Strona 10 z 18 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 176

Temat: DPF (filtr cząstek stałych) w JTDm - przy przygazówce potrafi zakopcić na czarno

  1. #91
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Czy mogę prosić o info gdzie można odkodować z vinu jaką normę spełnia konkretny model Alfy?
    Nie, bo to moja implikacja. Auto z 2005 z dwoma katami i sonda lambda musi miec norme E4.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  2. #92
    Paweł24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krajcok Zobacz post
    Twoje auto przyszlo na swiat w lutym 2005. I ma czarna skore, wersja Distinctive

    Nie masz DPF'a. Zwykle Euro 4, tzn. 2 katalizatory i tlumik koncowy.

    No i elegancko Cieszę się bardzo Dzięki za pomoc

  3. #93
    VirusTI
    Gość

    Domyślnie Problem z mocą, check engine

    Podepnę się do tematu bo mam problem miesiąc po zakupie używanej 159 SW 1.9 JTDM 16V. Auto ma przebieg 145 000, przyjechało z Włoch. Zrobiłem nim niecałe 3000 km. Objawy, które zaobserwowałem były takie:
    - czasami nie chciał odpalać za pierwszym razem, jak wyciągałem kluczyk i wsadzałem jeszcze raz to pomagało, czasem pomagało przygazowanie
    - od ok. 3 tygodni coraz częstsze problemy z mocą, wskazówka doładowania nie chciała się wychylać powyżej 0,6-0,8 bara. Na początku zdarzało się to sporadycznie. Czasami ustępowało i nagle dostawał kopa, np. po zgaszeniu i odpoczynku. Ostatnie dni prawie cały czas już był słaby.
    - rura wydechowa u mnie jest czarna a nie srebrna jak u niektórych kolegów
    - no i w końcu wczoraj jechałem z częstochowy, auto zamulało chciałem go przegazować i obudzić, no i stało się - przy ok 4 tys obrotów samochód stracił moc i zapaliła się kontrolka "have engine checked" od tego czasu więcej niż 3 tys obrotów i 120 km/h nie pójdzie.

    Dodam, że auto jest z czerwca 2006 i nie mam pojęcia czy miało wymieniany kolektor.

    Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli podobny problem. Prześledziłem tematy z forum i obawiam się, że to zapchany DPF, lub coś z kolektorem albo zaworem EGR. Jutro wybieram się do ASO. Czekam na porady
    Ostatnio edytowane przez VirusTI ; 28-03-2010 o 20:12

  4. #94
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa 159 2,4 JTDM / Cinsoft
    Postów
    103

    Domyślnie

    Witam jestem z Zabrza i mam kabel mogę odczytać co wyświetla komputer mam też alfę 159 2,4 Pozdrawiam Michał

  5. #95
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał VirusTI Zobacz post

    Prześledziłem tematy z forum i obawiam się, że to zapchany DPF, lub coś z kolektorem albo zaworem EGR. Jutro wybieram się do ASO. Czekam na porady
    A na jakiej zasadzie ASO w Szczecinie sprawdziło EGR?
    Bo ja strzelam że to z nim może być problem.

  6. #96
    VirusTI
    Gość

    Domyślnie

    Krzyśku jakby Twoj "strzał" się potwierdził to byłaby najtańsza opcja. Mam jakieś wydruki z kompa z ASO ze Szczecina, to potem zajrze i dam znać co i jak sprawdzali

  7. #97
    rbt2005
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał VirusTI Zobacz post
    Podepnę się do tematu bo mam problem miesiąc po zakupie używanej 159 SW 1.9 JTDM 16V. Auto ma przebieg 145 000, przyjechało z Włoch. Zrobiłem nim niecałe 3000 km. Objawy, które zaobserwowałem były takie:
    - czasami nie chciał odpalać za pierwszym razem, jak wyciągałem kluczyk i wsadzałem jeszcze raz to pomagało, czasem pomagało przygazowanie
    - od ok. 3 tygodni coraz częstsze problemy z mocą, wskazówka doładowania nie chciała się wychylać powyżej 0,6-0,8 bara. Na początku zdarzało się to sporadycznie. Czasami ustępowało i nagle dostawał kopa, np. po zgaszeniu i odpoczynku. Ostatnie dni prawie cały czas już był słaby.
    - rura wydechowa u mnie jest czarna a nie srebrna jak u niektórych kolegów
    - no i w końcu wczoraj jechałem z częstochowy, auto zamulało chciałem go przegazować i obudzić, no i stało się - przy ok 4 tys obrotów samochód stracił moc i zapaliła się kontrolka "have engine checked" od tego czasu więcej niż 3 tys obrotów i 120 km/h nie pójdzie.

    Dodam, że auto jest z czerwca 2006 i nie mam pojęcia czy miało wymieniany kolektor.

    Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli podobny problem. Prześledziłem tematy z forum i obawiam się, że to zapchany DPF, lub coś z kolektorem albo zaworem EGR. Jutro wybieram się do ASO. Czekam na porady
    Ja bym powiedział że brudny EGR (przy tym przebiegu) albo tak jak u mnie problem z kolektorem a w zasadzie zblokowany zaworek w srodku kolektora. niech ci to wyczyszczą i powinno być ok

  8. #98
    VirusTI
    Gość

    Domyślnie

    Jestem po wizycie w ASO. Powodem moich problemów było uszkodzenie przewodu sterującego doładowaniem turbiny. Coś tam kierownik serwisu wspominał o zaworze overboost. Wymienili przewód i za całość zapłaciłem 100 zł. Jeżeli nic nowego się nie pojawi to jestem bardzo zadowolony, że tak to się skończyło, bo nieźle się wystraszyłem czytając o tych kolektorach, dpfach, egrach i kosztach z nimi związanych.Na przyszłość najpierw pojadę na examiner a potem się będę martwił. Dzięki wszystkim za zainteresowanie

  9. #99
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    Witam, ja miałem podobne objawy, ale walnięty miałem EGR, wyczyściłem go i nic nie pomogło, okazało się że sterowanie elektroniczne EGR padło tak więc wymieniłem cały EGR na nowy. Koszt EGR nie jest znów taki straszny... Ja zapłaciłem 450pln z tym, że stary do zwrotu a wymieniłem sobie sam, kasowanie błędów w ASO miałem już za free.
    Też obawiałem się, że to kolektor lub dpf, ale całe szczęście to egr i znów wszystko działa jak należy

  10. #100
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał VirusTI Zobacz post
    Na przyszłość najpierw pojadę na examiner a potem się będę martwił.
    Na przyszłość, to można kupić kabelek do diagnostyki i obsługiwać Bellę za pomocą odpowiedniego programiku we własnym zakresie

Podobne wątki

  1. (DPF) Filtr cząstek stałych w 147
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-07-2018, 17:50
  2. [156?, 147, GT] DPF - filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Krajcok w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 10-12-2016, 10:23
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  4. [Brera] Filtr cząstek stałych.
    Utworzone przez drizzzt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 14:10
  5. Filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Darek68 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2009, 09:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory