Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Temat: Trzęsie silnikiem podczas ruszania JTD

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Urzędów
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD
    Postów
    121

    Question Trzęsie silnikiem podczas ruszania JTD

    Witam od pewnego czasu zauważyłem ze jak ruszam bez gazu w mojej alfie to się całe auto trzęsie czemu tak? silnik to 1.9jtd

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał papcio18 Zobacz post
    Witam od pewnego czasu zauważyłem ze jak ruszam bez gazu w mojej alfie to się całe auto trzęsie czemu tak? silnik to 1.9jtd
    Poszukaj na forum [opcja szukaj] informacji o kole dwumasowym, jest na ten temat sporo informacji, a wstępnie stawiałbym na jego zużycie.
    Np:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...dwumasowe.html
    lub:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...zeglo_kpl.html
    lub:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...dwumasowe.html
    lub:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...dwumasowe.html
    itd, itp.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Masz gdzieś dziurę w dolocie powietrza
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    poduchy silnika i skrzyni sprawdź
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    max156
    Gość

    Domyślnie

    bez gazu to 99% samochodów wpada w drgania. JTD czy to 1.9 czy 2.4 charakteryzuje to że szybko zużywają się tarcze sprzęgła i dociski tracą siłe swojej sprężyny ale długo żyją koła dwumasowe - szczególnie łaskawie obchodzą się z kołem 2.4 gdyż emitują mniejsze drgania wału korbowego a dwumas po to tam właśnie jest żeby je eliminować i wyciszać pracę układu korbowego. Takie ruszanie zabija dwumasa tak jak i ostre przyspieszanie z niskich obrotów (ok.1500).

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Urzędów
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD
    Postów
    121

    Domyślnie

    to co jest przyczyna bo sprawdziłem poduchy skrzyni i silnika wymieniłem naderwany drążek wibracyjny silnika i dalej się trzęsie to co to jest to koło dwu masowe czy sprzęgło?

  7. #7
    max156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał papcio18 Zobacz post
    to co jest przyczyna bo sprawdziłem poduchy skrzyni i silnika wymieniłem naderwany drążek wibracyjny silnika i dalej się trzęsie to co to jest to koło dwu masowe czy sprzęgło?
    Nadal mnie dziwi czemu ruszasz bez gazu....toż to nawet traktorem się tak nie jeździ ;P. A jak z gazem to też wpada w drgania?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał max156 Zobacz post
    Nadal mnie dziwi czemu ruszasz bez gazu....toż to nawet traktorem się tak nie jeździ ;P. A jak z gazem to też wpada w drgania?
    A jak wjeżdża tyłem w ciasne miejsce parkingowe, to co? Też ma dusić ten gaz?

  9. #9
    max156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    A jak wjeżdża tyłem w ciasne miejsce parkingowe, to co? Też ma dusić ten gaz?
    Nie jestem instruktorem nauki jazdy tylko mechanikiem - każdy silnik drga jak się go obciąża na obrotach biegu jałowego, pytanie tylko jak mocno drga - nie wykluczam że ma zużyte sprzęgło czy koło dwumasowe (ono na końcu swoich dni wydaje charakterystyczne stuki przy zmianie obciążenia). Tylko dziwi mnie czemu Wy na forach zawsze stawiacie pierwszą diagnozę na najdroższe rzeczy - zawsze eliminuje się i sprawdza te proste (czyt. tańsze) elementy a potem obstawia się te drogie. Myślisz że, taką dwumasówkę to da się sprawdzić metodą na oko czy na "macanego"? Diesle JTD mają akurat sprzęgła tzw. ciągnione nie pchane. Może warto sprawdzić i nasmarować mechanizm dźwigni sprzęgła? 100% aut z tymi silnikami jakie do mnie trafiają ma pękniętą osłonę siłownika sprzęgła, to się da zauważyć dopiero po odkręceniu podstawy akumulatora - tyczy się to zarówno Alfy i Fiata. Jak brak takiej osłony wpływa na pracę siłownika pisać nie trzeba, mechanizm dźwigniowy też da się nasmarować bez demontażu skrzyni - bardzo często to pomaga. Do siłownika zestaw naprawczy kosztuje chyba z 15zł, trochę czasu na wymontowanie akumulatora i podstawy plus dobre szczypce do segerów w wielu przypadkach pomogą.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał max156 Zobacz post
    Nie jestem instruktorem nauki jazdy tylko mechanikiem - każdy silnik drga jak się go obciąża na obrotach biegu jałowego, pytanie tylko jak mocno drga - nie wykluczam że ma zużyte sprzęgło czy koło dwumasowe (ono na końcu swoich dni wydaje charakterystyczne stuki przy zmianie obciążenia). Tylko dziwi mnie czemu Wy na forach zawsze stawiacie pierwszą diagnozę na najdroższe rzeczy - zawsze eliminuje się i sprawdza te proste (czyt. tańsze) elementy a potem obstawia się te drogie. Myślisz że, taką dwumasówkę to da się sprawdzić metodą na oko czy na "macanego"? Diesle JTD mają akurat sprzęgła tzw. ciągnione nie pchane. Może warto sprawdzić i nasmarować mechanizm dźwigni sprzęgła? 100% aut z tymi silnikami jakie do mnie trafiają ma pękniętą osłonę siłownika sprzęgła, to się da zauważyć dopiero po odkręceniu podstawy akumulatora - tyczy się to zarówno Alfy i Fiata. Jak brak takiej osłony wpływa na pracę siłownika pisać nie trzeba, mechanizm dźwigniowy też da się nasmarować bez demontażu skrzyni - bardzo często to pomaga. Do siłownika zestaw naprawczy kosztuje chyba z 15zł, trochę czasu na wymontowanie akumulatora i podstawy plus dobre szczypce do segerów w wielu przypadkach pomogą.
    *
    kolega bardzo mądrze pisze.


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. Trzęsie podczas ruszania
    Utworzone przez esco1982 w dziale 147
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 20-05-2015, 09:56
  2. [156] Trzęsie deską podczas ruszania
    Utworzone przez bbdawiad w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 19-11-2014, 19:15
  3. [159] 159 - Stukanie podczas ruszania
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 09:49
  4. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 13:22
  5. Płynnść podczas ruszania
    Utworzone przez Peter82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 24-09-2011, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory