Strona 20 z 149 PierwszyPierwszy ... 10111213141516171819202122232425262728293070120 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 1482

Temat: JTD, nowy program diagnostyczny tylko do obsługi JTD.

  1. #191
    piotr9008
    Gość

    Domyślnie

    Panowie male pytanko odnosnie mostkowania w celu obadania abs i airbag.
    biore kawal druta i lacze nim 9 z 1 badz 7 z 3 pinem dobrze zrozumialem? nie musze kabelkow z gniazda odpinac?
    i jeszcze jedno male pytanko. licze od lewej strony, czy od prawej ? :d
    pozdrawiam.

  2. #192
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Musisz przerwać ściezkę pinu 7 pomiędzy tym pinem a płytką główną, następnie tak to polutowac by piny 1, 3 i 7 były dołączane do płytki głównej,numeracja jest w środku bynajmniej u mnie jesli nie tak jak patrzysz na piny dłuższy bok trapeza na dole, to piny od lewej to 1 koniec to 8 nad jedynką u góry to 9 a po prawej na górze to 9
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  3. #193
    rydza
    Gość

    Domyślnie

    PINY W GNIEŹDZIE DIAGNOSTYCZNYM OBD2 ALFA 156

    Cytat Napisał piotr9008 Zobacz post
    Panowie male pytanko odnosnie mostkowania w celu obadania abs i airbag.
    biore kawal druta i lacze nim 9 z 1 badz 7 z 3 pinem dobrze zrozumialem? nie musze kabelkow z gniazda odpinac?
    i jeszcze jedno male pytanko. licze od lewej strony, czy od prawej ? :d
    pozdrawiam.
    Alfa 156

    16 - zasilanie interfejsu (+)
    4/5 - masa (-)

    7 - silnik
    1 - ABS,ASR
    3 - Airbag
    11 - Alarm fabryczny
    8 - Immobilajzer
    9 - Klimatyzacja

    gdy szersza część gniazda w samochodzie jest u góry to rozkład pinów jest następujący:
    _________________________
    (... 1. 2. 3. 4.. 5.. 6.. 7.. 8....) <--szersza część gniazda
    ....(9 10 11 12 13 14 15 16)

    Jeżeli chodzi o mostkowanie pinów 1-11-8-9 w interfejsie to nie ma ryzyka ale nie mostkujcie pinu 3 - AirBag Lepiej zamienić piny 7 i 3 w interfejsie albo użyć trzech dobrze zaizolowanych kabelków.
    ECU 4/5 - 4/5 Interfejs
    ECU 16 - 16 Interfejs
    ECU 3 - 7 Interfejs
    po połączeniu nie zapomieć przed połączeniem o wyborze definicji od AirBag w FiatEcuScan i lepiej nie diagnozować w śodku a nóż coś wystrzeli.

    W ogóle jeżeli poduszki działają poprawnie to nie podłączać się żadnym programem bez powodu, ponieważ każde podłączenie to ryzyko wystąpienia błędu w oprogramowaniu ECU AirBag a jak już się zdarzy to ASO go nie naprawi trzeba oddać centralkę do kogoś kto potrafi naprawić błąd w sofcie.


    Cytat Napisał palchon Zobacz post
    jak patrzysz na piny dłuższy bok trapeza na dole, to piny od lewej to 1 koniec to 8 nad jedynką u góry to 9 a po prawej na górze to 9
    od lewej na dole to 1 ; koniec to 8 ; nad jedynką u góry to 9 ; a po prawej na górze to 16
    __________________________
    (... 8. 7. 6. 5.. 4.. 3.. 2.. 1....) <--szersza część wtyczki interfejsu
    ....(16 15 14 13 12 11 10 9)
    Ostatnio edytowane przez rydza ; 08-02-2010 o 22:19

  4. #194
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sołtys
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    żywiec
    Auto
    147 1,9 jtd buda GTA.147GTA Q2,156 2.5V6 Q2 była, ,Giulietta QV,Mito QV,75 3.0 V6,Alfetta GTV
    Postów
    627

    Domyślnie

    koledzy. zakupiłem sobie kabelek vag kkl zainstalowałem zgodnie z ponizszą instrukcją
    VAG USB - instalacja
    podłącz interfejs do portu USB, (nie musi być podpięty do auta),
    System zapyta się o pozwolenie na wyszukanie w bazie sterowników :
    Klikamy : Nie , nie tym razem i Klikamy DALEJ
    4) System zapyta się o lokalizacje sterowników
    z5) Klikamy Zainstaluj z listy lub z określonej itd. .. Klikamy DALEJ
    6) Pojawi się okno wyszukiwania i instalacji :
    jeśli masz vag commander sterowniki są w katalogu
    CD\K+CAN VAG COMMANDER\K+CAN VAG COMMANDER\CDM_Setup
    Zaznaczamy : Uwzględnij te lokalizację w wyszukiwaniu :
    7) Klikamy w Przeglądaj :
    Znajdujemy lokalizację :
    Dysk CD :\KKL Vag-com V409\409.1VAG-COM USB_Driver
    jeśli masz vag commander sterowniki są w katalogu
    CD\K+CAN VAG COMMANDER\K+CAN VAG COMMANDER\CDM_Setup
    ta cześć dotyczy tylko vag KKL 409.1/2
    Instalacja zakończona w większości komputerów to koniec ale zdarza się że trzeba zmienić
    przypisany port com.
    Większość programów diagnostycznych pracuje na portach com od 1 do 4.
    Żeby ustawić właściwy port należy :
    1)Klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonę : mój komputer
    2)Wybieramy właściwości klikamy zakładkę sprzęt oraz menadżer urządzeń .
    3) otwiera się nam okno menadżera urządzeń :
    Szukamy : Porty ( COM i LTP )
    Otwiera się okno : Właściwości : USB serial port
    Klikamy advanced i zmieniamy port com na dowolny dostępny z zakresu od 1 do 4
    Zmieniamy czas Latenncy (msec) na 1
    Jeżeli wszytko zostało zrobione z zgodnie z instrukcją, interfejs został zainstalowany
    poprawnie i możesz przystąpić do diagnozowania pojazdu.
    Po ustawieniu portu uruchamiamy program Vag-Com 409.1 klikamy guzik „Options”
    Całą procedurę zakończyłem pomyślnie.
    Następnie zainstalowałem program fiat ecuscan lecz za cholender nie mogę połaczyć się z moja alfą 147 jtd 8v
    Dopiero puźniej zauważyłem na płytce podobną instrukcję instalacji lecz ze sterownikami fiata której nie przeprowadziłem. Czy tutaj tkwi mój problem?
    Podczas pruby połączenia się z alfa wyswietla się komunikat że się łaczy po czym znika po kilku sekundach i nic.
    Wydaje mi się że na tą chwilę zainstalowałem program do obsługi typowo grupy vw.
    Kolejne pytanie.Czy mogę i jak to zrobić żebym moim laptopem mógł obsługiwać fiata i vw. Jesli byłby ktoś chętny podać mi na prv swój nr.tel i wytłumaczyć o co biega lub opisać na forum będę niezmiernie wdzięczny.
    147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
    147 GTA 3.2 Q2
    156 2.5 V6 Q2-była
    Giulietta QV
    Mito QV
    75 3.0 V6 QV
    ALFETTA GTV 116 1976
    ALFETTA GTV 116 1981






    https://www.facebook.com/okrajnikgarage

  5. #195
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Ja dałem Viście samej zainstalować sobie sterowniki z neta. I mi śmiga. A AlfaDiag Ci się łączy?

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  6. #196
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sołtys
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    żywiec
    Auto
    147 1,9 jtd buda GTA.147GTA Q2,156 2.5V6 Q2 była, ,Giulietta QV,Mito QV,75 3.0 V6,Alfetta GTV
    Postów
    627

    Domyślnie

    wiesz co nie próbowałem. Przyznam się że nie jestem orłem w instalacji ogólnie jakichkolwiek programów na kompie. Wiem że alfadiag jest na tej płytce dołaczonej z kabelkiem. Możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć jak uruchomić tego alfadiaga? To znaczy czy z płytki go mogę zastartować czy też muszę najpierw zainstalować w kompie? Z góry dziękuję i pozdrawiam
    147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
    147 GTA 3.2 Q2
    156 2.5 V6 Q2-była
    Giulietta QV
    Mito QV
    75 3.0 V6 QV
    ALFETTA GTV 116 1976
    ALFETTA GTV 116 1981






    https://www.facebook.com/okrajnikgarage

  7. #197
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śl.
    Auto
    Giulietta Veloce 1.75 TCT
    Postów
    526

    Domyślnie

    Sprawdź na początek czy w Fiatecuscanie masz ustawiony ten sam port COM co ustawiłeś na kabel
    Ja jak zainstalowałem sterowniki z płyty to nawet bez auta jakieś problemy komputer pokazywał, więc dałem żeby automatycznie wyszukał i chodzi bez zarzutu

  8. #198
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Wczoraj podpiąłem kolegi AR166 2.0 16V po fiatECUscan, auto na benzynie jak naciśnie się gaz to dławi się i po chwili zaczyna wkręcać się na obroty na gazie jest to dużo mniej odczuwalne. Wyskoczyły takie błędy
    -P1172 TRA autoadpt param.
    -P0100 Mas Air flow
    -P1173 FRA autoadpt param
    Po skasowaniu błędy pojawiają się od razu z powrotem nie zależnie od tego czy auto chodzi na benzynie czy na gazie.
    Podpowidzcie prosze od czego zacząć w tym przypadku, wydaje mi sie że przepływomierz do wymiany i chyba sonda,czy mógłby ktoś coś poradzić tutaj.

  9. #199
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ECU to M1.5.5
    - P0100 problemy z przepływomierzem, brak połązenia lub elektronika uszkodzona.

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #200
    rydza
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaszmagiera Zobacz post
    koledzy. zakupiłem sobie kabelek vag kkl zainstalowałem zgodnie z ponizszą instrukcją

    Kolejne pytanie.Czy mogę i jak to zrobić żebym moim laptopem mógł obsługiwać fiata i vw. Jesli byłby ktoś chętny podać mi na prv swój nr.tel i wytłumaczyć o co biega lub opisać na forum będę niezmiernie wdzięczny.
    Odinstaluj stare sterowniki i usuń wszystkie instalki do tych sterowników z komputera tak żeby windows ich nie odnalazł i ponownie zainstaluj na tych sterownikach:
    http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm CDM 2.06.00 WHQL Certified

    Jeżeli uda ci się zainstalowć te sterowniki do twojego interfejsu to FiatEcuScan i VAG powinien działać na tym samym interfejsie.

    Pamietaj o ustawieniach portu: http://www.fiatecuscan.net/HowToUse.aspx

    Mam drugi interfejs OBD do programu Galetto 1260 który posiada już inne sterowniki i nie działa z FiatEcuScan, nie instaluje sie nawet wirtualny Port Com, po podłączeniu widać go tylko w "kontrolery magistrali szeregowej"

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 123
    Ostatni post / autor: 29-06-2022, 13:28
  2. JTD nowy program doagnostyczny tylko do obsługi JTD
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-10-2011, 12:09
  3. [145] Program diagnostyczny
    Utworzone przez zmar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-09-2011, 22:54
  4. [155] program diagnostyczny?
    Utworzone przez bazyl_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 21:19
  5. [145] program diagnostyczny dla ECU M2.10.4
    Utworzone przez bubu321 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-07-2010, 13:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory