Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Tomasetto + Bingo problem

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie Tomasetto + Bingo problem

    Mam problem z instalacją II generacji Tomasetto ze sterownikiem Bingo.
    Otóż, jeszcze przed świętami gdy nadeszła pierwsza fala mrozów samochód podczas jazdy przełączył się na benzynę. Po konsultacji z poprzednim właścicielem auta trochę się uspokoiłem ponieważ dostałem informację że jest to naturalne przy tej instalacji (zabezpieczenie membrany, by mróz jej nie zniszczył).
    Ostatnio - jakieś półtora tygodnia temu - instalacja zaczęła "głupieć"; gaz się załączał, po chwili przerzucało na benzynę i tak w kółko... Okazało się, że termostat jest niesprawny i silnik się nie nagrzewał - moim zdaniem to była prawdopodobna przyczyna problemów z gazem. Zaznaczę, że nie mam możliwości uruchomienia auta z gazu, jet to możliwe tylko na benzynie.
    Gdy jechałem po nowy termostat do Warszawy, to w jeździe miejskiej wszystko działało bez zarzutu - temperatura silnika w okolicach 90 st. instalacja LPG działała jak należy -załączyła się i wszystko było OK. Ale można powiedzieć, że to normalne, w mieście nie jeździ się szybko (brak intensywnego chłodzenia), częste postoje na światłach, więc silnik ma czas się rozgrzać.
    Po zmianie termostatu - wbrew moim oczekiwaniom - wymienione przeze mnie objawy nie ustąpiły - nadal jazda odbywa się "na przemian": benzyna, gaz, benzyna gaz. Tylko temperatura silnika jest OK.
    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Właściwie tylko podpięcie do bingo da Ci właściwą odpowiedż.Reszta to gdybanie.Sam możesz sprawdzić podłączenie bingo tz.akumulator ,masa itd.W reduktorze jest czujnik temperatury najczęściej jest wlutowany ale może niezbyt dokładnie i powstał ,,zimny lut,,Program jest dość prosty w obsłudze ogólnie dostępny w necie potrzebny jest ci tylko kabelek do kme
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Może być tak błacha sprawa jak przełamany przewód we wiązce idący na czujnik temperatury reduktora. Czujniki te to termistory NTC czyli o ujemnym współczynniku temperaturowym, im czujnik cieplejszy tym rezystancja mniejsza, jeśli przewód we wiązce będzie przełamany wtedy masz przerwę i rezystancja obwodu rośnie, sterownik LPG odczytuje to jako niedogrzany reduktor i przełącza na PB. Jednak w takim wypadku przełączenia na PB są losowe, bez żadnej logiki.

    Druga możliwość zapowietrzony reduktor, masz korek gazowy w układzie chłodzenia i się nie dogrzewa reduktor. Trzecia możliwość załamany przewód obwodu ogrzewania reduktora.

    Jak chcesz na szybko pozbyć się problemu, znajdź na reduktorze czujnik temp. i jego przewody zewrzyj ze sobą, będzie nawet możliwość od razu odpalić na LPG ale na mrozie nie radzę ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Właściwie tylko podpięcie do bingo da Ci właściwą odpowiedż.Reszta to gdybanie.Sam możesz sprawdzić podłączenie bingo tz.akumulator ,masa itd.W reduktorze jest czujnik temperatury najczęściej jest wlutowany ale może niezbyt dokładnie i powstał ,,zimny lut,,Program jest dość prosty w obsłudze ogólnie dostępny w necie potrzebny jest ci tylko kabelek do kme
    Kabelka nie mam, laptopa też a ze stacjonarnym komputerem nie będę chodził do garażu. Chyba lepiej będzie do speca jakiegoś podjechać Ale dzięki za radę

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Może być tak błacha sprawa jak przełamany przewód we wiązce idący na czujnik temperatury reduktora. Czujniki te to termistory NTC czyli o ujemnym współczynniku temperaturowym, im czujnik cieplejszy tym rezystancja mniejsza, jeśli przewód we wiązce będzie przełamany wtedy masz przerwę i rezystancja obwodu rośnie, sterownik LPG odczytuje to jako niedogrzany reduktor i przełącza na PB. Jednak w takim wypadku przełączenia na PB są losowe, bez żadnej logiki.

    Druga możliwość zapowietrzony reduktor, masz korek gazowy w układzie chłodzenia i się nie dogrzewa reduktor. Trzecia możliwość załamany przewód obwodu ogrzewania reduktora.

    Jak chcesz na szybko pozbyć się problemu, znajdź na reduktorze czujnik temp. i jego przewody zewrzyj ze sobą, będzie nawet możliwość od razu odpalić na LPG ale na mrozie nie radzę ;]
    No właśnie też myślałem o czujniku temperatury lub o tym, że uszkodzony termostat spowodował jakiś "cyrk" z dopływem płynu chłodzącego do reduktora...
    Cały kłopot z "wariującym" gazem zaczął się po awarii termostatu. Wydaje mi się, że jedno z drugim ma związek - chyba jednoczesna awaria instalacji byłaby za dużym zbiegiem okoliczności - choć nie można tego wykluczyć. Jutro w garażu obejrzę ten czujnik i przewody a po południu wybiorę się do specjalisty.

    Dzięki za wszystkie rady

    P.S. Jakby co, to nie mam zamiaru odpalać samochodu z LPG. Od tego jest benzyna, niech sobie silnik trochę na niej pochodzi i dopiero po nagrzaniu niech się przełączy. Zresztą często jak kończy mi się gaz to jeszcze jakieś 50-80 km jeżdżę na benzynie - na pewno nie zaszkodzi

    EDIT: Kolejne zagadki, tym razem pozytywne:

    Wczoraj jechałem na stację benzynową - 3,5 km w jedną stronę. W drodze na stację było po staremu, na zmianę benzyna, gaz, benzyna, gaz i tak w kółko. W drodze powrotnej znacząca poprawa, czyli instalacja normalnie się załączyła i działała bez zarzutu.

    Dziś rano zawoziłem żonę do pociągu (10 km w jedną stronę). Po ok. 3 km od wyjechania z domu gaz się załączył i wszystko działa poprawnie.
    Nie wiem jak to dokładnie jest ale czy jest możliwe, że jak uszkodzony termostat był otwarty ("duży" obieg) to płyn chłodniczy być może wcale nie dochodził do reduktora (albo dopływ był mocno ograniczony) a teraz po wymianie termostatu to wszystko zaczyna powoli działać? Po wymianie przejechałem w piątek 2x10 km, w sobotę 2x17 km, w niedzielę 2x3,5 km (z czego powrót już LPG działał OK) i dziś 2x10 km (cała trasa OK)?
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 01-02-2010 o 09:31
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

Podobne wątki

  1. Czym zaślepić otwór w filtrze Tomasetto Alaska
    Utworzone przez Andrzej78500 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-11-2015, 17:27
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Alfa 164 3.0V6 12V Bingo-M
    Utworzone przez szczepek2003 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-05-2011, 22:36
  5. Diagnostyka - Bingo S
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 20:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory