Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Problem z przyspieszaniem, awaria silnika?

  1. #11
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    No odpięcie przepływki miało byc kolejnym po przeczyszczeniu overboostu. Dziś sobie wyjechałem na świeże powietrze i przyglądnąłem się silnikowi w celu odnalezienia overboostu.
    Zauważyłem że turbina u mnie jest zakryta blachą ale gruszkę widać na wierzchu.
    Nic nie odpinałem od samochodu tylko chciałem sprawzić czy gruszka pracuje. Okazało się że po przegazowaniu auta do maximum gruszka która miała niby pracować ani drgnęła.
    Jak wygasiłem autko to spróbowałem poruszyć gruszką własnoręcznie i owszem, udało mi się. (mogłem ruszać sworzniem który wchodzi do gruszki).
    Od spodu gruszki wychodzi niebieski wężyk który pewnie ma robić ciśnienie i od niższych obrotów "wypychać".
    U mnie tak się nie dzieje. Gruszka i sworzeń stoi w miejscu.(mam nadzieję że jako laik jeszcze w tych sprawach dobrze patrzę,mogę się jednak mylić więc poprawcie mnie jeśli coś nie tak opisałem)

    Czyli dużą prawdopodobnością jest zepsuty overboost??
    Jak szedłem po niebieskiej rurce doszedłem do czegoś właśnie ale nie na pasie przednim tylko pod samochodem. Aby do tego dojść będę musiał podjechac na kanał na pewno.
    Chciałbym aby ktoś sie wypowiedział odnośnie tego gdzie znajduje się dokładnie zaworek overboost w tej wersji.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 23-03-2010 o 12:48

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Były dwa miejsca mocowania na pasie przednim i mniej więcej pod akumulatorem
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    padzak_a
    Gość

    Domyślnie

    Miałem podoby problem w mojej 156-ce brak mocy i max 3000 obrotów.. okazało się ze poszła rura doprowadzająca powietrze z intercoolera do kolektora. Mała szpara ale już nie było odpowiedniego ciśnienia :/

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    Czyli dużą prawdopodobnością jest zepsuty overboost??
    Jak szedłem po niebieskiej rurce doszedłem do czegoś właśnie ale nie na pasie przednim tylko pod samochodem. Aby do tego dojść będę musiał podjechac na kanał na pewno.
    Chciałbym aby ktoś sie wypowiedział odnośnie tego gdzie znajduje się dokładnie zaworek overboost w tej wersji.
    to co znalazłeś to jest właśnie ten overbost,w mojej alfie też jest w tym samym miejscu co u ciebie.


    moja druga ulubienica...

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    to co znalazłeś to jest właśnie ten overbost,w mojej alfie też jest w tym samym miejscu co u ciebie.
    dlatego np w 147 czy w stilo dochodzi do częstszych usterek zaworu VGT;

    dodatkowo w stilo była akcja , gdzie mechanicy przenosili overboost wyżej w okolice aku aby nie łapał zanieczyszczeń
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  6. #16
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał padzak_a Zobacz post
    Miałem podoby problem w mojej 156-ce brak mocy i max 3000 obrotów.. okazało się ze poszła rura doprowadzająca powietrze z intercoolera do kolektora. Mała szpara ale już nie było odpowiedniego ciśnienia :/
    Sprawdzę to na pewno

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    to co znalazłeś to jest właśnie ten overbost,w mojej alfie też jest w tym samym miejscu co u ciebie.
    Dzięki.

    Jutro spróbuję połączyć się z komputerkiem i wykasować błędy, kabelek odb2 podłączany do golfa. Ciekaw jestem czy tez zadziała, zobaczymy.
    Przy najbliższym wolnym rozpoczynam walkę z overboostem.
    Pozdrawiam

  7. #17
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Witajcie.
    Dziś skasowałem błędy, niestety z "rozpędu" to zrobiłem i nie przepisałem sobie ich. Były 4.
    Na pewno był problem z ciśnieniem doładowania czy coś takiego...
    Jak znów cos wyskoczy to na pewno spiszę najpierw
    Najciekawsze jest to że przed wykasowaniem miałem w autku na liczniku poziom oleju na 3 kreski a po wykasowaniu mam pełno ....
    Całe szczęście że można to kontrolować np. bagnetem i okazuje się że jest ok.
    Kolejne będzie czyszczenie overboosta bo nadal jest muł do 2500 obrotów.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 24-03-2010 o 11:58

  8. #18
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    A więc panie i panowie alfaholicy....
    Dzisiaj zrobiłem dokładny przegląd zaworu overboost, w wersji alfy 147 1,9 JTD 16V znajduje się on na obudowie intercoolera. Żeby się do niego dostać należy zdjąć dolną obudowę spod silnika, następnie odkręcić rurę doprowadzającą powietrze do turbiny i naszym oczom ukarze się przykręcony do intercoolera zawór overboost.

    Mój overboost był zabrudzony "od góry", jednak nie mocno. Jak się okazało później to lekkie zabrudzenie nie pozwalało na prawidłową pracę zaworka. Czyszczenie- jak w opisie o czyszczeniu elektrozaworu vgt.
    Kolejna sprawa to należy zwrócić uwagę czy wszystkie wężyki na prawdę mocno przylegają do zaworu jak i gruszki turbiny- jeśli nie, należy je pospinać.
    Ja po raz pierwszy nie spiąłem dokładnie wężyków i okazało się że muszę jeszcze raz rozebrać samochód żeby to poprawić.
    Zmotywowało mnie to i wraz z dokładnym założeniem wężyków przeniosłem sobie zaworek na pas przedni w okolicach chłodnicy.
    Pospinałem wszystko na nowo i wynikiem jest mocne przyspieszanie od 1800 obrotów ....
    Wszystko działa jak należy, wreszcie mogę poczuć te 140KM w mojej alfie.
    Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie.

  9. #19
    LukaszSR50
    Gość

    Domyślnie Check engine 1.9JTD

    Witam Wszystkich.
    Mam odwieczny problem z moją Alfą. Silnik 1.9JTD 110KM.
    Mój problem polega na zapalaniu się kontrolki check pomiędzy biegami III i IV. Trochę to dziwna sytuacja ponieważ gdy depnę do podłogi to od 2800 obrotów coś bardzo głośno gwiżdże, ale nie jest to tzw. dźwięk karetki na sygnale. Po prostu jakby ktoś gwizdkiem pod maską gwizdał. Auto przyspiesza normalnie, zapali się check w okolicach 3tys obrotów i pali się do momentu aż nie puszczę gazu. Sytuacja jest o tyle denerwująca, że najbardziej dokucza przy zmianie z III biegu na IV. Jak zapali się na III to na IV też będzie się palić dopóki mu nie dam odpocząć poprzez odpuszczenie gazu. Overbost wymieniony pół roku temu. Czy możliwe jest, aby już był na tyle zanieczyszczony, że to on jest przyczyną tego całego zamieszania? I ten gwizd. Cóż to może być? Oleju mi nie ubywa.
    Pozdrawiam.

  10. #20
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdź sobie węże dolotu- te gumowe - wszystkie, czyli te u góry i te na dole (turbo-intercooler). Wygląda na to że jak przyspieszasz to gdzieś ulatuje Ci powietrze z dolotu przez to zapala się "check". Do tego jak piszesz "gwizdanie" dosyć głośne (podobne do tarcia metalu o metal) świadczy o dziurze.

Podobne wątki

  1. Alfa 156 2.4 jtd 136 km problem z przyspieszaniem..
    Utworzone przez paweu85 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2015, 10:30
  2. Problem z przyspieszaniem 166 2.4 jtd
    Utworzone przez perrodeltango w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-09-2012, 11:34
  3. Problem z przyspieszaniem - nie zawsze
    Utworzone przez wojtekml w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 13:54
  4. Problem z przyspieszaniem JTD
    Utworzone przez piotrpom w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-10-2010, 20:43
  5. Problem przyspieszaniem - 1,9 jtd
    Utworzone przez Saint w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-09-2010, 16:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory