Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Problemy z ruszaniem na zimnym silniku

  1. #11
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    Dodam, że jak samochód stał w garażu to rano było jednak lepiej. Objawy te same, ale jednak delikatniejsze i szybciej alfa "doszła do siebie". I też jakoś tak lepiej śmigała po drodze

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    masterix po pierwsze kup sobie nowy termostat. Po 5km w największe mrozy powinieneś mieć temperaturę między 75 a 90*C na desce. Oczywiście bez włączonego ogrzewania kabiny. Pokrętło od temperatury daj na minimum.. Jak się silnik rozgrzeje to rzucasz nawiew ciepłego do wnętrza ( byle nie na szybę, bo może popękać od szoku termicznego )... A co do trzymania auta w garażu, to spróbuj postawić auto na noc, ale akumulator weź do domu i naładuj prostownikiem... Ewentualnie naładuj go w garażu, i zobacz czy będzie poprawa. Najlepiej weź go do domu bo w ciepłym zawsze lepiej się naładuje i w razie czego będziesz miał go na oku czy nic się nie dzieje
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  3. #13
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź

    1. Czy taki będzie ok: http://www.motoallegro.pl/item895018..._gtv_nowy.html i wymieniać zgodnie z tym zapewne: http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._ar_156_a.html
    I czy ten termostat może być przyczyną takiego zachowania silnika? Czy jednak przyczyny dalej gdzieś szukać? No i oczywiście pytanie brzmi "gdzie?".

    2. Jak stał na dworze i mi padł aku to ładowałem go w domu prostownikiem. Rano jak włożyłem aku i odpaliłem to objawy były te same.

    pzdr.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    poszukaj informacji o termostatach na forum, bo są dwie firmy polecane do AR 156. W tym na jednej z firm występuje wachanie temperatury w zakresie 75-90*C po otwarciu termostatu, a drugi trzyma temperaturę ciągle na 90*C... Polecam ten drugi ;-)



    Co do Tych dziwnych zachowań auta i braku mocy, to polecam zakupić sobie kabel VAG OBD2 za okolo 50zl i testować auto z programem AlfaDiag. Sprawdzenie błędów to nie jest diagnostyka alfy Tu trzeba się przyjżeć sondzie lambda, przepływomierzowi itp... wszytko trzeba obserwować na wykresach.
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  5. #15
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    Czy poza ceną czymś się różnią te trzy oferty:
    http://www.allegro.pl/item896900582_...ier_w_24h.html
    http://www.allegro.pl/item883921990_...a_usb_kb1.html
    http://www.allegro.pl/item884648321_..._w_24h_ss.html
    Przy czym chodzi mi głównie o jakość, nie chciałbym się męczyć potem z jakimś szajsem

    pzdr.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    poszukaj informacji o termostatach na forum, bo są dwie firmy polecane do AR 156. W tym na jednej z firm występuje wachanie temperatury w zakresie 75-90*C po otwarciu termostatu, a drugi trzyma temperaturę ciągle na 90*C... Polecam ten drugi ;-)
    Możesz jaśniej?

    Te wartości to podajesz na podstawie wskaźnika kabinowego?

    Gwoli ścisłości, z tego co napisałeś to oba termostaty są niezgodne z tym co powinno być fabrycznie
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Tak, chodziło mi o wskaźnik kabinowy ( WIEM ŻE KŁAMIE i zaniża ) ale chodzi o sam fakt, że wahania są duże (i na komputerze również widoczne wyraźnie), natomiast ten drugi według opisów z forum trzyma na wskaźniku temperaturę 90* bez tak ostrych otwarć i wahań temperatury.


    Co do kabli, to swoją alfę łączyłem już niebieskim i czarnym KKL, oba działały. Ale niebieski jest ładniejszy
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    Tak, chodziło mi o wskaźnik kabinowy ( WIEM ŻE KŁAMIE i zaniża )
    (....)
    natomiast ten drugi według opisów z forum trzyma na wskaźniku temperaturę 90* (...).
    Zestaw te dwie Twoje wypowiedzi z tym, że dla TS sprzed liftu temp otwarcia termostatu powinna wynosić pomiędzy 81'C a 85'C

    Ps. Ja mam Vernet'a i jest w porzo ;] Trzyma na kabinie ok. 70-75'C ;] Tak jak dwa poprzednie termostaty
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Była AR 147 2.0 teraz AR 159 1.8MPI+LPG Progresion
    Postów
    73

    Domyślnie

    Jak miałem uszkodzony przepływomierz to też na zimnym czaiłem się żeby ruszyć-ciepły motor-ok.

  10. #20
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    Ale jak byłem u elektryka to nie powiedział, żeby było z nim coś źle.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  2. [156] Problemy na zimnym silniku
    Utworzone przez Pavlo w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-02-2012, 20:26
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  4. [145] Alfa 145 problemy z obrotami na zimnym silniku
    Utworzone przez colin951 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 05:50
  5. Problemy z paleniem na zimnym silniku
    Utworzone przez bija22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-09-2009, 08:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory