Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Panewka??

  1. #21
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał kocyk Zobacz post
    wali dalej, a silnik wczesniej nie zaskakiwał, bo kręcił normalnie
    Może zalało czujniki i stąd problem z odpaleniem.
    Przypomina mi się historia ze zlotu kiedy jednemu z naszych poszedł olej i poleciały panewki (waliło niesamowicie) i ze zlotu wracał na lawecie
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 15-03-2010 o 23:57

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #22
    kocyk
    Gość

    Domyślnie

    mechanik ocenił ze walnął któryś uszczelniacz na wałku, ale trzeba zaciągnąć do niego to wtedy rozbierze i zobaczy i tyle się dowiedziałem jak na razie...

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Może zalało czujniki i stąd problem z odpaleniem.
    Przypomina mi się historia ze zlotu kiedy jednemu z naszych poszedł olej i poleciały panewki (waliło niesamowicie) i ze zlotu wracał na lawecie
    Nawet, jakby zalało czujnik halla to nie byłoby problemu z odpaleniem bo za to odpowiada czujnik wału korbowego, a on i tak jest zawsze mokry od oleju bo jest przy kole impulsowym na końcu wału korbowego.
    Radzę nie zapalać tego samochodu, bo jeśli tam jest pasek rozrządu zalany olejem to oprócz panewek możesz też remontować głowicę, jak pasek przeskoczy.

  4. #24

  5. #25
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Ściągnij kapę zaworową i pokręć kołem zamachowym na sucho i nasłuchuj czy odgłos nie powstaje gdzieś z stamtąd. Ciekawy odgłos wskazuje na luz lub skrzywienie wałka wariatora ale może się mylę. Proponuje sprawdzić dokręcenie śrub od koła zębatego przykręconego do wariatora i przykręcenie wałka do głowicy.
    Ostatnio edytowane przez Adampoz ; 16-03-2010 o 15:07

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kołem zamachowym to raczej nie pokręci bo musiałby najpierw wyjąć skrzynię biegów.
    Kręcenie tutaj nic nie da - trzeba zdjąć pokrywę rozrządu, a potem ewentualnie miskę olejową i pokrywę zaworów zobaczyć, co tak naprawdę się dzieje.

  7. #27
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Kołem zamachowym to raczej nie pokręci bo musiałby najpierw wyjąć skrzynię biegów.
    Kręcenie tutaj nic nie da - trzeba zdjąć pokrywę rozrządu, a potem ewentualnie miskę olejową i pokrywę zaworów zobaczyć, co tak naprawdę się dzieje.
    Przecież nie każe mu tego robić na biegu, no i jeszcze jedna sprawa to może masz któryś z popychaczy walnięty?
    No to się nie zrozumieliśmy chodziło mi o koło pasowe
    Ostatnio edytowane przez Adampoz ; 16-03-2010 o 15:18

  8. #28
    kocyk
    Gość

    Domyślnie

    Popychacze raczej nie, bo jakieś pół roku temu zmieniłem wszystkie popychacze i oba wałki rozrządu

  9. #29
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Nie ma co szukać problemu w rozrządzie i wariatorze, napierdziela korbowód, parę włoskich rzędówek przekręciłem ;] więc raczej w 99% trafne są me spostrzeżenia.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #30
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    zdjąć pokrywe zaworów to raptem odkręcić kilka śrub - 15 minut roboty. ja jak miałem przytarty wałek (dość mocno - brakowało 7 mm krzywki) to auto stukało ale przy określonych obrotach...i to było stukanie a nie łomot jak u kolegi. jesli to nie panewki to może zawór który uderza o tłok...pasek sprawdzałeś?

Podobne wątki

  1. obrócona panewka 1.8 ts
    Utworzone przez radzik w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 18:36
  2. 2.4 jtd stuka czy to panewka
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 21:35
  3. panewka
    Utworzone przez daro166 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 04-11-2011, 21:47
  4. Obrócona panewka V6 TB
    Utworzone przez Szeldo w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 20:16
  5. [145] Panewka ?
    Utworzone przez Alfa145boxer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 14-01-2011, 13:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory