Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Panowie, podpowiedzcie jak zdjąć zacisk klocków...

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie Panowie, podpowiedzcie jak zdjąć zacisk klocków...

    Chcę wymienić klocki w przednim kole...
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    575

    Domyślnie Re: Panowie, podpowiedzcie jak zdjąć zacisk klocków...

    - odkręcasz i zdejmujesz koło
    - odkręcasz dolną śrubę prowadnika zacisku, a górną luzujesz i odciągasz zacisk do góry
    - wyciągasz stare klocki, a prowadnice w których sie znajdowały czyścisz z brudu papierem ściernym
    - następnie musisz wepchnąć tłoczek żeby nowe klocki się zmieściły, najlepiej dwoma trzonkami od młotka
    - zakładasz nowe klocki, opuszczasz i przykręcasz korpus zacisku
    - tak samo z drugim kołem, wsiadasz wciskasz parę razy na hamulec i w drogę.
    Życie z pasją!
    145 1.9 TD
    147 1.9 JTD 16V
    Lancia Delta III 1.6 JTDM

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    dzięki i browarek dla Ciebie
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie Re: Panowie, podpowiedzcie jak zdjąć zacisk klocków...

    Cytat Napisał Brzoza
    - odkręcasz i zdejmujesz koło
    - odkręcasz dolną śrubę prowadnika zacisku, a górną luzujesz i odciągasz zacisk do góry
    - wyciągasz stare klocki, a prowadnice w których sie znajdowały czyścisz z brudu papierem ściernym
    - następnie musisz wepchnąć tłoczek żeby nowe klocki się zmieściły, najlepiej dwoma trzonkami od młotka
    - zakładasz nowe klocki, opuszczasz i przykręcasz korpus zacisku
    - tak samo z drugim kołem, wsiadasz wciskasz parę razy na hamulec i w drogę.
    prowadnice zacisku i miejsca gdzie klocki siedzą w zacisku przesmarowac!!!

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcins737
    nie smarować tarcz o roboczch powierzchni klocków
    Właściwie dlaczego? Ujemnie wpłyneło by to na osiągi auta? :mrgreen:
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie


    ...specjalnym smarem do hamulców odpornym na wysokie temperatury bo zwykły się zjara

    ...nie smarować tarcz o roboczch powierzchni klocków :wink:

    krawedzie klockow przy styku z prowadnicą zacisku

    ja jade zwykłym grafitowym i na moje ostre hamowanie od wymiany do wymiany starcza

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    noooo

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    nie mam pojecia, jakis lotos po 12 żyli, jak bede miał 4ro tłoczkowe brembo to poszukam czegos lepszego :wink:

  9. #9
    wisiol
    Gość

    Domyślnie

    cała tajemnica tkwi w graficie.
    Smar sie wytopi ale grafit zostanie. sprawdź ile wytrzymuje grafit i będziesz wiedział

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    przednie zaciski to pikuś miałem problem z tylnymi być może nie znalazłem odpowiedniego patętu lecz gdy wymieniałem tylne klocki podczasz wciskania i równoczesnego wkręcania zacisków rozwaliłem gumki ochronne teraz czeka mnie wymiana ich bo już przyszły do mnie...
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

Podobne wątki

  1. [159] Felgi, koła do 159 Brera - temat ogólny
    Utworzone przez alf-a147 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12459
    Ostatni post / autor: 09-08-2024, 11:42
  2. silnik z ar145 do 156- podpowiedzcie prosze :)
    Utworzone przez tygrysekkk22 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 20:25
  3. Po wymianie tarcz i klocków przód zacisk obciera
    Utworzone przez Daroo84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-07-2012, 19:10
  4. [155] podpowiedzcie ludzie!zakup 155 2.0 8v
    Utworzone przez darek2116 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 15-12-2011, 17:50
  5. [156] Podpowiedzcie na szybko proszę !!!
    Utworzone przez cosby w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-08-2008, 00:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory