Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Temat: Pasek strzelił...KAPLICA!!!!????

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Gregu155
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 JTD 8v
    Postów
    486

    Domyślnie Pasek strzelił...KAPLICA!!!!????

    Przed wczoraj jechałem sobię u siebie piekną trzypasmówką...Wyprzedałem wszystkich lewym pasem...oczywiscie przepisowo...jakieś 90...i rozpędzałem się..Nagle coś strzeliło, silnik zgasł, dotoczyłem się do przystanku autobusowego i tyle.....Paska brak!!! Teraz pytanie do was, czy te silniki są kolizyjne??? Czy już mam zawory i głowice najprawdopodobniej walnieta??? I może ma ktos dobrych ludzi od tego gzdieś w Łodzi bądź rejonie łódzkim???
    Alfa Romeo 75 2.4 TD 90 rok-BYŁA Było: Mitsubishi Galant ES 2.4 16v LPG 01r.
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 98 rok-Była Fiat Tipo 1.4 LPG 94r.
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v+LPG 92 rok-Była Opel Corsa A 1.2 LPG 92.r Wariat nie z tej ziemi
    Był Ford Escort 1.4 96r. Ford KA 1.3 niezawodna popierdzielaczka
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 16v - Była Chrysler Voyager 2.4 16v +LPG 99r.- Królewska wygoda...Był
    Alfa 147 JTD 115km 2002r.-Jest

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - smutna to informacja.
    - niestety te silniki są kolizyjne.
    - a mozesz podac informacje kiedy ostatnio wymieniałes pasek i jaki przebieg zrobił pasek ten który pękł.
    - czy po wymianie paska , po przebiegu 1000 km, byłes sprawdzic jego napięcie, luzy ?
    - forum czytaja uzytkownicy innych marek a tutaj tylko informacja " pekł mi pasek.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Gregu155
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 JTD 8v
    Postów
    486

    Domyślnie

    Pasek był przekładany razem z silnikiem jakiś rok temu. Według mechaników można było jeszcze śmiało na nim jeżdzić..."prawie nówka" tak mówili. Wszystko było systematycznie wymieniane. Ma przejechane 162 tkm. a silnik ok.90tkm.(przekładany z Anglika był). A w tym roku zrobiłem ok 1500km...dużo stało z powodu innych problemów...AH
    Alfa Romeo 75 2.4 TD 90 rok-BYŁA Było: Mitsubishi Galant ES 2.4 16v LPG 01r.
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 98 rok-Była Fiat Tipo 1.4 LPG 94r.
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v+LPG 92 rok-Była Opel Corsa A 1.2 LPG 92.r Wariat nie z tej ziemi
    Był Ford Escort 1.4 96r. Ford KA 1.3 niezawodna popierdzielaczka
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 16v - Była Chrysler Voyager 2.4 16v +LPG 99r.- Królewska wygoda...Był
    Alfa 147 JTD 115km 2002r.-Jest

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    no to tylko pech i współczucia

  5. #5
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał MichalRTK7 Zobacz post
    Według mechaników można było jeszcze śmiało na nim jeżdzić..."prawie nówka" tak mówili.
    Kolego i tu błąd podstawowy..."prawie nówka"...prawie robi różnice, co by Ci nie gadali, używany pasek jest do wymiany od razu i bez dyskusji i zastanowienia nawet...

    Silnik ten jest cholernie kolizyjny, zostało rozebranie i sprawdzenie co do wymiany. Zapewne staniesz przed wyborem czy kupic nowy czy remont i usłyszysz tyle teorii ile wypowiadających się, ja polecam remont bo jak kupisz silnik to znów nie będziesz wiedział na czym jeździsz i znów ktoś Ci powie ze pasek jest "prawie nówka" i zn ów nieszczęście...

    Szczerze współczuje że tak piękny silniczek skończył swój żywot

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wyrazy współczucia. To może teraz ci mechanicy od zakładania starych pasków dorzuciliby się do remontu?

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Oj nie dobrze, V6 jak zmieli rozrząd to niestety ale i do dołu silnika trzeba zajrzeć, żeby w nie dalekiej przyszłości panewki i wał nie powiedziały papa ;/ Od strzału tłokiem w zawory potrafi kompozyt na panewkach później pękać.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    To może teraz ci mechanicy od zakładania starych pasków dorzuciliby się do remontu?
    nie chce robić tu offtopa,ale żeby to była przestroga dla dla innych,żeby się nie słuchać modrych rad mechanioli ,wiem z własnego doświadczenia ze jeśli producent nakazuje wymianę paska najpóźniej co piec lat, lub 120 000 tys i choćbym w tych pięciu latach zrobił tylko 20 000 tys to i tak bym go wymienił i niech by se wyglądał jak nówka,na takie filozofowanie to już jestem za stary,podobna sytuacje mam w mojej Ducati tez producent nakazuje wymianę paska rozrządu co dwa lata i tego przestrzegam ,mój mądry kolo był zdania ze jego tego nie dotyczy ze jeśli w aucie wytrzymują średnio 80 000 tys to i w Ducati tez wytrzyma ,aha i wytrzymał jeden sezon,morał taki ze skończyło się jeżdżeniem po Niemczech w szukaniu części, za ten remont co on wsadził razem z paliwem to mógł sobie prawie nowego motura zakupić z Japońskiego regalu,
    mimo tego życzę ci szybkiego i taniego remontu.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    współczuję

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Także współczuję.
    Nie rozumiem tylko podejścia mechaników.
    Normalne jest gdy kupuje sie samochód to zmienia się rozrząd itd. Dlaczego kupując silnik często się o tym zapomina.
    Rozrządu żaden mechanik nie oceni podczas oględzin.
    Oczywiście mogę sie mylić ale przy tym przebiegu rozrząd nigdy nie był robiony, podejście czysto angielskie.

Podobne wątki

  1. 2.0 Strzelił, dusi się i głośno chodzi
    Utworzone przez Paza w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 22:02
  2. szyby przód kaplica pomocy!
    Utworzone przez wind w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2009, 17:03
  3. Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 02-12-2008, 22:20
  4. [146] strzelił pasek rozrządu,pomocy
    Utworzone przez rafał 29 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-11-2008, 20:45
  5. no i kaplica
    Utworzone przez Madnes7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-07-2007, 13:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory