnieniem" stylistycznym ale głównie mają osłaniać kontrolki przed mocnym słońcem ( takim jaki występuję w basenie morza śródziemnego

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sparco123 Zobacz post
    redek83 czy możesz mi wytłumaczyć o co chodzi w tym :
    "podchodzą do ogrzewania jak do hamulca ręcznego"
    ja do hamulca ręcznego podchodzę jak do ogrzewania - ma działać, nie ważne czy zima czy lato i nie wiem dlaczego można by mieć inne podejście.
    To było o wszystkich i o nikim więc nie czuj się urażony.
    Powtórzę się tym razem ja - jak coś nie działa w samochodzie tzn że jest popsute a nie dlatego że zima jest....

    Cytat Napisał Sparco123 Zobacz post
    PS a co do tego że alfa to niby samochód na włoską pogodę to jest tu trochę racji bo głęboko osadzone zegary w 156 nie mają być tylko "udziwnieniem" stylistycznym ale głównie mają osłaniać kontrolki przed mocnym słońcem ( takim jaki występuję w basenie morza śródziemnego
    Co ty bredzisz ? Myślę że jedną z ostatnich rzeczy o których pomyśleli przy produkcji było "słońce morza śródziemnego" heheh jakoś 166 też jest z włoch i nie ma takich zegarów.

    Dla mnie temat zamknięty bo zaczynamy się powtarzać.
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Oddzielmy ogrzewanie od temperatury silnik, bo to dwie różne rzeczy. Ogrzewanie będzie działac prawidłowo, a silnik JTD nie osiągnie tych mitycznych 90C. Oto przykład:
    Standardowe zachowanie silnika JTD:
    Wyjazd z ogrzewanego garażu +10C. Temperatura zewnętrzna na wskaźniku kabinowym –14C (rzeczywista pewnie –17C). Ogrzewanie-klinmatyzacja w trybie ręcznym ustawione na +18C i nawiew na „dwie kostki”. Po przejechaniu odcinka 10km (obroty silnika ok. 2000obr/min i jazda miejska) wskazówka na wskaźniku kabinowym zbliżyła się do umownej kreski oznaczającej 70C – termostat oczywiście się nie otworzył bo rury i chłodnica zimne. Ogrzewanie (ciepłe powietrze) dmuchało na szybę po przejechaniu ok. 2-3km. Nocna jazda poprzedniego dnia w podobnych warunkach, po przejechaniu 15km wskazówka wskaźnika kabinowego ustaliła się w położeniu pomiędzy umowną kreską oznaczającą 70C, a 90C. Termostat nowy (założony w czerwcu) pozmianowy kupiony w ASO f-my BEHR.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Jesteśmy górą! I to chyba na bardzo długo...
    Utworzone przez micorl w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 10:03
  2. Licznik bardzo bardzo bardzo dziwny temat
    Utworzone przez dudzik87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 14:02
  3. Problem z webasto - długo nagrzewa kabinę (diagnostyka)
    Utworzone przez firstone w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-03-2012, 10:40
  4. [155] nie nagrzewa się
    Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 21:41
  5. nagrzewa sie tylko do 40C
    Utworzone przez daniel2205 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-12-2009, 19:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory