Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: "DYGOTANIE" silnika JTD.

  1. #1
    pafcio
    Gość

    Cool "DYGOTANIE" silnika JTD.

    Witam.
    Odkąd kupiłem moją Alfę jest taki objaw: silnik 1.9 JTD mocno dygocze przy uruchamianiu i gaszeniu. (trwa to dosłownie kilka sekund tylko samo uruchomienie/gaszenie). Co może być przyczyną, pierwsza myśl to może jakieś "poduszki" pod silnikiem które amortyzują są już zużyte albo może świece nierówno startują (podczas pracy są równomierne odgłosy pracy więc świece może nie) i w trakcie pracy jest już normalnie ale jeśli to jakaś "pierdółka" do dla samej wygody można wymienić i problem z głowy. Nie przejmowałem się tym ale jak to nic trudnego do wymiany to chętnie to zrobię. Jak myślicie jakim tropem iść, nie ma żadnych dziwnych odgłosów ani inny objawów tylko same "dygotanie" całego silnika, rozrząd był wymieniany, można powiedzieć że tak powinno być ale jeżdżę innymi samochodami w pracy z Dieselem i tak nie dygoczą.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    sam sobie odpowiedziałeś : poduszki lub czarny scenariusz dwumas
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    pafcio
    Gość

    Domyślnie

    A możesz napisać które to dokładnie element ten dwumas? Koło pasowe czy zamachowe bo różnie to nazywają nawet na allegro? Wyczytałem też że sprzęgło też do wymiany jest. Koniecznie trzeba kupować oryginały czy może znacie jakieś tańsze "dobrej jakości" zamienniki. Nie wykluczam poduszek bo jeszcze nie sprawdzałem ale z postów na forum raczej wychodzi że najczęściej to ten czarny scenariusz...
    A czy objawem zużytego sprzęgła nie jest szarpanie przy zmianie biegów? Wydaje mi się że sprzęgło jest OK więc może nie będzie tak źle i wystarczy wymienić samo koło dwumasowe?
    Ostatnio edytowane przez pafcio ; 24-02-2010 o 12:24

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    chodzi o zamachowe koło dwumasowe (DVA), znajduje się tam gdzie sprzęgło , i przy okazji wymiany sprzęgła należy skontrolować jego stan , i odwrotnie przy wymianie dwumasy warto skontrolować\ ew. wymienić sprzęgło aby tam co chwilę nie zaglądać;
    najczęstszym objawem zużytego sprzęgła jest jego ślizganie przy mocnym przyspieszaniu , zaczyna się na wyższych biegach (4,5) i postępuje , szarpanie\ metaliczne stukanie przy zmianie biegów jest zazwyczaj objawem zużytego koła dwumasowego (czyli jego wewnętrznych sprężyn tłumiących drgania \ obciążenia )

    http://www.allegro.pl/item917521535_...sowe_nowe.html

    fabryczne dwumasy i sprzęgła były od Valeo , z zamienników polecane są także Sachsy i LUK


    prosty test sprzęgła - zaciąg ręczny , spróbuj lekko dodać gazu i ruszyć z 4. biegu , powinien zgasnąć

    najpierw posprawdzaj poduszki zawieszenia silnika , bo dwumas to droga zabawa , a w JTD są dość mocne dwumasy (inna konstrukcja sprężyn tłumiących niż w TDi)
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    pafcio
    Gość

    Domyślnie

    Ok. Dzięki za odpowiedź, do końca tygodnia postaram się sprawdzić te poduszki i napiszę co jak z nimi (muszę podjechać na kanał do kolegi) bo pewnie bez kanału niewiele będzie widać... Jeśli poduszki będą w dobrym stanie to wtedy na pewno będzie to koło DVA i nie ma innej możliwości? Drogo ale czy można z tym trochę zwlekać z wymianą czy lepiej jak najszybciej bo coś innego się rozwali przez to?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał pafcio Zobacz post
    Jeśli poduszki będą w dobrym stanie to wtedy na pewno będzie to koło DVA i nie ma innej możliwości? Drogo ale czy można z tym trochę zwlekać z wymianą czy lepiej jak najszybciej bo coś innego się rozwali przez to?
    w tym przypadku tak , bo skoro po rozruchu silnik równo pracuje , (nie kopci na czarno ? ) , nie falują obroty , itp , to wtryskiwacze będą OK

    konsekwencją uszkodzonego DVA będą wibracje przenoszone między skrzynią biegów a wałem korbowym silnika , może się coś posypać ale nie musi , ciężko powiedzieć ale trzeba wziąć pod uwagę że konstruktorzy zaprojektowali połączenie silnika ze skrzynią właśnie za pomocą koła tłumiącego drgania , ale np niektórzy userzy VW TDi wymieniają dwumasy na zestawy zastępcze jednomasowe i jeżdżą , ale odczuwają wibracje i raczej średnio jest to rozwiązanie przyjęte
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    pafcio
    Gość

    Domyślnie

    Sprzęgło sprawdziłem tak jak radziłeś, gaśnie za każdym razem na ręcznym i na 4 biegu więc wygląda że OK, teraz poduszki pewnie w piątek sprawdzę. Z obrotami ani kontrolkami świec i wtryskiwaczy nie mam żadnych problemów, nawet jak w Suwałkach mieliśmy -27 to było ok. Silnik nie kopci a obroty nie falują. Jak wyjdzie że to koło to postaram się wymienić jak najszybciej.
    Ostatnio edytowane przez pafcio ; 24-02-2010 o 19:08

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 20:50
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory