Strona 2 z 13 PierwszyPierwszy 123456789101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 124

Temat: Blokady wałka rozrządu

  1. #11
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Nie tak, ale się nie obrażam - chciałem doradzić komuś, kto jeszcze nigdy rozrządu nie ustawiał, ale jeśli uważasz, że mieszam niepotrzebnie to rób, jak chcesz - Twoja sprawa.
    SG0240 prosiłem żebyś się nie obrażał ja się uczę więc pytam. ponieważ sam ustawiam rozrząd chcę o tym wiedzieć jak najwięcej - wtedy trudniej o błąd istotę fasolek na ssącym rozumiem ale nie bardzo potrafię zrozumieć luzowanie koła wydechowego ponieważ:

    - jest on na klinie (dość luźnym ale na klinie)
    - jest on dokręcony sporym momentem i cięzko mi sobie wyobrazić odkręcanie i dokręcanie go na silniku
    - najpłytszy argument - nie ma tego w żadnym manualu

    druga rzecz tak jak powiedziałem koło na wale jest osadzone dokładnie na tej samej zasadzie. skoro luzujemy koło na wydechowym to czemu nie to na wale?

    bubu stwierdził że masz idealnie (lub prawie idealnie) ustawiony rozrząd i jest to argument żeby liczyć się z twoim zdaniem. może byś stworzył swojego manuala - zawsze to nowy punkt odniesienia. tak sobie myślę że na jakimś zlocie mógłbyś pokazać jak to robiłeś...jestem gotów postawić Ci pasek

    pozdrawiam

    Ps. co złego to nie ja
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - Panowie , poczytać dział " zrób to sam" albo poniższa stronka , z głównej pobrać katalog (13.7 MB), potem wybrać narzędzia dla alfy i popatrzeć jak to wyglada w teorii

    --
    http://www.zup.com.pl/

    - dziwna ta dyskusja, ktoś sie uczy i stawia takie kategoryczne twierdzenia.
    - i kto tu ma rację w temacie luzów na klinie ? ( ciekawe czy ktos uderzy sie w piersi i powie " Przepraszam". ).

    --

    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 29-03-2010 o 16:16
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #13
    bocik_156
    Gość

    Domyślnie

    Przeczytałem wszystkie opinie na temat ustawiania rozrządu i za nie dziękuję, przydadzą się jak sam go będę ustawiał, ale ponawiam swoje pytanie. Czy ktoś z okolic Sosnowca, Katowic ma pożyczyć sprawdzone blokady do 1.8 TS, jeśli nie to czy można ufać tym kolorowym blokadom z allegro za ~ 150 zł Zależy mi na informacji ponieważ silnik już prawie cały zrobiony, teraz tylko głowica do planowania i założyć nowe pierścionki.

    Dziękuję i pozdrawiam.

  4. #14
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    panowie, bo widzę że się przestajemy rozumieć i zaczynają pojawiać się negatywne emocje. ja nie stawiam żadnych kategorycznych twierdzeń, ja pytam. bubu, masz rację na klinie jest minimalny luz (mam wałek z kołem w garażu)...jeżeli z któregokolwiek mojego posta wynikało że go nie ma to przepraszam, myliłem się.

    - czy według was ten luz jest istotny i powinien być w trakcie ustawiania rozrządu brany pod uwagę?
    - czy z racji takiej samej budowy podobny luz pojawia się na kole wału korbowego?

    proszę o odpowiedzi na te dwa pytania

    bubu na tej stronce potrzebne narzędzia to:
    -blokady wałków
    -klucz do naciągania paska
    -czujnik zegarowy
    -klucz do wariatora

    czyli standardowy zestaw..a może czegoś nie widzę?

    pozdrawiam
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - przedłuzka GMP.
    - klucz do blokady koła pasowego wałka wydechowego.
    - klucz do naciągu paska balansowego.
    - no i fajna rzecz, szybko-złaczka do listwy paliwowej, tylko ta cena 90 zł.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 29-03-2010 o 20:39
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar alfa156gta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    była alfa156 1.8 TS 1999r jest 156 2,0JTS 2002r ,159 2,4jtdm SW TI.
    Postów
    44

    Domyślnie blokady

    a gdy dałbym ci za darmo to weźmiesz?

  7. #17
    remcyk
    Gość

    Wink

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    panowie, bo widzę że się przestajemy rozumieć i zaczynają pojawiać się negatywne emocje. ja nie stawiam żadnych kategorycznych twierdzeń, ja pytam. bubu, masz rację na klinie jest minimalny luz (mam wałek z kołem w garażu)...jeżeli z któregokolwiek mojego posta wynikało że go nie ma to przepraszam, myliłem się.

    - czy według was ten luz jest istotny i powinien być w trakcie ustawiania rozrządu brany pod uwagę?
    - czy z racji takiej samej budowy podobny luz pojawia się na kole wału korbowego?
    Jeszcze nie robiłem rozrzadu,ale sie przymierzam.
    Z tego co wyczytałem w manualu i z tego co zrozumiałem.
    1.To napewno luzuje sie oba koła
    2.Koła skreca sie w granicach luzu do oporu w prawo(Miedzy innymi po to jest ten luz na klinie kola wydechu.
    3.Zakłada sie pasek od lewej strony zaczynajac od wału korbowego
    4. napina sie napinacz do oporu i jak przypuszczam wtedy oba koła zebate minimalnie obrócą sie w lewo
    5.Dopiero wtedy dokreca sie koła zebate.
    Pużniej już chyba wszystko jasne
    Prosze mnie poprawic jesli moje rozumowanie jest błedne

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    SG0240 prosiłem żebyś się nie obrażał ja się uczę więc pytam. ponieważ sam ustawiam rozrząd chcę o tym wiedzieć jak najwięcej - wtedy trudniej o błąd istotę fasolek na ssącym rozumiem ale nie bardzo potrafię zrozumieć luzowanie koła wydechowego ponieważ:

    - jest on na klinie (dość luźnym ale na klinie)
    - jest on dokręcony sporym momentem i cięzko mi sobie wyobrazić odkręcanie i dokręcanie go na silniku
    - najpłytszy argument - nie ma tego w żadnym manualu

    druga rzecz tak jak powiedziałem koło na wale jest osadzone dokładnie na tej samej zasadzie. skoro luzujemy koło na wydechowym to czemu nie to na wale?

    bubu stwierdził że masz idealnie (lub prawie idealnie) ustawiony rozrząd i jest to argument żeby liczyć się z twoim zdaniem. może byś stworzył swojego manuala - zawsze to nowy punkt odniesienia. tak sobie myślę że na jakimś zlocie mógłbyś pokazać jak to robiłeś...jestem gotów postawić Ci pasek

    pozdrawiam

    Ps. co złego to nie ja
    No dobrze już, dobrze - przecież pisałem, że sie nie obrażam, a Twoje przeprosiny z priva oczywiście przyjmuję.
    Ja nie mam żadnego swojego manuala, tylko po prostu miałem dobrego nauczyciela, który latami pracował w ASO Alfa Romeo we Wrocławiu i nieco mnie nauczył.
    Koło wałka wydechowego trzeba poluźnić, a tego od wału korbowego broń Boże nie ruszać. Oczywiście może się tak zdarzyć, że wszystko zejdzie się idealnie bez poluźniania tego koła -wtedy jest mniej roboty. Ale gdy blokady nie będą idealnie dolegać w położeniu GMP, ustawionym czujnikiem zegarowym, to wtedy trzeba poluźnić to koło. Przecież konstruktorzy Alfy to nie są przygłupy i nie robiliby luzu na klinie ot tak dla zabawy - a taki luz mają wszystkie TS-y. Ten luz jest właśnie po to, żeby skorygować poprawność ustawienia rozrządu.
    Rzecz tylko w tym, że nie wszyscy umieją ustawić GMP, mając do dyspozycji nawet czujnik zegarowy. I tu przypuszczalnie jest popełnianych wiele błędów. Z tego, co pisze ostatnio kolega bubu321 widać, że nawet mechanicy mają z tym problemy i wolą się posługiwać znakami. No, ale tego na odległość to ja już nie jestem w stanie nauczyć. Mogę tylko dodać, że GMP przy poprawnie ustawionym rozrządzie wcale nie będzie rzeczywistym GMP tłoka, bo każdy silnik ma jakieś luzy. W moim silniku zablokowanym blokadami to GMP wypada ok. 0,3 mm poniżej. Ktoś kiedyś napisał, że u niego było nawet 1,5 mm.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Mogę tylko dodać, że GMP przy poprawnie ustawionym rozrządzie wcale nie będzie rzeczywistym GMP tłoka, bo każdy silnik ma jakieś luzy. W moim silniku zablokowanym blokadami to GMP wypada ok. 0,3 mm poniżej. Ktoś kiedyś napisał, że u niego było nawet 1,5 mm.
    ja również zwracam koledze SG0240 szczerze honor w sprawie luzowania koła wałka wydechu bo to jednak ma naprawdę jakiś sens i jest potrzebne.

    mam pytanie,czy te 0,3mm poniżej w twoim silniku wypada przed ZW (zwrotem zewnętrznym) czy zaraz po ZW?

    pozdrawiam!!!


    moja druga ulubienica...

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Z tego, co pamiętam to przed ZW bo mi blokady nie dolegały idealnie i musiałem cofać wał korbowy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara - ale głowy nie dam, bo rozrząd u siebie ustawiałem ostatnio jakieś 1,5 roku temu.

Podobne wątki

  1. [146] czujnik wałka rozrządu
    Utworzone przez hugolo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 07:14
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 20:18
  3. Koło wałka rozrządu
    Utworzone przez czapka w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 15:02
  4. Cena wałka rozrządu 2.4 Jtd 10V
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 20:19
  5. [145] Blokada wałka rozrządu
    Utworzone przez niemen w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 16:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory