Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Temat: Wyciek oleju, 3.0 V6 12V uszczelka ?

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar marcineczq
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    WY
    Auto
    164 3.0 V6 12V
    Postów
    161

    Domyślnie Wyciek oleju, 3.0 V6 12V uszczelka ?

    Panowie,
    cieknie olej…
    Oblany jest blok silnika na wysokości uszczelek pod głowicami, nad sprzęgłem, olej sączy się po bloku silnika, oblewa skrzynię, leci na "portki" i tam zaczyna dymić.
    Nie mogę dokładnie sprawdzić skąd cieknie bo wychodzi na to ze cieknie tylko podczas jazdy,
    kiedy zatrzymam Alfę to to co wyciekło ścieka pod samochód po pewnym czasie wypala się na kolektorze i przestaje dymić.
    Co ciekawe nie ma objawów ubywającego płynu z układu chłodzenia, typowego dla uszczelki pod głowicą,
    nie ma oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Olej jest czysty brak w nim chłodziwa. Spaliny norma.

    Ciśnienie oleju w normie, silnik normalnie pracuje, ma moc, nie szarpie zero jakichkolwiek objawów awarii, musiałem przejechać nią w ten sposób ok. 600km. W trasie zatrzymywałem się kilkukrotnie i dolewałem ubywającego oleju. Po zaparkowaniu i obcieknięciu oleju na bagnecie full.

    Czy dobrze kombinuję że od tej właśnie strony od sprzęgła jest kanał powrotny oleju z głowic?

    Ma ktoś pomysł co może być grane ?
    .:164 3.0 V6:.

  2. #2
    dav13
    Gość

    Domyślnie

    Może wyrzuca ci oleju z simeringu pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. On jak siądzie to lubi wyrzucać olej na pół komory silnika. To że nie ubywa płynu nie znaczy jeszcze, że uszczelka jest ok. Mogło przedmuchać z cylindra na kanał olejowy, fakt że najczęściej idzie na chłodniczy ale zawsze jest taka możliwość. Trochę dziwne żeby z powrotu oleju z głowic tak pluło olejem. Dużo ubywa ci tego oleju?

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar marcineczq
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    WY
    Auto
    164 3.0 V6 12V
    Postów
    161

    Domyślnie

    Cytat Napisał dav13 Zobacz post
    Może wyrzuca ci oleju z simeringu pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. On jak siądzie to lubi wyrzucać olej na pół komory silnika. To że nie ubywa płynu nie znaczy jeszcze, że uszczelka jest ok. Mogło przedmuchać z cylindra na kanał olejowy, fakt że najczęściej idzie na chłodniczy ale zawsze jest taka możliwość. Trochę dziwne żeby z powrotu oleju z głowic tak pluło olejem. Dużo ubywa ci tego oleju?
    Też myślałem o tym simeringu, ale on był robiony przy okazji wymiany sprzęgła pod koniec roku...
    Fakt wyglada to właśnie trochę tak jakby olej rozlewał się po skrzyni przez ten otwór do zerkania na sprzęgło.
    Ale zastanawiam sie czy w takim wypadku gdyby olej tamtędy się wylewał, sprzęgło nie powinno zacząć się ślizgać ...?

    Co do ubywania oleju to na całej trasie dolałem coś ponad 1,2L.
    Zakładając (nawet) że bierze "normalnie" ok 1L/1000km
    poszło gdzieś ponad pół litra w kosmos.
    Ostatnio edytowane przez marcineczq ; 21-02-2010 o 00:40
    .:164 3.0 V6:.

  4. #4
    dav13
    Gość

    Domyślnie

    Czasami różnie to bywa przy robocie simering mógł sie gdzieś podwinać, on by najlepiej wyjasniał tą sytuację. Właśnie nie zawsze się ślizga, wał wyrzuca olej z taką siłą, że nie leje na tarczę tylko dookoła po samym silniku. Pisałeś, że wyrzuca tylko podczas jazdy, może spróbuj podnieś koło i wrzucic bieg, a nóż cos zobaczysz.

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar marcineczq
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    WY
    Auto
    164 3.0 V6 12V
    Postów
    161

    Domyślnie

    Cytat Napisał dav13 Zobacz post
    Czasami różnie to bywa przy robocie simering mógł sie gdzieś podwinać, on by najlepiej wyjasniał tą sytuację. Właśnie nie zawsze się ślizga, wał wyrzuca olej z taką siłą, że nie leje na tarczę tylko dookoła po samym silniku. Pisałeś, że wyrzuca tylko podczas jazdy, może spróbuj podnieś koło i wrzucic bieg, a nóż cos zobaczysz.
    Hmmm... spróbuję, albo np zakleję ten otwór jakimś chłonnym "plastrem" przejadę i zobaczę czy nasiąka ?
    .:164 3.0 V6:.

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Tam są jeszcze inne uszczelnienia silnika, gumowe słupki zamka łożyska wału

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar marcineczq
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    WY
    Auto
    164 3.0 V6 12V
    Postów
    161

    Domyślnie

    Andrzej wychodzi na to że też stawiasz na uszczelnienie wału ?

    Przejechałem nią dziś, podczas postoju cisza - nie widac wycieku.


    Po podlewarowaniu i wrzuceniu jedynki też zero objawów wycieku...
    .:164 3.0 V6:.

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcineczq Zobacz post
    Andrzej wychodzi na to że też stawiasz na uszczelnienie wału ?
    Ja pisałem o uszczelnieniu zamka nie wału przy jednym i drugim miał byś wyciek oleju na łączeniu skrzyni i silnika było by to widać od spodu auta a jeśli jest olej powyżej skrzyni to stawiam na uszczelkę pokrywy zaworów lub wyciek spod czujnika cisnienia oleju
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 21-02-2010 o 18:34

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar marcineczq
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    WY
    Auto
    164 3.0 V6 12V
    Postów
    161

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    olej powyżej skrzyni to stawiam na uszczelkę pokrywy zaworów lub wyciek spod czujnika cisnienia oleju
    stąd nie cieknie, ani z czujnika ani spod dekli zaworowych... sprawdzałem sucho

    mokro jest dopiero na wysokości głowic, tj miejsca gdzie głowica łączy się z blokiem...
    .:164 3.0 V6:.

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    To musi być uszkodzona uszczelka głowicy i wcale to nie oznacza że olej musi lać sie do układu chłodzenia na razie kanały olejowe są po zewnętrznej stronie uszczelki

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [159] Wyciek oleju z czujnika ciśnienia oleju
    Utworzone przez SimonV w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-08-2015, 08:25
  2. Uszczelka vacum i wlewu oleju
    Utworzone przez Złoty w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-08-2015, 20:20
  3. Uszczelka czy może wina oleju?
    Utworzone przez Morbob w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 21:14
  4. [145] Wyciek oleju - zero oleju w silniku
    Utworzone przez daniel.zawada w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 23:03
  5. [145] Wyciek oleju
    Utworzone przez Alfa145boxer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-10-2010, 13:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory