Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 101

Temat: Skrzypiące zawieszenie

  1. #71
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Nie chce zakładac nowego wątku, a interesuje mnie jak wymienic wahacze dolnie przednie w 156 1.9jtd z 2001r. Bo wymieniając stabilizator zauważyłem, że mam pękniętą gume na sworzniu i trzeba by też je ruszyc. tylko mając je delikatnie opuszcze, aby wyjąc stabiliaztor, wahacz nie chciał wyjsc, bo trzymał go sworzeń, który blokował się o przegub. Wiec pytam się czy da się wyjąc te wahacze bez rozpinania przegubu i demolowania pół zawieszenia?

    Wahacze już wymieniałem w wielu autach, ale to co zastałem tutaj to k***w lekko się zbulwersowałem.

  2. #72
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    wymiana samego dolnego wahacza nie jest trudna i nie schodzi długo i da sie bez problemu zrobic bez odkrecania przegubu.
    -odkrecasz łacznik stabilizatora
    -odkrecasz srube sworznia wachacza dolnego oraz wybijasz go
    -wybijasz sworzen górnego wachacza
    -odkrecasz sruby wahacza (4szt)na sankach
    -jezeli niebedzie chciał wyjsc mozesz pomóc sobie podnosnikiem podkładajac pod aluminiowe widełki amorka ,ja uzyłem do tego sciagacza do sprezyn

  3. #73
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Ja jeszcze dodam, że warto zaopatrzyć się w nowy łącznik stabilizatora, bo stary może nie dać się odkręcić i trzeba będzie go wyciąć. Warto przy takiej okazji wymienić też poduszkę stabilizatora, gdy wahacz dolny jest wyciągnięty. Fatalny dostęp ale da się

    A no i oczywiście dobry ściągacz do swożni kulistych to połowa sukcesu.

  4. #74
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bielik
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD
    Postów
    54

    Domyślnie

    U mnie skrzypi jak jest mróz, czasami latem. Zanika jednak jak jest mokro, np. jak przejadę kilka razy przez kałużę.
    "Przyczajony coupe, ukryty sedan - Alfa Romeo 156 1,9 JTD"

  5. #75
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    tak jak wcześniej pisałem wymieniłem tulejki w górnych wachaczach przednich i tulejki dolne w tylnych zwrotnicach.

    po dwóch dniach jazdy swoją alfą śmiało mogę stwierdzić że dzięki temu zabiegowi charakterystyka zawieszenia zmieniła się diametralnie na lepsze,auto prowadzi się dużo lepiej i precyzyjniej,sam jestem bardzo mile zaskoczony tym że nastąpiła tak wielka zmiana.


    moja druga ulubienica...

  6. #76
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    tak jak wcześniej pisałem wymieniłem tulejki w górnych wachaczach przednich i tulejki dolne w tylnych zwrotnicach.

    po dwóch dniach jazdy swoją alfą śmiało mogę stwierdzić że dzięki temu zabiegowi charakterystyka zawieszenia zmieniła się diametralnie na lepsze,auto prowadzi się dużo lepiej i precyzyjniej,sam jestem bardzo mile zaskoczony tym że nastąpiła tak wielka zmiana.
    To jest właśnie praktyczne potwierdzenie funkcji tych mocowań metalowo-gumowych. Wymiana nie kosztuje majątku, a daje o niebo lepsze efekty niż reanimacja umierających elementów poprzez smarowanie.

  7. #77
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post

    Ten Twój znajomy to następny pan ze strzykawką zamiast pojęcia. Chyba nie liczył na to, że przez dziurkę od strzykawki nie dostanie się pod gumę sworznia woda i sól po jakimś czasie..? Poza tym skoro on nie potrafi Ci zdiagnozować, co skrzypi mając auto na warsztacie, to o czym my piszemy?!

    Wjedź na kanał, niech Ci ktoś rozbuja auto na boki i słuchaj skąd dochodzi skrzypienie. Oczywiście to dość prymitywny sposób badania zawieszenia, ale w moim przypadku zawsze się sprawdzał z tym, co wychodziło na szarpakach. Sprawdź też wcześniej wspomniany przeze mnie stabilizator.
    no wlasnie tak to sprawdzal. on byl pod autem w kanale, ja bujalem autem. mysle ze wymiana wahacza to moj wydatek priorytetowy na najblizsze dni. pytam od razu co do tego musze wymienic oprocz wahacza dolnego? jakies tulejki itp ?
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

  8. #78
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał dbh Zobacz post
    no wlasnie tak to sprawdzal. on byl pod autem w kanale, ja bujalem autem. mysle ze wymiana wahacza to moj wydatek priorytetowy na najblizsze dni. pytam od razu co do tego musze wymienic oprocz wahacza dolnego? jakies tulejki itp ?
    Jeśli kupisz kompletny wahacz, a nie będzie się bawił w wymianę tulei i sworznia (są tacy, którzy to robią mimo, że sworzeń jest teoretycznie niewymienialny) to nie musisz nic przy niem robić. Natomiast często podczas wymiany wahacza okazuje się, że zużyty jest też łącznik stabilizatora, a biorąc pod uwagę znikome koszty jego zakupu (około 80-130 zł za dwa) warto je przy okazji wymienić.

  9. #79
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    łącznik stab. przód. z FEBI (made in germany) za 55zł, a polski JGR za 22zł.

  10. #80
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    a podpowie mi ktoś co może byc za przyczyna stuki w lewym kole podczas jechania po dziurach/nierównościach (nie to żebym po samych dziurach jeździł )?? wymieniłem wahacze górne TRW ale dalej coś stuka w lewym przednim kole

Podobne wątki

  1. [159] Skrzypiące zawieszenie
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 15:01
  2. Skrzypiące zawieszenie tylnie
    Utworzone przez wiruq w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-02-2014, 17:33
  3. Skrzypiące zawieszenie
    Utworzone przez kapselek w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-05-2012, 21:19
  4. skrzypiące zawieszenie?
    Utworzone przez moristkkf w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 09-12-2011, 10:04
  5. Skrzypiące zawieszenie.
    Utworzone przez koyak w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-12-2009, 01:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory