Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: [156] Jak podnieśc moc w V6

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał MichalRTK7 Zobacz post
    a panowie jeśli chodzi o wylot...wymianie podlegać by miało tylko część od "portek"....czy od kata......a może od kolektorówki....Bo umówmy się że mam dobrych sprawdzonych ludzi od wydechów i oni mogli by mi stworzyć dla mnie na ze tak powiem zamówienie cały wydech...który by wzorował się na ss lub raga..jeśli chodzi o średnice. Ja bym dokupił tylko ostatni tłumik ss lub ragazzona. Tylko czy będzie miało sens wymieniać wydech od kata??? czy cały od kolektora???

    A natomiast jak by to miało wyglądać co do wymiany dolotu na ten z 3.0...czy 3.2


    katalizator mozesz wyciagnac na koniec przed ostatni tlumik tak jak sie to robi w niektorych rajdowych samochodach ewentualnie zamiast katalizatora wsadzic komore rozprezna. Jesli chodzi o ragazzona to chyba widziales ile kosztuje? tak jak pisalem w 1 poscie taniej by Cie wyszlo swapowanie na 3.0 ale to moje zdanie, pozdrawiam

  2. #12
    Janosik
    Gość

    Domyślnie

    Na kompletnym wydechu przyjmuje sie ze do 10% mocy mozna uzyskac napewno przyda sie dolot no i oczywiscie wirus.Nastepnie mozesz pobawic sie z glowica:Walki,prowadnice itp+polerowanie kanalow i planowanie.

    Pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    panowie piszcie przyblizone ceny bo zyskac 20 koni kosztem 3000-4000zl to raczej sie nie oplaca?! kompletny wydech ktory da Ci 10% mocy nie jest zrobiony w szopie albo u kolegi ze spawarka... to stosy obliczen itd. w firmach ktore biora za to grube pieniadze, do tego zabawa z Ecu itd. tego nie kupi sie w kauflandzie tylko trzeba sypac gotowka z kieszeni a jesli tak to juz trzeba przymyslec co jest lepsze

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Gregu155
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 JTD 8v
    Postów
    486

    Domyślnie

    ...po głębszym przemyśleniu...i paru rozmowach z pewnymi panami, decydował bym się chyba na SWAP...nie wiem kiedy by to nastąpiło ale to jest chyba opcja:najtańszym kosztem największy przyrost.

  5. #15
    PrzemekZ81
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał MichalRTK7 Zobacz post
    ...po głębszym przemyśleniu...i paru rozmowach z pewnymi panami, decydował bym się chyba na SWAP...nie wiem kiedy by to nastąpiło ale to jest chyba opcja:najtańszym kosztem największy przyrost.
    Popieram to co pisali koledzy wcześniej, sam nosiłem się z zamiarem wymiany dolotu i wydechu na sportowe i na zamówienie wraz ze zmianą i przeprogramowaniem map itd. itp. koszt zamknął się w granicach ok. 5000-6000zł a zakup motoru + skrzyni + wymiana (elektryk, mechanik) łączny koszt to ok.4500zł - 5000zł i masz ok.230KM zakładając że wszystko z silnikiem jest ok. nie ma za sobą 300-400tyś km no i standardowo wymiana rozrządu, pasków, filtrów, płynów itp. Tak więc zabawa w Tuning jest kosztownym hobby, ale jak ktoś chce zainwestować 30% wartości auta dla 30 lub 40KM to powodzenia, ja spasowałem i zostanę przy 190KM.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    skrzyni nie trzeba, a koszt mozna zamknac w 4000zl spokojnie, zreszta w dziale tuning jest juz Swap wiec mozna sie podpiac pod temat i przeliczyc koszty

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    na seryjnym (ale często nowym) filtrze + lekko poluźniony wylot, na obciążeniówce pluło w zakresie od +6KM do +18KM ale to było dawno i nieprawda.

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    głupoty gadacie o kosztach. Kompletny dolot od 3.0 24V z alfy 166 moge oddac za około 500zł, do tego ruszasz troche tłumikiem tzn wyrzuć mu coś np. katalizator i jeden wydech. Wtedy już powinny być zauważalne osiagi. A za kolektory wydechowe sie można brać ale nie na tym etapie. Jakbyś zmieniał wałki, wtryski, mape to wtedy możesz pomyśleć o zastosowaniu większego kolektora wydechowego bo tylko wtedy będzie on miał co robić. I wyspawanie takiego kolektora to wcale nie jest wielki koszt ponieważ jest to kolektror zwykłęj Vki a nie silnika turbo gdzie musi być zachowanych wiecej zasad. Ale po co mam to tłumaczyć skoro nikt takich dalekich modyfikacji nie planuje.

  9. #19
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    głupoty gadacie o kosztach. Kompletny dolot od 3.0 24V z alfy 166 moge oddac za około 500zł
    No to kolego drogo go cenisz - to można kupić na alledrogo za 100-150 zł max w zależności od stanu baranów . Cały komplet to : barany , podstawy , gumy i opaski oryginalne no i oczywiście uszczelki. Każdy silnik 3.0 V6 24V ze Spidera ewentualnie ze 166 ma takie same kolektory jak 3,2 V6 z GTA . Sprawdzone osobiście ewentualnie można sprawdzić samemu w Eper- ze. W serwisie koszt zakupu około 1,5 kzł.

    Co zmiany samych baranów to bez strojenia komputera mocy Ci nie przybędzie gdyż ME2.1 na pełnym bucie leje ze sztywnej mapy i nie poda więcej paliwa niż ma ustawione. Powyżej 5000 tyś obr. robi się uboga mieszanka - na małą skalę nieszkodliwe ale po ostrej jeździe może być za gorąco na górze . Sama zmiana kolektorów odczuwalnie poprawia dynamikę w dolnym zakresie obrotów . U mnie doszło 10 NM i 4 KM wraz z dedykowanym tłumikiem końcowym Supersprinta. Ale o tym było już w innym temacie .
    Ostatnio edytowane przez Superjahu007 ; 01-02-2010 o 10:24

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Pokaż mi choć jeden przykład ogłoszenia takiego kolektora na allegro za 100-150zł! Bo widze same od 2.5V624V czy 3.012V a to inne kolektory, same banery ci nic nie dadzą, bo kolektor ssący ma również inne średnice(od 3.0 24V jest większy) niż 2.512V 3.012V czy 2.0V6TB .
    W modelu 164 tylko wersje QV miały średnice otworów takie jak późniejsze 3.0 24V. Mechanicznie tylko tym się różniły oraz wałkami. W silniku nie zawsze ważna jest ilość podawanego paliwa lecz również iość zassanego powietrza dlatego tak samo jak odpowiednio dobrany stożkowy filtr powietrza*(mówie o profesjonalnym filtrze) daje większe osiągi tak rwnież większa możliwość zassania większej ilości powietrza do kolektora ssącego. Także nie rozumiem co w ogóle gadasz o tuningu poprzez wymiane samych banerów-to za mało aby było co kolwiek odczuwalne.
    Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 01-02-2010 o 15:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory