STOP CIOTOM DROGOWYM
Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA
Faktycznie, jeśli z termostatem jest wszystko OK to można jeszcze nagrzewnicę wymienić, pytanie po co? Poczytaj forum masz 3 wyjścia:
1. Jeździć w przedziale 2000-3500 obr/min
2. Nie włączać ogrzewania (i też dawać więcej gazu niż zwykle)
3. Jeździć w zimnym samochodzie z niedogrzanym silnikiem
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
W traktorze chyba...
Napisałem tak dlatego że podchodzą do ogrzewania jak do hamulca ręcznego. Nie działa bo zima jest... A co to ma do rzeczy ?
Rozumiem że pogoda jest taka a nie inna ale jak wsiadasz do auta i po pół godziny normalnej jazdy masz temp silnika 60-70'C a w środku dalej zimno tzn że coś jest nie tak.
W normalnie działającym układzie po kilku/kilkunastu minutach robi się ciepło w aucie. Więc nie wnikam czy to termostat, nagrzewnica czy co tam jeszcze może mieć na to wpływ ale poprostu texty typu - "alfa to samochód na włoską pogode" albo "w zimie mi nie działa" jakoś do mnie nie trafiają.
Gdzieś napewno jest przyczyna i to nie jest pogoda.
STOP CIOTOM DROGOWYM
Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA
Robisz podstawowy błąd powielany przez wielu kierowców. Nie powinno się ustawiać nagrzewnicy na oddawanie ciepła do środka, bo wtedy płyn chłodzący pokonuje większą drogę i chłodzi się jeszcze bardziej, a silnik pozostaje przez to zimny na dłużej. Należy poczekać, aż silnik nabierze około 60 stopni i dopiero tedy włączać ogrzewania. Włączenie ogrzewania od razu na zimnym silniku nie ma sensu i ma wręcz odwrotne działanie. Jeśli nie posiadasz dogrzewania elektrycznego w postaci grzałki, to tylko przedłużasz czas nagrzewania silnika i tym samym masz większe zużycie paliwa, dłużej zimno wewnątrz i silnik się mocniej eksploatuje.
Dolną część chlodnicy mam zakrytą cięnką pianką .Tą którą się uklada pod panele podlogowe. temp 90, a w aucie gorąco. Na dworze -17 prędkosc 120 temp ustawiona na 25 . temp silnika 90. Ociepli sie na dworze to po prostu odkryje chlodnicę. Radze zrobic wam to samo. po co marznąć . A alfa jest dogrzana.
pozdrawiam
redek83 czy możesz mi wytłumaczyć o co chodzi w tym :
"podchodzą do ogrzewania jak do hamulca ręcznego"
ja do hamulca ręcznego podchodzę jak do ogrzewania - ma działać, nie ważne czy zima czy lato i nie wiem dlaczego można by mieć inne podejście. Nie wiem też dlaczego nie rozumiesz że np. powietrze o temperaturze -20 stopni C (załóżmy że silnikprzy tej temp. osiąga +60) i może podgrzewać się tylko do +10 przechodząc przez nagrzewnicę, w temperaturze -5 (załóżmy że silnik osiągnie temp. +80) powietrze podgrzało by się do ponad +30 i miał byś saunę
PS a co do tego że alfa to niby samochód na włoską pogodę to jest tu trochę racji bo głęboko osadzone zegary w 156 nie mają być tylko "udziwnieniem" stylistycznym ale głównie mają osłaniać kontrolki przed mocnym słońcem ( takim jaki występuję w basenie morza śródziemnego
To było o wszystkich i o nikim więc nie czuj się urażony.
Powtórzę się tym razem ja - jak coś nie działa w samochodzie tzn że jest popsute a nie dlatego że zima jest....
Co ty bredzisz ? Myślę że jedną z ostatnich rzeczy o których pomyśleli przy produkcji było "słońce morza śródziemnego"heheh jakoś 166 też jest z włoch i nie ma takich zegarów.
Dla mnie temat zamknięty bo zaczynamy się powtarzać.
STOP CIOTOM DROGOWYM
Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA
Oddzielmy ogrzewanie od temperatury silnik, bo to dwie różne rzeczy. Ogrzewanie będzie działac prawidłowo, a silnik JTD nie osiągnie tych mitycznych 90C. Oto przykład:
Standardowe zachowanie silnika JTD:
Wyjazd z ogrzewanego garażu +10C. Temperatura zewnętrzna na wskaźniku kabinowym –14C (rzeczywista pewnie –17C). Ogrzewanie-klinmatyzacja w trybie ręcznym ustawione na +18C i nawiew na „dwie kostki”. Po przejechaniu odcinka 10km (obroty silnika ok. 2000obr/min i jazda miejska) wskazówka na wskaźniku kabinowym zbliżyła się do umownej kreski oznaczającej 70C – termostat oczywiście się nie otworzył bo rury i chłodnica zimne. Ogrzewanie (ciepłe powietrze) dmuchało na szybę po przejechaniu ok. 2-3km. Nocna jazda poprzedniego dnia w podobnych warunkach, po przejechaniu 15km wskazówka wskaźnika kabinowego ustaliła się w położeniu pomiędzy umowną kreską oznaczającą 70C, a 90C. Termostat nowy (założony w czerwcu) pozmianowy kupiony w ASO f-my BEHR.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)