Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Gaśnie po nagrzaniu

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Garlica Murowana/Kraków
    Auto
    Alfa 164 2.0 v6TB
    Postów
    34

    Domyślnie Gaśnie po nagrzaniu

    Witam. Jak w temacie. Zaraz po odpaleniu zimnego silnika lekko falują obroty ale po chwili wszystko się uspokaja i można spokojnie jeździć aż do momentu osiągnięcia temperatury ok 70 stopni. Wtedy jazda zamienia się w koszmar. Każda próba jazdy na wciśniętym sprzęgle kończy się zgaśnięciem silnika. Po odpaleniu trzeba trzymać lekko wciśnięty gaz bo inaczej odrazu zgaśnie. Jest to denerwujące zwłaszcza na skrzyżowaniach, chociaż z drugiej strony zawsze to jakaś oszczędność na paliwie jest Co może być tego przyczyną? Pomóżcie. Korzystałem z opcji szukaj, ale albo nic na ten temat nie ma albo ja nieumiejętnie z tego skorzystałem.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    czujnik położenia wału ewentualnie zacinająca się przepływka
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Garlica Murowana/Kraków
    Auto
    Alfa 164 2.0 v6TB
    Postów
    34

    Domyślnie

    Cytat Napisał aniol_jojo Zobacz post
    czujnik położenia wału ewentualnie zacinająca się przepływka
    A można to jakoś sprawdzić bez podpinania pod kompa??

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Czujnik to chyba nie bardzo a przepływke.... sory za "przejęzyczenie". Chodziło mi o krokowiec, miałem takie same objawy u siebie. Wyczyściłem krokowca i jak ręką odjął
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Garlica Murowana/Kraków
    Auto
    Alfa 164 2.0 v6TB
    Postów
    34

    Domyślnie

    W sumie to krokowca parę miesięcy temu czyściłem -tak profilaktycznie bo nic złego się nie działo. To nie wiem czy w tak krótkim czasie zdążyłby się zabrudzić. A druga sprawa to czy gdyby to była jego wina, to czy na zimnym silniku nie zachowywałby się tak samo jak po nagrzaniu????

  6. #6
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    na zimnym masz ssanie- ja bym obstawiał zawór lub przepływke

    ---------- Post dodany o godzinie 08:06 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:04 ----------

    aa sprawdz cisnienie doładowania- w twoim typie silnika jesli turbina szwankuje dzieja rózne dziwne rzeczy.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bazyl121 Zobacz post
    Jest to denerwujące zwłaszcza na skrzyżowaniach, chociaż z drugiej strony zawsze to jakaś oszczędność na paliwie jest
    Wątpię, gaśnie Ci tak dlatego, że jest za mało powietrza względem paliwa, więc w zasadzie to się marnuje
    Przede wszystkim sprawdź dolot i wyczyść przepustnicę - na "ssaniu" jest szerzej otwarta niż na nagrzanym silniku w czasie pracy na jałowym, więc się nie przykleja do obudowy. I ewentualnie regulator ciśnienia paliwa.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #8

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Garlica Murowana/Kraków
    Auto
    Alfa 164 2.0 v6TB
    Postów
    34

    Domyślnie

    Tak właśnie się zastanawiałem nad tym ciśnieniem paliwa, tylko nie wiem jak go sprawdzić i jakie wogóle powinno być. Narazie problem poniekąd się rozwiązał bo wyjąłem krokowca i po założeniu łapie mi "lewe" powietrze pomiędzy krokowcem a uszczelką. To jest takie chwilowe rozwiązanie dopóki nie będę znać faktycznej przyczyny. Nie mam garażu a tak pod gołym niebem ciężko jest cokolwiek robić w taką pogodę. Najlepiej byłoby chyba podpiąć się pod kompa

Podobne wątki

  1. [146] 1.7 16v boxer - słabnie po nagrzaniu.
    Utworzone przez Alucard30 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-08-2014, 18:04
  2. Po nagrzaniu nie wchodzi na obroty...
    Utworzone przez russian w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 25-07-2012, 11:48
  3. Jtd po nagrzaniu szarpie
    Utworzone przez kamo350 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-06-2012, 12:30
  4. [146] Gaśnie po nagrzaniu
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-09-2008, 14:04
  5. [156] gaśnie po nagrzaniu
    Utworzone przez axx1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-05-2008, 21:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory