Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Błąd P0235 w 2,4 JTD. Jaka przyczyna?

  1. #1
    mwiciu
    Gość

    Domyślnie Błąd P0235 w 2,4 JTD. Jaka przyczyna?

    Posiadam alfe 166 2,4 jtd z 98 roku. Autko zachowuje sie poprawnie na pierwszych 3 biegach kreci sie do ponad 4 tyś jednak juz na 4 biegu czuc jak by mialo moc tylko do 3 tyś obrotow i potem jak by słabło a przy około 3,5 tyś obrotów zapalaja sie wtryski i pojawia się błąd PO235 czujnik wspomagania turbospreżarki. Podobna sytuacja jest na 5 i 6 biegu. Czujnik raczej nie jest uszkodzony bo ten błąd pojawiał by sie caly czas a nie na wyższych biegach przy wyższych obrotach. I moje pytanie co może byc powodem takiego zachowywania sie auta i gdzie szukac rozwiazania problemu? dodam jeszcze ze mam zaślepiny egr i na komputerze również pojawia mi sie błąd egr. wymieniłem zawór na nowy tzn inny ale sprawny i błąd wcale nie zniknął. Nie wiem czy jakiś wpływ może miec egr na to zachowanie silnika dlatego też o tym wspomniałem...

  2. #2
    Marekjp
    Gość

    Domyślnie

    Nad czym tu się zastanawiać. Opis może nie dosłownie ale jasno mówi o istocie problemu, zachowanie auta adekwatne do opisu. Podłącz się z jakim kolwiek testerem, połącz z silnikiem wybierz parametry i ustaw sobie na ekranie 2 -parametry. Ciśnienie doładowania i ciśnienie doładowania - żądane (mają być mniej więcej takie same) spójrz na wartości i wyciągnij wnioski sam. Możesz też zrobić test drogowy i jak tester ma możliwość wizualizacji graficznej parametrów to zapodaj taką funkcję dla tych dwóch parametrów o których pisałem.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Jakie jest prawidłowe maksymalne doładowanie turbiny? Mam turbine po regenracji w tam tym roku i teraz tak dla zabawy Alfadiagiem zmierzyłem doładowanie i wyszło 2,133bar. Żadna marchewa się nie zapala i ciągnie równo do końca.
    Ostatnio edytowane przez koles_02 ; 05-04-2010 o 23:53

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  4. #4
    mwiciu
    Gość

    Domyślnie

    testu jeszcze nie zrobilem, skoro pojawia sie ten blad to jest oczywiste ze jest niewlasciwa wartosc doladowania, ale co moze byc tego przyczyna? konczące sie turbo? tylko dziwne ze na pierwszych 3 biegach sprawuje sie poprawie dopiero problem pojawia sie od 4 biegu i skoro turbo by sie konczylo to chyba na kazdym biegu bylo by cos nie tak?! a gdzie znajduje sie wlasciwie ten Czujnik A wspomagania turbosprężarki to jest ten na kolektorze ssacym? bo moze czujnik jest walniety?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Ja jak miałem zapieczone łopatki zmiennej geometrii turbiny to reż marchewa wyskakiwała na wyższych tylko biegach.

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Mi tez wydaje się że wine za Twoje problemy ponosi zapieczona zmienna geometria.

  7. #7
    mwiciu
    Gość

    Domyślnie

    a Panowie macie może zdjęcia waszych turbo bo "spec" od turbo w moim miescie uparcie twierdzi ze nie mam zmiennej geometri....co prawda nie rozbieral go tylko rzucil okiem na nie

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Więc to "piiiiii" a nie spec. W twoim aucie jest turbina o zmiennej geometrii.
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Tutaj akurat nie widac zmiennej geometrii ale na 100% ją masz bo turbine regenerowałęm. Poczytaj sobie w moim temacie: http://www.forum.alfaholicy.org/166/...a_turbiny.html

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  10. #10
    mwiciu
    Gość

    Domyślnie

    Własnie zrobiłem test autkiem podpialem do kompa przegoniłem je troche na kazdym bieku na 4 biegu przy ponad 3,5 tys obrotow zapalil sie wtrysk i cisnienie doladanowania turbo spadlo puscilem gaz zgasl wtrysk i na czwartym biegu spokojnie do 4,5 tys wkrecil sie silnik po wrzuceniu 5 biegu juz bylo gorzej przy 3,5 tys obrotwo zapal sie wterysk i nie chcial tak latwo zgasnac cisnienie spadlo ale nie wiem bo troche odpuscilem gaz ale i tak potem juz nie chcialo ciagnac 160 polecial i dalej juz ciezko w ogole nie ciagnal na 5 i czy 6 biegu.....znalazlem juz dokladne zdjecia jak po kolei rozebrac turbo i przeczyscic mam nadzieje ze te lopatki sa problemem i ze sie z nimi uporam....dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam dam znac czy czyszczenie pomoglo
    Ostatnio edytowane przez mwiciu ; 07-04-2010 o 20:17

Podobne wątki

  1. [159] Błąd p0091 - jaka przyczyna
    Utworzone przez dudu$ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 100
    Ostatni post / autor: 28-11-2022, 09:15
  2. Problem z odpalaniem. Jaka przyczyna?
    Utworzone przez perek16 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2014, 12:28
  3. Rysowanie szyb- jaka przyczyna?
    Utworzone przez soon44 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 18:00
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-01-2011, 16:23
  5. [155] 1.8 16v jaka przyczyna
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-08-2008, 10:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory