Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Poranny kaszel

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie Poranny kaszel

    Witam
    Zakladam nowy watek bo byc moze pozwoli latwiej przeanalizowac problem, a w przyszlosci latwiej wyszukac rozwiazanie nowym osobom. AR156 1.8TS 2000r. (lpg) na jesieni pojawil sie problem z nierowna praca na zimnym silniku. Uruchamia sie bez problemu niestety trudno nim po chwili ruszyc - strzelanie w tlumik + brak mocy do 2000 obr. Wymieniono przeplywomierz (bosch), swiece (brisk) i akumulator (bosch) reset parametrow adaptacyjnych. Zadnych efektow.
    W zalaczeniu log z alfadiaga od uruchomienia do okolo temp 65C:
    Engine Coolant Temp, Advance Angle, Injection Time, Throttle Valve Angle

    PS
    Mam wrazenie, ze po okolo 30 sekundach silnikiem zaczyna delikatnie trzasc, po prostu przestaje rowno i gladko pracowac.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wykres idealny, prawie wzorcowy.
    - nie widac na nim efektu "spadochronu", falowania i klapania przepustnicą.
    - za to brakuje mi na tym twoim wykresie testów wtryskiwaczy, albo zapomniałes jak sie to robi albo coś jest z wtryskiwaczami.
    - strzelanie w tłumik to jedna z oznak zabitych wtryskiwaczy.
    - jeśli pomiar robisz poprawnie, to trochę za mało.
    - alfa romeo 156 TS 2.0 , zimny start 80 msek.

    - czyszczenie wtryskiwaczy powinno być wykonywane co 60 tys. km, a potem co 40 tys.km.
    - auta zagazowane co 40. tys. km.

    - objawy zabitych wtryskiwaczy:

    a. - zimny silnik zle startuje
    b. - w pierwszych sekundach pracy silnika słychac mechaniczne piski z wtryskiwaczy
    c. - po dodaniu lekko gazu słychać wystrzał przed nabraniem obrotów
    d. - po rozgrzaniu silnika , na biegu jałowym praca jest normalna
    e. - podczas jazdy z wyższymi obrotami odczuwa sie nieregularną prace silnika, dyskonfort z jazdy.

    - tyle z poradnika dla automobilisty.
    - poniżej twój wykres oraz mój z testem wtryskiwaczy przed czyszczeniem i po czyszczeniu wtrykiwaczy.

    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-02-2010 o 16:38
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Zrobie rano test wtryskiwaczy. Jesli sa zabite to do czyszczenia ale niestety maszyna, ktora mialem w okolicach juz jest niedostepna moze znajdzie sie cos w Katowicach?

  4. #4
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    bubu321 z tego co napisałeś to zgadza mi się punkt a,b,c,d czyli wnioskuje, że mam zapchane lub zapieczone wtryskiwacze. Czy zwykła formuła STP doczyści moje wtryskiwacze, czy jest w ogóle bezpieczny dla nich, czy może trzeba je kapac?? Autko to AR156 2.0 1998r. dziękuję

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Ja w ostatnim czasie tzn do 2 ostatnich tankowan dlewalem stp do czyszczenia wtryskiwaczy i kilka miesiecy temu srodek do samochodow z lpg. To nic nie daje oprocz dobrego samopoczucia i ubywania pln z portfela.

  6. #6
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    a wiesz ile kosztuje takie kapanie??

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @aro_1977
    - cieszę sie że ktos to powiedział, tak to szczera prawda, tylko efekt psychologiczny.
    - sprawdzone metody to:
    1. kapiel w wannie ultradzwiękowej ( ta kąpiel usuwa 75 % zanieczyszczeń) oraz następnie czyszczenie iglicy wtryskiwacza generatorem "impulsów zwrotnych" (nie wiem jaki warsztat to robi ?)
    2. metoda preparatem firmy WyNN, raczej potrzebna zewnętrzna pompa paliwa bo nikt nie będzie swojej z samochodu wyciagał.( pompa paliwa obecnie coś około 100 zł + kable do niej ). numer produktu: WYRCP 76695
    --
    http://wynns.pl/top/view_product.php?product=649

    - niestety jak oddajemy do warsztatu na czyszczenie wtryskiwaczy to kończy się to zwykle na kąpieli w wannie nawet czasami 30 minutowej, ale czyszczenia iglicy nie robią i kasuja za niedoczyszczone wtryskiwacze po 25 zł / szt.
    - ktos powiedział na tym forum o zabitych wtryskowaczach
    W systemie wielopunktowym gdy wystąpi różnica zanieczyszczenia na kolejnych wtryskiwaczach, daje to efekt zróżnicowania kąta wyprzedzenia wtrysku i przez to silnik mocno drży w czasie pracy.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-02-2010 o 17:03
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Dzis rano zrobilem log wtryskiwaczy, moze teraz cos sie wyjasni...

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po nagrzaniu przepływ powietrza około 10 kg/h, sonda lambda nie ma "zejścia " do zera.
    - testy wtryskiwaczy poprawne.
    - sonda lambda wykresy pokazała po czasie około 5 minut, tutaj mam watpliwości poniewaz wczesniej powinien zadziałać grzejnik sondy lambda.
    - czas wtrysku po nagrzaniu około 3 msek, w normie.
    - jeszcze został pomiar sondy lambda po dobrym nagrzaniu, czyli wtedy jak temperatura z zakresu > 90 st C spada w dół po otwarciu termostatu.
    - ważne wtedy jest czy wykres sondy lambda spada do zera, czy nie.
    - jak widzisz diagnostyka komputerowa nic więcej nie potrafi pokazać.
    - pozostała w dalszej kolejności diagnostyka mechaniczna, określenie fazy przekrycia zaworów, stanu popychaczy hydraulicznych, stanu wałków rozerządu.


    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 23-02-2010 o 08:21
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Czyli teraz sonda lambda ale dopiero od nagrzania silnika poprzez otwarcie na pelny obieg? Wystarcza te same sensory czy zamienic ktorys?

    PS
    Jak zakladalem gaz to mechanik powiedzial ze lambda dziwnie sie zachowuje bo jak wylaczyl silnik i wlaczyl go ponownie to lambda dzialal po jakiejs chwili dopiero, a silnik byl goracy.

    PS2
    Od zawsze mam falowanie obrotow jak wysprzeglam przy dojezdzie do swiatel.
    Ostatnio edytowane przez aro_1977 ; 23-02-2010 o 08:31

Podobne wątki

  1. Trudny rozruch poranny
    Utworzone przez BellaMia w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-09-2015, 17:08
  2. [159] Uciążliwy dźwięk poranny
    Utworzone przez arturo132 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-07-2012, 22:29
  3. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-02-2012, 20:03
  4. [156] Rozruch poranny mojej 156
    Utworzone przez Mitek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-04-2008, 09:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory