Wystarczyło, że któryś z 'n' poprzednich właścicieli nie utrzymywał oleju na odpowiednim poziomie etc. i już żywotność panewek mogła się skrócić radykalnie, nawet do 0 (czyt. do awarii...) A co do silników to słyszałem, że najczęściej 1.6 mają problemy z panewkami...
Pozdrawiam,
GrzsiuŻar
P.S. ... ale słyszałem też, że alfy to złom i gów**, że jedyne dobre auta to VW... Dlatego jeżdżę takim złomem i z satysfakcją objeżdżam wszystkie zaje**ste pancerwagony ze zdziwieniem ich właścicieli na twarzach. A jak komuś to nie pasuje to nich kupi coś innego, co nie ma rodowodu z Włoch<-- musiałem się wygadać, bo mnie podku*** znajomy z Borą, który nie wymieniał od 8 lat nawet tłumika w aucie..
![]()
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG
hej tez mam problem z panewką a co najleprze 5 tysięcy temu miałem kosztowny remąt panewek. w ksiąrzeczce wpis. i rzeczywiście bylo coś robione ale tylko jedna jest zmieniona, a teraz niewiem która mi siadla walło jak cholera i koniec po silniku. i tak moja ukochana stoi 2 miesiąc. doradzcie chłopaki czy jak wleję modifikator plus bardzo go chwalą wszędzie czy na kolejnym silniku uratuje mnie to przed kolejną wymianą panewek?? aha i jeszcze jedno jak by ktoś mial silnik albo sam spod blok wal bez glowicy blisko opola, katowic, wroclawia albo częstochowy to bym się wybral po to. tez silnik 2.0 ts alfa 156 99 rok dzięki chlopaki.
Na jakim oleju jeździłeś?
pewnie lotos city 15w40 i tak się robi niestety![]()
Witam,
Tez miałem przejście z panewkami...
Zdecydowalem sie na kompleksowy remont a nie tam używany silnik w którym nigdy nie wiadomo co siedzi.
Uwazam, że jak do jazdy dla siebie to tylko remont.
Ktoś tam wyzej pisał o wymianie tylko jednej panewki.. Moim zdaniem to bez sensu, jak robic to dobrze.
Koszt remontu u mnie wyniósł 4500 zł. Zrobiono: wymiana WSZYSTKICH panewek (mimo ze przytarta była tylko jedna), obróbka głowicy,
wszystkie możliwe uszczelniacze, sruby głowicy, pierścienie, szlif wału (po przygodzie z panewkami obowiązkowo nalzeży sprawdzić wał, nie wydaje mi sie zeby moznabyło stwierdzić to na oko).*
Od remontu przejechalem jakieś 8 tysięcy, na razie chodzi super, oleju nawet grama nie bierze..
pzdr
Witam, ja również miałem przygodę z panewką i to w 1,9 JTD. Podobnie jak kolega Baku147 zdecydowałem się na generalny remont silnika. Niestety wał również dostał i musiałem kupić blok. Udało się za 700 zł dostać cały blok wraz z korbowodami i tłokami ale i tak wszystko zostało rozłożone na części pierwsze w celu sprawdzenia. Całość zamkneła się w kwocie 5300, w tym również sprawdzenie i czyszenie wtyskiwaczy oraz wymiana zaworów.
W tej chwili przejechałem ok. 18.000 km i nie żałuję ani jednej wydanej dotychczas złotówki.
PS. Jak padła panewka komp pokazywał przebieg 270.000 km, a w moich rękach Bella była ok. 2.5r i nie obserwowałem żadnych problemów z poziomem oleju.
tak olej byl lotos 15w40. a jaki polecacie olej?? i co sądzicie z tym modifikator plus? i znalazłem fajny blok silnika i chyba kupie, macie jakiąś poradę czy na oko w takim bloku przed zakupem da sie sprawdzic panewki? wymiana silnika jest trudna? slyszalem ze w alfie silnik wychodzi dołem prawda to? kiedys zmienialem silnik w audi 100 i hondzie civic a w alfie (sie dopiero zastanawiam) tez chcial bym sam. co mi doradzicie trzeba do tego jakies specjalistyczne narzędzia? czy jak mialem 5 tysiecy temu planowana glowice to znowu bede musial przy zmmianie bloku? aha i jeszcze jedno bo tak czytam to kazdemu silnik kręcil po uszkodzeniu panewki. a mi silnik oddał głos jak by wybuch albo raczej urwanie kawalka metalu i zablokowalo silnik na biegu nie ruszy rozrusznik nawet nie sapnie. czy to sby napewno panewka? moze mi korbowód wypadł? doradzcie chłopaki czy warto kupoic sam blok jak ja mam glowice po remoncie czy lepiej caly silnik i tylko przekładke zrobic?? doradzcie chlopaki swięta idą aja od początku wakacji zrobilem 15 kilometrów moją piękną na swięta chcial bym chociaz z garazu wyjechać
Kto takiego oleju nalał do twojego silnika? NIE Lotos i NIE 15W40 do tego silnika, tylko dobry olej 10W.
Po tym co napisałeś bym powiedział, że niestety pasek rozrządu powiedział![]()
pasek i rolki tez byly wymieniane 5 tysiecy temu. caly remont byl bo wtedy panewka sie przekrecila. pasek jest okej. ja mialem jeszcze 4 kilometry do domu i strasznie waliło i tak kawaleczek jecham az walło mocno i koniec. boona mi isę przegotowala i uszczelke wywialo. i mechanik uszczelke wymienil i to się stalo wlasnie w ten dzien co ją od niego odebrałem. a stukalo jak w polonezie tylko 100razy glosniej. i mechanik powiedzial ze w dół silnika nie zaglondał ze to mogą byc panewki. domyslam się co sie stalo domyslam się ze korbowód wyrwało. to raczej na 100 procent będzie wał krzywy więc się go nie wyremontuje.