Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: panewka

  1. #1
    daro166
    Gość

    Domyślnie panewka

    silnik na wysokich obotach zgasł. silnik ledwo kręci bateia n€wka.pasek ok.wkońcu odpala coś stuka .nie zgasło smaowanie.zgasiłem silnik pewnie panewka.może jednak nie?proszę o poradę.

  2. #2
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    nie gasnie kontrolka oleju czyli brak cisnienia uszkodzona pompa plus zatarty wal na panewce ( stukanie na wolnych obrotach). ewentualnie moze stukac jakims cudem pompa lecz lepiej nie odpalaj juz silnika tylko sciag mise odkres stopki panewek i bedziesz wiedzial co dalej

  3. #3
    ViP Alfa i Omega Avatar rdk_
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    [ Płock ]
    Auto
    AR 159 [2.4 JTDm 20v]
    Postów
    382

    Domyślnie

    Sprawdzales stan oleju ostatnio ? Kiedy olej wymieniales ? Jak dodawales "gazu" stukanie nie mijało ? Z tego co piszesz oraz czytajac tematy z podobnymi dolegliwościami , jak wspomniales jest to panewka. Niestety ale czeka Cie kosztowny remont..

    Pzdr
    Anonima Lombarda Fabbrica Automobili


    Alfa Romeo 156 [1.8 T.S 16v 144HP 2001r ] SPORTPACK / Berilna / 2008-2011r
    Alfa Romeo 156 [2.4 JTD 10v 136HP 1999r ] SPORTPACK / Berilna / 2011 - .....
    Alfa Romeo 159 [2.4 JTDm 20v 200HP 2007] SPORTWAGON / 2018-.....

  4. #4
    daro166
    Gość

    Question

    dzięki za pomoc. jak pzeprowadzic naprawe solidnie zebym niemusiał rozbierać tego jeszcze raz.czy wymienić panewki główne.jaki koszt mnie czeka

    ---------- Post dodany o godzinie 10:22 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:14 ----------

    stan oleju był wporzadku.motoek ten zmieniałem pół roku temu.na oleju zroiłem moze 5-tys km.na obotach 2500 było słychać lekkie stukanie czy to był obiaw zużytej panewki.silnik miał zrobione 130tyś

  5. #5
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał daro166 Zobacz post
    dzięki za pomoc. jak pzeprowadzic naprawe solidnie zebym niemusiał rozbierać tego jeszcze raz.czy wymienić panewki główne.jaki koszt mnie czeka

    ---------- Post dodany o godzinie 10:22 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:14 ----------

    stan oleju był wporzadku.motoek ten zmieniałem pół roku temu.na oleju zroiłem moze 5-tys km.na obotach 2500 było słychać lekkie stukanie czy to był obiaw zużytej panewki.silnik miał zrobione 130tyś
    tak to byl objaw panewki. ktos zakatował silnik i sprzedał. trzeba sprawdzic pompe oleju czy nie padla, trzeba wyjac wal i zobaczyc czy da sie zrobic szlif jesli sie nie da trzeba zakupic uzywke i dobrac panewki wtedy wszystkie. sprawdzic glowice (walki czy nie przytarlo w wypadku gdyby to padla pompa olejowa) jesli pompa jest dobra to z reszta rzeczy tez powinno byc ok jedynie co to wlasnie panewki i wal.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    Witaj
    Z tego co widzę też masz 166 TS. Ja mam ten sam model i ten sam silnik i we wrześniu poprzedniego roku miałem ten sam problem, stukanie w silniku na wolnych i przy dodaniu gazu było jeszcze gorzej. Przyczyną oczywiście była panewka, całkowity koszt naprawy wyniósł mnie 3000zł ponieważ postanowiłem remontować silnik. Wał ledwo ledwo zakwalifikował się do szlifu. Do dziś przejechałem ok 11 tys od remontu i wszystko jest ok.
    Jak masz jeszcze jakies pytania to pisz.

    Pozdrawiam Daniel

  7. #7
    MaxiBB
    Gość

    Domyślnie

    Ten typ tak ma
    sprzedalem ok 30silnikow 2.0TS a kupcy mieli te same objawy
    mozna sobie tlumaczyc ze ktos niedbal, zly olej, rozrzad nie robiony albo inne tlumaczenia, te silniki sa slabe moim zdaniem.

    nie polecam ci remontu, lepiej szukaj dobrej urzywki (moze nie byc latwe ale bedzie taniej i pewniej).

    swoja droga z silnikow ts zdecydowanie najbardziej awaryjna (czytaj remont silnika) sa 2.0Ts troche lepiej jest z 1.8Ts nom i najlepiej wypadaja 1.6ts - moja opinia opiera sie na sztukach sprzedanych silnikow, utrzymuje kontakt z ludzmi ktorym sprzedalem te silniki i sa to powazni ludzie ktorzy bardzo dbali o swoje samochody a i tak przydazalo im sie to co tobie.

    pozdrowka

  8. #8
    daro166
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za wasze porady.wszystkie były trafne.dziś zdiołem miske,luzy na każdym korbowodzie,panewki grubości żyletki okropnie zużyte,kupa opiłków,zawalona pompa.naszczęście wał ani korbowody nie uległy przegzaniu,brak widocznych odkształceń. pozdowienia dao166

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał MaxiBB Zobacz post
    swoja droga z silnikow ts zdecydowanie najbardziej awaryjna (czytaj remont silnika) sa 2.0Ts troche lepiej jest z 1.8Ts nom i najlepiej wypadaja 1.6ts
    bo 2.0 ma dużo większe wykorbienie niż 1.6 czy 1.8 Większe siły działają na wał i panewki, a do tego dochodzi zapewne kiepskie materiały z jakich są wykonane panewki(to już mój domysł)
    Pozdrawiam
    i życzę szybkiej naprawy.
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał MaxiBB Zobacz post
    Ten typ tak ma
    sprzedalem ok 30silnikow 2.0TS a kupcy mieli te same objawy
    mozna sobie tlumaczyc ze ktos niedbal, zly olej, rozrzad nie robiony albo inne tlumaczenia, te silniki sa slabe moim zdaniem.

    nie polecam ci remontu, lepiej szukaj dobrej urzywki (moze nie byc latwe ale bedzie taniej i pewniej).

    swoja droga z silnikow ts zdecydowanie najbardziej awaryjna (czytaj remont silnika) sa 2.0Ts troche lepiej jest z 1.8Ts nom i najlepiej wypadaja 1.6ts - moja opinia opiera sie na sztukach sprzedanych silnikow, utrzymuje kontakt z ludzmi ktorym sprzedalem te silniki i sa to powazni ludzie ktorzy bardzo dbali o swoje samochody a i tak przydazalo im sie to co tobie.

    pozdrowka
    Trochę nie rozumiem skoro ten typ tak ma, to dlaczego uważasz, że używany silnik, w którym w takim razie, nawet w niedługim czasie (20/30tyś km) może przydarzyć się to samo, (bo "ten typ tak ma") jest dobrym rozwiązaniem?
    Ja proponuję remont, i spokój na min 200tyś km z panewkami. A co do ich trwałości ja mam swoją teorię - i nie wydaje mi się, aby przy należytej obsłudze silnika wytrzymały mniej niż 300tyś, a jeżeli ktoś ma na liczniku 130tyś i panewki wytarte tak jak kolega wspominał, to lepiej niech się dobrze zastanowi nad tymi wskazaniami…

    diesel power http://je.pl/qeuy

Podobne wątki

  1. obrócona panewka 1.8 ts
    Utworzone przez radzik w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 18:36
  2. 2.4 jtd stuka czy to panewka
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 21:35
  3. Obrócona panewka V6 TB
    Utworzone przez Szeldo w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 20:16
  4. [145] Panewka ?
    Utworzone przez Alfa145boxer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 14-01-2011, 13:36
  5. Panewka??
    Utworzone przez kocyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 16-03-2010, 21:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory