Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 91

Temat: XENONY Pożegnanie

  1. #71
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    mają taką samą rolę do spełnienia jak przy zwykłych reflektorach.Tam na nim osiada się kurz i jakiś tłusty osad podobnie jak na soczewkach.W sumie niczego osobiście nie ryzykowałem .Bo albo poprawa po płukaniu albo regeneracja.Aha nie rozbierałem samych soczewek tylko poprostu lałem wodę przez otwór żarówki i intensywnie potrząsałem
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 21-02-2010 o 20:37
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  2. #72
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    tak czytam ten temat i widzę że to wszystko jest dość zagmatwane...
    jedni twierdzą że HID w lampie z odbłysnikiem to porażka i zagrożenie i tu się zgadzam.
    inni znowu że jest jak najbardziej ok.

    jeszcze inni twierdzą że HID w soczewce się nie sprawdza co nie jest prawdą,więc ja już nic z tego nie rozumiem...

    przecież HID to to sama technologia co xenon tylko producenci mniej renomowani.

    poza tym żarniki xenonowe są montowane w soczewkach o tych samych parametrach co soczewki w zwykłych lampach.
    różnica polega tylko na mocowaniu w.w. żarówek.


    moja druga ulubienica...

  3. #73
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    poza tym żarniki xenonowe są montowane w soczewkach o tych samych parametrach co soczewki w zwykłych lampach.
    Czy aby napewno??Fizyki nie oszukasz.
    Nie wiem czy pamiętasz takie latarki metalowe na baterie R-20 gdzie kropkę ustawiało się kręcąc główką a ta oddalała się odblaskiem lub przybliżała do żarówki.To tak ogólnie ustawiało się ogniskową lustra/odblasku/.Podobnie jest z leflektorem.Bo nie tylko punkt samej żarówki ma znaczenie ale grubość i długość żarnika w tejże żarówce.Każdy fragment żarnika ma oddzielną ogniskową a konstruktorzy tak kombinują aby było optymalnie dla całego żarnika.A w hidzie wielkość /umownie żarnika/ czyli tej bańki z plazmą jest dość innych wymiarów od żarnika żarówki.i to jest cały problem hidów.
    W jednym fragmencie świeci super a w drugim do d.. a na dodatek wszystkie niedostatki konstrukcji lustra wzmacnia czyli jak zwykła żarówka oślepiała trochę to hid robi to kilka razy gorzej itd.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #74
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ja jednak uważam że odbłyśnik lampy ma znikome znaczenie na żarnik osadzony w soczewce, raczej odbłyśnik odbija swiatło żarówki postojowej i żarówki długich świateł gdzie rozproszenie światła jest dużo wieksze niż soczewki, zresztą widać to patrząc na wprost zapalonych świateł, żarniki w soczewce dają punktowe światło idace prosto z soczewki a nie przez odbłyśnik lampy
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 21-02-2010 o 23:53

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #75
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Każdy fragment żarnika ma oddzielną ogniskową a konstruktorzy tak kombinują aby było optymalnie dla całego żarnika.A w hidzie wielkość /umownie żarnika/ czyli tej bańki z plazmą jest dość innych wymiarów od żarnika żarówki.i to jest cały problem hidów.
    zgodzę się z tobą,ale weź pod uwagę fakt że mocowania żarników HID są tak skonstruowane że ogniskowa ich jest identyczna z żarówkami H7.gdyby tak nie było widmo swiatła byłoby rozmyte i nie miałoby ostrości.sprawdzone!

    natomiast HID w odblasku H7 zwykłej lampy już nie pokrywa się z ogniskową i stąd właśnie takie szopki z oślepianiem.

    ---------- Post dodany o godzinie 23:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:56 ----------

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Ja jednak uważam że odbłyśnik lampy ma znikome znaczenie na żarnik osadzony w soczewce, raczej odbłyśnik odbija swiatło żarówki postojowej i żarówki długich świateł gdzie rozproszenie światła jest dużo wieksze niż soczewki, zresztą widać to patrząc na wprost zapalonych świateł, żarniki w soczewce dają punktowe światło idace prosto z soczewki a nie przez odbłyśnik lampy
    sorki,ale myślę że sam chyba niezbyt wiele zrozumiałeś z tego co tu napisałeś...


    moja druga ulubienica...

  6. #76
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Ja jednak uważam że odbłyśnik lampy ma znikome znaczenie na żarnik osadzony w soczewce, raczej odbłyśnik odbija swiatło żarówki postojowej i żarówki długich świateł gdzie rozproszenie światła jest dużo wieksze niż soczewki
    Niestety Andrzeju mylisz się i to bardzo.
    Poszperajcie trochę w fizyce w dziale optyka.Soczewka to pozwala przede wszystkim zmniejszyć wiekość reflektora a kluczową rolę odgrywa tutaj nadal odbłyśnik.
    Ciut inaczej ma się to w amerykańskich autach bo tam nie ma widocznej granicy światła i cienia ale to tylko ciut.Ja nie chcę nikogo przekonywać ,że hidy są bee ale raczej nakłaniałbym do wyboru świadomego czyli wiedzieć o wadach, zagrożeniach jakie niesie za sobą stosowanie hidów.Nie opierać się tylko własnej wygodzie, nie ulegać bezkrytycznie super ochom itd.
    Mnie hidy nie zadowalały tak jakbym oczekiwał.Nie dały mi nic więcej jak porządna żarówka a tego po hidach się spodziewałem.Dlatego poszły na sprzedaż z czego się dziś cieszę.Najbardziej wk..ło mnie w hidach to,że słabo doświetlały końcowy dystans reflektora przy samym aucie było dobrze ale dalej już nie.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #77
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    sorki,ale myślę że sam chyba niezbyt wiele zrozumiałeś z tego co tu napisałeś...
    Ja tu napisałem że soczewka w lampie 155ki jest niezależna od odbłyśnika głównego lampy, może Ty nie zrozumiałeś lub nie wiesz jak jest zbudowana lampa w 155 bo ja o niej piszę
    Powidz mi jaką rolę może spełniać główny odbłysnik lampy gdy pali się soczewka
    http://www.moto.allegro.pl/item91663...ektryczne.html
    moim zdaniem prawie żaden
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 22-02-2010 o 00:12

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #78
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Ja jednak uważam że odbłyśnik lampy ma znikome znaczenie na żarnik osadzony w soczewce, raczej odbłyśnik odbija swiatło żarówki postojowej i żarówki długich świateł gdzie rozproszenie światła jest dużo wieksze niż soczewki, zresztą widać to patrząc na wprost zapalonych świateł, żarniki w soczewce dają punktowe światło idace prosto z soczewki a nie przez odbłyśnik lampy
    o NIE!!! to Ty nie wiesz że za soczewką jest odbłyśnik?? nie chodzi o ten przed - coś musi przecież to światło kierować na soczewkę, rany.. i tak to właśnie potem jest, ludzie nie wiedzą nawet jak zbudowana jest lampa i montują tam co im się podoba...

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Czy aby napewno??Fizyki nie oszukasz.
    Nie wiem czy pamiętasz takie latarki metalowe na baterie R-20 gdzie kropkę ustawiało się kręcąc główką a ta oddalała się odblaskiem lub przybliżała do żarówki.To tak ogólnie ustawiało się ogniskową lustra/odblasku/.Podobnie jest z leflektorem.Bo nie tylko punkt samej żarówki ma znaczenie ale grubość i długość żarnika w tejże żarówce.Każdy fragment żarnika ma oddzielną ogniskową a konstruktorzy tak kombinują aby było optymalnie dla całego żarnika.A w hidzie wielkość /umownie żarnika/ czyli tej bańki z plazmą jest dość innych wymiarów od żarnika żarówki.i to jest cały problem hidów.
    W jednym fragmencie świeci super a w drugim do d.. a na dodatek wszystkie niedostatki konstrukcji lustra wzmacnia czyli jak zwykła żarówka oślepiała trochę to hid robi to kilka razy gorzej itd.
    i wszystko na temat, dobry przykład z tą latarką, to powinno niektórym zobrazować o co w tym wszystkim chodzi. A jak ktoś nie wierzy że to takie ważne to może np założyć sobie żarówkę do góry nogami (w 156 da się) to zobaczy że niby ta sama żarówka, trochę inaczej umiejscowiona a świeci już zupełnie inaczej... - Odbłyśniki (także te za soczewką) skonstruowane i obliczone są pod konkretną żarówkę, tak aby świeciły i nie oślepiały, wkładając tam coś innego te wszystkie parametry po prostu idą w d*** i potem w nocy mijam się z takim z przeciwka i nie widzę do kąd jadę - baaardzo bezpieczne...


    ps to co tam z tyłu widać - TO WŁAŚNIE ODBŁYŚNIK!
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 22-02-2010 o 00:22

    diesel power http://je.pl/qeuy

  9. #79
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    natomiast HID w odblasku H7 zwykłej lampy już nie pokrywa się z ogniskową i stąd właśnie takie szopki z oślepianiem.
    Raczej się mylisz obydwa typy lamp muszą mieć ogniskową identyczną.W soczewce odbłyśnik jest okrągły a sama soczewka niweluje światło odbite.
    Jak wspomniałem wcześniej Hidy potęgują niedoskonałości reflektora stąd te oślepianie.To co przy żarówce tylko trochę wk..ło to przy hidach poprostu doprowadza innych do szału./Czyt. oślepiało/
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #80
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    zgodzę się z tobą,ale weź pod uwagę fakt że mocowania żarników HID są tak skonstruowane że ogniskowa ich jest identyczna z żarówkami H7.gdyby tak nie było widmo swiatła byłoby rozmyte i nie miałoby ostrości.sprawdzone!
    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Raczej się mylisz obydwa typy lamp muszą mieć ogniskową identyczną.W soczewce odbłyśnik jest okrągły a sama soczewka niweluje światło odbite.
    Jak wspomniałem wcześniej Hidy potęgują niedoskonałości reflektora stąd te oślepianie.To co przy żarówce tylko trochę wk..ło to przy hidach poprostu doprowadza innych do szału./Czyt. oślepiało/
    przecież ja dokładnie o tym samym napisałem co ty,więc jak mogę się mylić.

    mało tego,niektórzy montują żarniki HID do lamp 156 odblask mimo tego że są za długie i opierają się o ten metalowy grzybek.to jest dopiero idiotyzm!!!

    ogniskowa lampy swoje a żarnik swoje,efekt widoczny na drogach...

    ta polemika prowadzi do nikąd gdyż na temat oświetlenia i pochodnych przeróbek zostało napisane tyle że my tu nic nowego nie wniesiemy,a ten co ma założyć HID-y to je założy.
    Ostatnio edytowane przez andro34 ; 22-02-2010 o 00:28


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. Pożegnanie GT-holicy
    Utworzone przez khad w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-03-2015, 19:39
  2. Pożegnanie z Alfą - pożegnanie z forum.
    Utworzone przez Szczepan w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 14:04
  3. [145] Pożegnanie
    Utworzone przez skrzat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-04-2010, 17:47
  4. Pożegnanie Alfy
    Utworzone przez MaxiBB w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 24-08-2008, 18:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory