Rzeczywiście, mam fioletowe blokady, właśnie to sprawdziłem. Tak to jest, jak się dawno nie robiło rozrządu - przepraszam i dziękuję za czujność.
Rzeczywiście, mam fioletowe blokady, właśnie to sprawdziłem. Tak to jest, jak się dawno nie robiło rozrządu - przepraszam i dziękuję za czujność.
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA
- w rękach inne blokady, teraz juz pomalowane na niebiesko i trochę lepiej wykonane.
- przyłożenie do wałka wydechowego ze sklepu potwierdza jakość wykonania.
- nie ma luzów, łuków pomiarowych na czujniki, czyli tak jak ma być.
- wałka ssacego nie było w sklepie.
- teraz testy na moim wałku wydechowym i ssacym.
- blokady pasują do wałków ale występuje "dziura" na tym łuku, na jednym i na drugim wałku.
- no to jazda do warsztatu który stwierdził że wałki są dobre.
- warsztat zajmujący się tuningiem mechanicznym, produkcją i regeneracja wałów rozrządu, czyli specjaliści w branży.
- i prośba do panów o określenie statusu, stanu wałka, pan mechanik wrzuca na pryzmy, kręci wałkiem i odczytuje skok.
- postawiona diagnoza: wałki dobre, można zakładac do alfy.
- "tylko wie Pan, mój mechanik twierdzi że wałki są zjechane i on takich nie założy, zyczy sobie ekspertyzy na papierze".
- mała konsternacja, potem mechanik bierze wałki i idzie do drugiej maszyny z wielkim kątomierzem i czymś tam jeszcze, chyba jakaś frezarko-kopiarka elektroniczna.
- za chwilę coś buczy i wałek się sam obraca razem z kątomierzem.
- nie pozwolono robić zdjęcia, trudno.
- komputer coś drukuje na drukarce i mamy ekspertyzę na papierze dla mojego mechanika.
- specjalista czyta raz, potem drugi i mamy opinię.
- "ma pana dobrego mechanika, wałki są zeszlifowane, nie mają kata wzniosu", chyba jakoś to tak brzmiało..
- nic nie płacę, papieru nie dostanę, mam tylko informację że chyba blokady są dobre a wałki moje do wymiany.
- poniżej zrzuty jakie znalazłem na sieci.
- ta czerwona linia to tak u mnie idzie ta ewolwenta na moim wałku.
--
--
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-03-2010 o 19:12
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
To raczej marne szanse zeby organoleptycznie sprawdzic stan wałkaCiekawe czy u mnie na "wiosce" znajde kogos kto sprawdzi mi te wałki.Chyba ze wykorzystam do sprawdzenia blokady.
Ostatnio edytowane przez remcyk ; 25-03-2010 o 20:18
- wyglada na to że to jedna z łatwiejszych metod testu, tylko wałki muszą być całkowicie wymontowane.
- oraz sprawdzone, pewne blokady.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-03-2010 o 20:35
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
bubu możesz wrzucic fotki tych niebieskich blokad (chodzi o płaszczyzne z opisem). chce potwierdzić że mam te same![]()
- blokady do 156 TS 1.8 oraz 2.0, na sieci tylko takie coś znalazłem.
- na moich jest podobny opis 907 005 W3, 907 005 S2, a pod spodem 7 i na drugiej 8.
- mam pytanie, jak to jest, jesli mam rozrzad w punkcie GMP to kulka ma wskazywac 0 stopni, czyli 1 szczerbę.
- zdjecia , jak te z teleskopu przed naprawą ale coś widać.
- u mnie jak ustawię na GMP to kulka pokrywa się z 2 szczerbą, czyli 5 stopni.
- kurcze to wcale nie jest łatwe ten rozrząd.
--
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 28-03-2010 o 07:48
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
- sesja spod mostu Milenijnego.
- teraz to kulka zamieniła się w wytłoczenie, zastosowano także czujnik zegarowy wkrecony w gniazdo 1 świecy.
- blokada niebieska nie pasuje do ustawienia tych wałków rozrządu, różnica bardzo mała ale jednak.
- aby stwierdzic na 100 procent że mamy GMP za pomoca tego wytłoczenia należy zdjąć akumulator i wtedy widać w prostej perspektywie.
- inaczej jest kąt około 3 stopni, czyli błąd paralaksy.
--
--
--
--
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 29-03-2010 o 11:08
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm