Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 38 z 38

Temat: Chce wymienic rozrzad - pytania do speców

  1. #31
    Alfa166_3,0
    Gość

    Domyślnie

    To teraz wytłumaczcie mi jak krowie na granicy bo albo jestem tępy albo alfy to kosmiczna technologia w co wątpie bo w rodzinie to 5 i jakoś wszystkimi zajmuje sie ja. Jeżeli pasek ma ściśle ustaloną długość i liczbę zębów i na jego miejsc założymy nowy bez ściągania kół o takiej samej liczbie zębów i długości to jakim cudem silnik będzie nierówno pracował, jakie konkretnie wartości sie zmienią w silniku i jakim cudem. Robiłem coś takiego w audi 3.0 V6 i dało rade. Pieprzenia z tym wiecej ale koszta nieporównywalnie mniejsze a i przynajmniej wiem ze wszystko podokręcane...

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    daje Ci to pewnosc ze pasek bedzie naciagniety rownomiernie pomiedzy kolami zebatymi a jak wiadomo mozna to spartolic przy 4 walkach

  3. #33
    Alfa166_3,0
    Gość

    Domyślnie

    Pewnie że można, dlatego warto wykonać parę okrążeń silnikiem na sucho kręcąc wałem poprzez założenie klucza, skontrolować naciąg, odpalić skontrolować naciąg i np po 1000 km. Grzebania więcej ale i tak zaglądam pod maskę dosyć często bo lubię popatrzeć na chromowane kolektory zresztą dla mnie zawód to i hobby jednocześnie . Warto dodać że i tak robią tak w większości warsztatów tylko ściemniają że potrzeba specjalistycznego sprzętu. Tylko w takim przypadku nie kontrolują po 1000km. Przeważnie tylko serwisy posiadają specjalistyczne blokady albo ludzie którzy specjalizują się w tego typu jednostkach. Przeciętnemu warsztatowi nie opłaca się zakup blokad na tak rzadko spotykane silniki(chyba że takie z allegro ale lepiej już chyba robić na flamaster)

  4. #34
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    co do specjalistycznych narzędzi w serwisach, gadałem z pewnym serwisantem mercedesa, spotkalismy sie w Włocławku on robił duzy przeglad ciezarówki, tak od słowa do słowa pytam go o narzedzia bo tak za wiele na aucie nie miał, a on mi na to tak... wiesz, na nie wszystkie narzedzia nas stac, jak jest audyt to kierowca wsiada do busa i objeżdża okoliczne serwisy i zbiera co sie da, potem sie odwozi a jak inny serwis cos potrzebuje to my im takze porzyczamy...
    inny przykład,serwis Toyota, pracował w nim chłopak co miał u nas staż, gdy spotkaliśmy sie na piwku to opowiadał ze najlepszy mechanik to taki który przynosi swoje narzedzia z domu...

    z swojego doswiadczenia moge powiedziec tyle, ludzie tez sa różni, potrafia na serwisie sprzedac narzedzia (dowiedziałem sie po czasie) i powiedziec ze im ukradli, kiedys moi pracownicy zostawili na serwisie skrzynke z narzedziami pomiarowymi warta 2000zł, strasznie sie oburzyli jak ich obciazyłem...

    Alfa 166
    w zasadzie masz racje, po idealnie ustawionym rozrzadzie na blokady, czujnik zegarowy itd... tylko przez pewien czas wszystko jest ok. pasek po 20-30kkm sie nieznacznie naciaga i wyciera, rolki posrednie takze sie wycieraja i maja mniejsza srednice, po to jest rolka napinajaca aby ten luz zniwelowac.
    My sie spuszczamy nad naszymi autami, a pan Miecio, z petem w kaciku ust, gada; bedziesz pan zadowolony...

    pozdrawiam

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Nie luzując kół, robiąc to bez blokad itd. masz 100% pewności że będzie się telepał. Mało tego jak zrobisz to na "tanich" blokadach z allegro też będzie się telepał. Nie wierzysz zapytaj ronin1974, QBA, slip83, fr33 Zresztą trefne blokady odkrył właśnie ronin1974 kiedy rozrząd w Jego GTV był zrobiony (przeze mnie, na tanich blokadach i zaczął się telepać).
    W całym tym zamieszaniu chodzi o to że robiąc to na zęby masz zbyt dużą możliwość przestawienia wałków. Silniki V6 24V już takie są, że nie tolerują przestawienia. Zresztą wytwórnia nie kombinowałaby z tak skomplikowaną procedurą, gdyby nie była potrzebna, zrobili by zwykłe znaki na kołach i obudowie i całe to zamieszanie z ściąganiem pokryw nie byłoby potrzebne. Ciekawe w tym wszystkim jest to że V6 24V z "starym" paskiem chodzi spokojniej niż z nowym, co zapewne wynika właśnie z rozciągnięcia paska.

    Generalnie z rozrządem w V6 24V jest na tyle dużo roboty, że szkoda czasu i pieniędzy na poprawianie.

  6. #36
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek_czer Zobacz post
    Zresztą trefne blokady odkrył właśnie ronin1974 kiedy rozrząd w Jego GTV był zrobiony (przeze mnie, na tanich blokadach i zaczął się telepać).
    z QBĄ zrobiliśmy wcześniej rozrząd na tanich "blokadach z allegro".. QBA szukał długo przyczyny telepania, wymieniając po kolei wszystko co mogło to powodować.. skończyło się na oryginalnych blokadach z ASO.. telepanie ustało..
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  7. #37
    Użytkownik Ogier Avatar mahony2008
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Wałcz
    Auto
    Fiat Stilo 1.9jtd była alfa 166 3.2 TI 2004
    Postów
    166

    Domyślnie

    Kolego możesz mi powiedzieć ile kosztują oryginalne blokady?
    mahony2008

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał mahony2008 Zobacz post
    Kolego możesz mi powiedzieć ile kosztują oryginalne blokady?
    Do 3.2 będa inne blokady, jesli jestes zainteresowany orginalnymi napisz mi na priv postaram sie pomóc.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. Tanio wymienic rozrzad szczecin
    Utworzone przez papa16b w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-11-2010, 21:50
  2. Pare pytań do speców od LPG.
    Utworzone przez dududs w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 29-07-2010, 21:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory