- bo cała sprawa jest żle opisana, i kazdy z was ma rację.
- klin nie może mieć luzu, bo jak.
- za to koło pasowe wałka wydechowego obok klina ma wycięcie , które daje luz na szerokość 2 x rozmiar klina.
- koniec bitwy pod studziankami.
- bo cała sprawa jest żle opisana, i kazdy z was ma rację.
- klin nie może mieć luzu, bo jak.
- za to koło pasowe wałka wydechowego obok klina ma wycięcie , które daje luz na szerokość 2 x rozmiar klina.
- koniec bitwy pod studziankami.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
- chyba bardzo blisko podania poprawnej procedury ustawienia rozrządu był kolega SG0240.
- kolega ustawiał napinacz o dodatkowe przesunięcie napinacza zaobserwowane po przebiegu 2.000 km.
- procedurę znalazłem w programie Workswhop wersja 2008 PL.
- nie potrafię nic wydrukować z tego programu , dlatego mam tylko zrzuty z ekranu.
- procedura mówi aby po założeniu paska napinacz ustawić na maksymum, czyli rozciągnąć pasek.
- potem zrobic dwa obroty wałem korbowym dla sprawdzenia pokrycia sie znaków na pasku rozrządu.
- i ponownie ustawić poprawnie napinacz.
- i to do mnie przemawia i wyjaśnia dlaczego prawie tylko po 300 km, rozrząd się rozjechał.
- czyli nie prawda jest że pasek sie rozciąga, on musi sie uleżeć.
--
--
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 28-03-2010 o 17:56
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Po 2 obrotach pasek się nie uleży. To o czym piszesz to normalna procedura, która jest opisana też w autodacie, a która powinna być znana wszystkim, którzy zabierają się z ustawianie rozrządu w TS. Ja zawsze miałem na myśli coś zupełnie innego, co przez niektórych jest wyśmiewane. Po prostu zaobserwowałem już 2 razy, ze napinacz opada w pierwszym okresie eksploatacji paska. A ponieważ nie znajduję innego uzasadnienia, jak wydłużenie się paska w tym okresie to informuję o tym, bo to tłumaczyłoby dziwne awarie głowicy po kolizji z tłokami u tych kolegów, którzy opisywali takie awarie po niewielkich przebiegach od wymiany rozrządu.
A co do klina koła wałka wydechowego, to ja tu żadnej bitwy toczył nie będę. Po prostu w moim samochodzie luz na tym kole wynosi 1,5 ząbka i tak jest, czy to się komuś podoba, czy nie.
Mam pare pytan,moze troche naiwnych wiec sie nie denerwujcie.1 Po co luzuje sie kola zebate na wałkach?Rozumiem ze przy zakładaniu paska kola na wałkach maja byc skrecone w prawo ,czyli kasujemy luz.Jezeli teraz napniemy pasek na napinaczu,to koła według mnie beda odwracac sie w granicach luzu w lewo.2 Sprawdzając rozrzad i jezeli bedzie przestawiony,moge ustawic go korzystajac ze starego paska który ma około 10 000 czy zakładac nowy?
- na tym forum nie ma nerwowych ludzi, kto ma alfę to dawno już nerwy mu wysiadły.
1. - pasek zakładamy od lewej, tak jak mówi procedura i potem dopasowujemy koła do zebów na pasku.
2. - nigdy nie zakładamy paska starego, tego który był naciągnięty, to jedna z zasad minimalizacji kosztów.
- cena paska 65 zł a cena remontu 1.500 i wgórę.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Tam jest jakies pekniecie czy to tylko zdiecie taki?
Ten luz na klinie nie jest po to zeby wlasnie załozyc pasek?Inaczej po co luzowac kolo na wałku?
Ostatnio edytowane przez remcyk ; 29-03-2010 o 16:44