Strona 7 z 17 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 166

Temat: blokady rozrządu - jak sprawdzić ich jakość.

  1. #61
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - bo cała sprawa jest żle opisana, i kazdy z was ma rację.
    - klin nie może mieć luzu, bo jak.
    - za to koło pasowe wałka wydechowego obok klina ma wycięcie , które daje luz na szerokość 2 x rozmiar klina.
    - koniec bitwy pod studziankami.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #62
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - chyba bardzo blisko podania poprawnej procedury ustawienia rozrządu był kolega SG0240.
    - kolega ustawiał napinacz o dodatkowe przesunięcie napinacza zaobserwowane po przebiegu 2.000 km.
    - procedurę znalazłem w programie Workswhop wersja 2008 PL.
    - nie potrafię nic wydrukować z tego programu , dlatego mam tylko zrzuty z ekranu.

    - procedura mówi aby po założeniu paska napinacz ustawić na maksymum, czyli rozciągnąć pasek.
    - potem zrobic dwa obroty wałem korbowym dla sprawdzenia pokrycia sie znaków na pasku rozrządu.
    - i ponownie ustawić poprawnie napinacz.
    - i to do mnie przemawia i wyjaśnia dlaczego prawie tylko po 300 km, rozrząd się rozjechał.
    - czyli nie prawda jest że pasek sie rozciąga, on musi sie uleżeć.

    --

    --

    --


    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 28-03-2010 o 17:56
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #63
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Po 2 obrotach pasek się nie uleży. To o czym piszesz to normalna procedura, która jest opisana też w autodacie, a która powinna być znana wszystkim, którzy zabierają się z ustawianie rozrządu w TS. Ja zawsze miałem na myśli coś zupełnie innego, co przez niektórych jest wyśmiewane. Po prostu zaobserwowałem już 2 razy, ze napinacz opada w pierwszym okresie eksploatacji paska. A ponieważ nie znajduję innego uzasadnienia, jak wydłużenie się paska w tym okresie to informuję o tym, bo to tłumaczyłoby dziwne awarie głowicy po kolizji z tłokami u tych kolegów, którzy opisywali takie awarie po niewielkich przebiegach od wymiany rozrządu.
    A co do klina koła wałka wydechowego, to ja tu żadnej bitwy toczył nie będę. Po prostu w moim samochodzie luz na tym kole wynosi 1,5 ząbka i tak jest, czy to się komuś podoba, czy nie.

  4. #64
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Mam pare pytan,moze troche naiwnych wiec sie nie denerwujcie.1 Po co luzuje sie kola zebate na wałkach?Rozumiem ze przy zakładaniu paska kola na wałkach maja byc skrecone w prawo ,czyli kasujemy luz.Jezeli teraz napniemy pasek na napinaczu,to koła według mnie beda odwracac sie w granicach luzu w lewo.2 Sprawdzając rozrzad i jezeli bedzie przestawiony,moge ustawic go korzystajac ze starego paska który ma około 10 000 czy zakładac nowy?

  5. #65
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na tym forum nie ma nerwowych ludzi, kto ma alfę to dawno już nerwy mu wysiadły.

    1. - pasek zakładamy od lewej, tak jak mówi procedura i potem dopasowujemy koła do zebów na pasku.

    2. - nigdy nie zakładamy paska starego, tego który był naciągnięty, to jedna z zasad minimalizacji kosztów.
    - cena paska 65 zł a cena remontu 1.500 i wgórę.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #66
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - na tym forum nie ma nerwowych ludzi, kto ma alfę to dawno już nerwy mu wysiadły.

    2. - nigdy nie zakładamy paska starego, tego który był naciągnięty, to jedna z zasad minimalizacji kosztów.
    - cena paska 65 zł a cena remontu 1.500 i wgórę.
    Nie chodzi mi o oszczednosc,tylko sugerowałem sie tym ze pasek w pierwszych kilometrach wyciaga sie.Pasek z jakims tam przebiegiem wstepnie sie wyciagnał i nie byłoby problemu z poluznieniem napinacza.

  7. #67
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał remcyk Zobacz post
    Nie chodzi mi o oszczednosc,tylko sugerowałem sie tym ze pasek w pierwszych kilometrach wyciaga sie.Pasek z jakims tam przebiegiem wstepnie sie wyciagnał i nie byłoby problemu z poluznieniem napinacza.
    remcyk mnie założenie dwa razy tego samego paska kosztowało 800 PLN. a przeskoczył tylko wałek ssacy. pasek miał 800 km przebiegu i też mówiłem że jak są na nim napisy to sie nic nie stanie...myliłem się
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  8. #68
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - klin na kole zebatym wałka wydechowego.

    --

    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #69
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Tam jest jakies pekniecie czy to tylko zdiecie taki?
    Ten luz na klinie nie jest po to zeby wlasnie załozyc pasek?Inaczej po co luzowac kolo na wałku?
    Ostatnio edytowane przez remcyk ; 29-03-2010 o 16:44

  10. #70
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    remcyk mnie założenie dwa razy tego samego paska kosztowało 800 PLN. a przeskoczył tylko wałek ssacy. pasek miał 800 km przebiegu i też mówiłem że jak są na nim napisy to sie nic nie stanie...myliłem się
    A zachowałeś taki sam kierunek pracy paska? Bo 800 km to faktycznie nówka więc chyba musiał być jakiś błąd w montażu.

Podobne wątki

  1. Blokady rozrządu 166 2.0 CF3
    Utworzone przez EGONZGIERZ w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-01-2016, 22:37
  2. [159] Jakość części w sklepie internetowym - dot. rozrządu
    Utworzone przez wave_pl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-05-2014, 17:26
  3. Blokady rozrządu
    Utworzone przez przecinek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 10:42
  4. Blokady rozrządu V6
    Utworzone przez Andy1970 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 07:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory