Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: klopot z alfa 156 ;/

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Otwórz sobie zlecenie w autoryzowanym serwisie, bo takim sposobem, to wymienisz pół auta zanim "kazio" znajdzie przyczynę...

    Pozdrawiam

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    przeplywomierze to udreka nie tylko alfy.do jednego modelu wypuszcza sie kilka rodzaji przeplywek ktore niby pasuja a jednak nie.. zreszta na tym forum bylo juz kilkaset postow na ten temat i jakby kolega czytal i sledzil to by sie nie wysmiewal z tego ze nowy moze nie dzialac w danym samochodzie a np po zalozeniu do innego takiego samego dziala. kazda alfa jest inna tak samo jak czlowiek . one zyja wlasnym zyciem a jesli pojawia sie blad z dostrajaniem paliwa to jest to blad przeplywki. moze ma uszkodzony czujnik lub wade fabryczna. sa to urzadzenia robione masowo a nie raz na sto lat i dopracowywane przez 99 .

    ja sie z kolegi wcale nie wysmiewam, tylko jak sie kupi odpowiednia czesc pod odpowiedni nr silnika itp to bedzie pasowac. Wiem ze czasem zdazaja sie wyjatki ale to sa procenty. Kupuje sie oryginalny taki sam jak byl wczesniej w aucie i musi dzialac Ja mam wersje 140konna diesla i mimo ze byla dosc krotko robiona a nie napotaklem sie z problemem zle kupionej czesci. Dodatkowo mam tez boxera 1.7 16v, ktory tez byl krotko robiony i tez nie mialem problemow z czesciami. Jedynie ciezko mi bylo znalezc tlok do silnika. reszta od reki albo na drugi dzien.
    Nie rob z alfy samochodu az tak nieprzyjaznego naprawie i uzytkownikowi. To zwykly normalny samochod mechanicznie, pomijam fakt historii, charakteru i ludzi ktorzy sie nim pasjonuja.

    a wracajac do tematu to nadal polecam przejechac sie do serwisu alfy.
    pozdro

  3. #13
    tomask1987
    Gość

    Domyślnie

    to auto to chyba duza zagadka bo bylem na komputerze i chyba musze odwiedzic serwis ogolnie przeplywka dziala sonda tez silniczek i jego potencjometry tez, tylko wszystko razem nie chce dzialas i jak jest podlaczone to auto dalej nie jedzie, nie mam mocy , nie wchodzi na obroty , faluje a i jeszcze smierdzi z rury tak ze w garazu stac nie moze ..... .Sprawdzilem juz wszystko moze program ktorym sprawdzaja u mie w miejscowosci nie jest dobry i czegos nie ma bo przepustnica tez byla wymieniona i uklad dolotowy sprawdzony . dzieki za pomoc moze ten serwis jest dobry bo nie slyszalem o nim zadnych opini i dlatego sie wachalem . A co do orginalow to wkladalem je bo wychodzilem z zalozenia ze jezeli sonda kosztuje 400 przeplywka prawie 300 to za takie pieniadze musza dzialac i przed sprzedaza byc sprawdzone

  4. #14
    tomask1987
    Gość

    Domyślnie

    sprzedam ta alfe w takim stanie jak jest jest to 1998 106kw 1.8 z ksiazka serwisowa prowadzana do teraz, niebieska , zainteresowanym moge wyslac zdjecia , do alfy sa oczywiscie alufelgi 16 orginalne ,
    wymianione jest bo szykowalem ja dla siebie :
    sonda bosch
    swiece NGK
    przeplywomierz
    przepustnica
    cale zaweiszenie przod ( klocki tarcze wachacze lozyska amortyzatory)
    wszystko dziala oprucz tych obrotow i braku mocy wiec jesli ktos sie zna napewno sobie poradzi bo ja nie mam ani sily na jazdy juz do mechanikow ani checi bo fajnie jezdzila ale cos jej odbilo i ja sie poddaje ;/ silnik ma na prawde 130000 z ksiazka wiec raczej jest dobry a usterka tkwi w elektronice albo nie wiem : kaatalizatorze pompie paliwa itp

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja widzę, że kolega tomask1987 zaczął od naprawy samochodu przez słabego mechanika, który pewnie nie ma pojęcia o diagnozowaniu M1.5.5. Póki co, wymieniasz części w ciemno,wydajesz pieniądze i wydasz jeszcze więcej, jeśli będziesz nadal słuchał tego mechanika i zabierzesz się za wymianę ECU. A gdybyś dobrze poszukał na forum to wiedziałbyś, że tu we Wrocławiu jest wybitny fachowiec od elektroniki w alfach, nasz kolega bubu321. Skontaktuj się z bubu na priv i alfa powinna odżyć.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 18-02-2010 o 19:59

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    moze reset kompa pomoze ?
    wymien filtr powietrza jesli nie wymieniales, to i tak male pieniadze a trzeba wymienic i zrob reset kompa.
    poszukaj instrukcji jak resetnac na necie, jak nei znajdziesz to napisz mam gdzies w pliku.
    pozdro

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    M1.5.5 można zresetować tylko kompem. Podobnie jest z silnikiem krokowym. Żadne sztuki typu odłączanie aku nie pomogą.
    W tym przypadku może być tak wiele przyczyn braku mocy, że trzeba to najpierw dobrze zdiagnozować i posprawdzać wszystko od dolotu poprzez rozrząd, układ paliwowy, zapłonowy, wydechowy, itd.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    M1.5.5 można zresetować tylko kompem. Podobnie jest z silnikiem krokowym. Żadne sztuki typu odłączanie aku nie pomogą.

    mozliwe, ale ten przepis mam z angielskiej strony i nie polega tylko na odlaczeniu akumultora. A tak on przebiega, zawsze mozna sprobowac:

    1. odlaczyc minusowa kleme od akumulatora na minimum 45 minut
    2. podlaczyc spowrotem minusowa kleme.
    3. Wlozyc kluczyk do stacyjki i przekrecic w pozycje MAR na 90 secs
    4. Przekrecic spowrotem do pozycji PARK kluczyk na 90 secs (tak jak sie wylacza silnik)
    5. Uruchomic silnikna 15minut nie dotykajac wogole pedalu przyspieszenia, silnik ma chodzic na wolnych obrotach.
    6. wylaczyc samochod na 10 mins
    7. uruchomic samochod i dac mu troche sie zmeczyc.


    Mozna dolac preparatu na czyszczenie wtryskow jesli jest podejzenie zasyfionej instalacji bo kolega mowil ze mu smierdzi z rury.
    pozdro

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kolego szag ten przepis nie ma prawa zadziałać, to już było wyjaśniane.
    - ale od początku :
    w pierwszej kolejności patrzymy na rok produkcji tego egzemplarza i mamy że to z 98 roku
    - ECU M1.5.5 ma już flash w obudowie.
    - czyli do resetu tylko komputer !!!! i żadne inne czary mary.
    - to co podałes to jest procedura resetu ale po wgraniu nowego oprogramowania !!!

    - kolega SG0240 podał ci wykladnię.
    - a do autora tematu: tylko dobra diagnostyka może pomóc udzielić informacji co z tym autem jest.

    - poczynając od pomiaru kompresji, ssania w kolektorze ssącym, a potem sprawdzenia wałka rozrządu oraz popychaczy hydraulicznych do w końcu stanu pierścieni na tłoku.
    - i to wszytko bez rozbierania rozrządu, silnika, korbowodów i panewek.
    - mamy tylko rurę wydechową, zaworek odmy oraz czujnik spalania stukowego.
    - to wszystko dotyczące diagnostyki mechanicznej.
    - oraz program alfadiag do diagnostyki elektronicznej czujników.
    - taka diagnostyka daje poziom ufności około 99 %.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-02-2010 o 12:24
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał szaq Zobacz post
    mozliwe, ale ten przepis mam z angielskiej strony i nie polega tylko na odlaczeniu akumultora. A tak on przebiega, zawsze mozna sprobowac:


    Mozna dolac preparatu na czyszczenie wtryskow jesli jest podejzenie zasyfionej instalacji bo kolega mowil ze mu smierdzi z rury.
    pozdro
    Smród z rury to nie wynik brudnego układu paliwowego tylko złego spalania, a to już odrębny temat, bo powodem tego może być wiele czynników, więc dodawanie jakichkolwiek preparatów do czyszczenia wtrysków raczej nic nie pomoże.
    A podanego przez Ciebie przepisu dot. resetu kiedyś próbowałem - oczywiście bez skutku.
    Zresztą kolega bubu321 już wszystko wyjaśnił.
    To auto trzeba dokładnie zdiagnozować i przyczyna będzie znana, bo cudów nie ma. Jeśli rozrząd nie przeskoczył, kat nie jest zapchany i ECU i silnik żyje to naprawa nie powinna być specjalnie kosztowna. Posłuchaj mojej rady i skontaktuj się z kolegą bubu321.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 19-02-2010 o 12:09

Podobne wątki

  1. wymiana klamki lewej przód zewnętrznej 147? duzy klopot?
    Utworzone przez przemoo2701 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-02-2014, 17:56
  2. Klopot po regeneracji rozrusznika
    Utworzone przez hocken w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-04-2009, 14:06
  3. [156] Klopot z rozruchem
    Utworzone przez TrueGrand w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-10-2008, 05:57
  4. wymiana skrzyni klopot ze sprzeglem albo brak jego
    Utworzone przez medziu-damian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-10-2007, 20:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory