Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Pierwsza poważna awaria...

  1. #11
    Franio
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co mi wiadomo, to olej został spalony przez silnik w bardzo szybkim tempie! podczas powrotu z pracy który trwał może z 20 minut. Fakt, że osoba ta nie jest pewna co do ilości oleju w silniku, ale dym z komina przypominający 30 letniego mercedesa w dieslu świadczył że nagle zaczą wcinać olej bez opamiętania aż do ostaniej kropelki. Czy jest to możliwe żeby zjadł olej z silnika w pół godziny???

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    może turbina sie posypała i silnik wyssał olej w moment.

  3. #13
    Franio
    Gość

    Domyślnie

    Tylko dziwi mnie że ten olej wyssał w ciągu jednej podróży [ponoć tak było] trwać to mogło z 20-30 minut i silnik pusty! To możliwe żeby wyssał olej w takim tempie i tak nagle??

    ---------- Post dodany o godzinie 21:14 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:11 ----------

    ah... nie zauważyłem odp h0se166, sorki. Dziś rozmawiałem z pewnym mechanikiem i też to zasugerował... że mogła turbina walnąć. Jakie mogą być koszta? Co proponujecie jeśli to Turbo walneło???

  4. #14
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    Jeżeli wał będzie zatarty to trzeba sie dowiedzieć jak mocno
    Zatarty to zatarty

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    jeżeli nie mocno to musisz dać wał do wyszlifowania , następnie zakupić nowe panewki
    Najpierw panewki, a potem szlif... tylko gdzie szukać tych panewek to azotowanego wału? Dorabiać każdą?

    Cytat Napisał Franio
    Co proponujecie jeśli to Turbo walneło???
    Regenerować turbo. Koszt - ok 1200zł.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Mam wał od turbo który został lekko przytarty panewką i jego uszkodzenie da rady go w pierwszym szlifie naprawić. Jeżeli człowiek od szlifu wyszlifuje wał prawidłowo to wystarczy jechac do serwisu i kupic panewki bo z tego co mi wiadomo to mają na pierwszy a nawet na drugi szlif do tego silnika a budowa panewki do azotowanego wału nie różni sie od panewek innych aut jeżeli chodzi o strukturę. A po szlifie azotowanie można również wykonać co było by wskazane. Turbo trzeba zregenerowac albo kupic uzywane turbo nawet mam takie i za połowe ceny regeneracji oddam.
    Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 05-02-2010 o 23:55

  6. #16
    rybsonic
    Gość

    Domyślnie witam witam..

    Właśnie przed chwilą przydażył mi sie cieżki przypadek.. Odpaliłem swoją Alfe i usłyszałem dziwne grzężenie ,po chwili spróbowałem odjechać ale kierownica ani w lewo ani w prawo.. Bardzo cieżko pracowała. Przejechałem 5 metrów. Nie było możliwości jechać dalej.. Czy wie ktoś ,co to może oznaczać? Mam ten samochód miesiąc czasu. Narazie przyjemnie się tym pomyka..

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    opisz dokładnie problem.

  8. #18
    Franio
    Gość

    Domyślnie

    słyszałem że regeneracja turbo nie zdaje egzaminu... dość w szybkim czasie znów pada, czy to prawda???

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał Franio Zobacz post
    słyszałem że regeneracja turbo nie zdaje egzaminu... dość w szybkim czasie znów pada, czy to prawda???
    Jeśli to ktoś robi w garażu to na pewno. Są firmy specjalizujące się w takich operacjach posiadające specjalistyczny sprzęt i dając na turbinę po regeneracji gwarancje więc nie zgadzam się z ta opinią.
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  10. #20
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    wystarczy jechac do serwisu i kupic panewki bo z tego co mi wiadomo to mają na pierwszy a nawet na drugi szlif do tego silnika a budowa panewki do azotowanego wału nie różni sie od panewek innych aut jeżeli chodzi o strukturę.
    Kiedyś kupywałem w serwisie panewki do 155 V6. JEdyne panewki jakie są dostępne to nominały trzech w selekcjach. Różnice w wymiarach to tysięczne części milimetra. Przy takiej różnicy wymiarów można mówić co najwyżej o polerowaniu. Panewki na szlify można dostać do TS-a, bo tam wały są nawęglane.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. pierwsza awaria :(
    Utworzone przez kkameleon w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-05-2013, 00:31
  2. Pierwsza awaria w mojej 156 - urwałem klamkę...
    Utworzone przez tomito w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 11-01-2011, 08:47
  3. [Giulietta] pierwsza awaria
    Utworzone przez abdave w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 18-12-2010, 00:06
  4. Pierwsza awaria
    Utworzone przez DDEvil w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-06-2008, 17:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory