Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Problem z odpalaniem. Jaka przyczyna?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar perek16
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16v
    Postów
    86

    Domyślnie Problem z odpalaniem. Jaka przyczyna?

    Witam ostatnio zauważyłem, że jak wsiadam do samochodu z rana i włączam silnik po wcześniejszym nagrzaniu świec to musi kilka dobrych sekund pokręcić żeby odpalił. Rozumiem że to by się działo przy -15 stopniach ale przy +8? To się dzieje za każdym razem jak rano wsiadam do samochodu, później wszystko jest ok i pali na dotyk. Do tego zauważyłem, że jak trochę temperatura spadnie to włącza się błąd VDC na chwile i zaraz się wszystko uspokaja, a i jak wciskam pedał hamulca to widać mignięcie przepalonej żarówki przez ułamek sekundy. Akumulator i alternator sprawdzone przez mechanika wszystko z nimi w porządku w Mesie brak błędów, jutro sprawdzę jeszcze świece. Może mi ktoś powiedzieć coś na ten temat? Dzięki za każdą pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał perek16 Zobacz post
    Witam ostatnio zauważyłem, że jak wsiadam do samochodu z rana i włączam silnik po wcześniejszym nagrzaniu świec to musi kilka dobrych sekund pokręcić żeby odpalił. Rozumiem że to by się działo przy -15 stopniach ale przy +8? To się dzieje za każdym razem jak rano wsiadam do samochodu, później wszystko jest ok i pali na dotyk. Do tego zauważyłem, że jak trochę temperatura spadnie to włącza się błąd VDC na chwile i zaraz się wszystko uspokaja, a i jak wciskam pedał hamulca to widać mignięcie przepalonej żarówki przez ułamek sekundy. Akumulator i alternator sprawdzone przez mechanika wszystko z nimi w porządku w Mesie brak błędów, jutro sprawdzę jeszcze świece. Może mi ktoś powiedzieć coś na ten temat? Dzięki za każdą pomoc.
    VDC,mrugnięcie kontrolki to objaw spadku napięcia.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar perek16
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16v
    Postów
    86

    Domyślnie

    Ale skąd spadek napięcia przecież sprawność akumulatora jest ok?

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał perek16 Zobacz post
    Ale skąd spadek napięcia przecież sprawność akumulatora jest ok?
    Akumulator albo słabe połączenie gdzieś na łączeniach.Jeśli dziej się to tylko po porannym rozruchu to raczej akumulator.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gosh889
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    33

    Domyślnie

    Odłacz czujnik temperatury cieczy i zobacz co wtedy sie stanie (swiece grzeja duzo dluzej). Mozliwe ze ktoras swieca po prostu slabo grzeje i jest do wymiany (banalne rozwiazania czasami sa najlepsze). Bron boze tylko nie wymieniaj tego czujnika bo to nic nie da na 85%.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar perek16
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16v
    Postów
    86

    Domyślnie

    Świece wyjąłem i każdą sprawdziłem podłączając do + i - , wszystkie po w ciągu 3-4 sekund już się żarzyły wiec świece ok. Sprawdziłem jeszcze akumulator miernikiem i pokazało mi że napięcie na aku to 12,42 v jak dla mnie to za mało, tylko czego jak sprawdzali aku miernikiem mierzącym sprawności to powiedzieli, że sprawność jest ok? Aku będzie do wymiany?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    156 SW '05 1.9 jtd 115 KM
    Postów
    69

    Domyślnie

    Sprawdź jak spada napięcie gdy zaczynasz kręcić.

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał perek16 Zobacz post
    Świece wyjąłem i każdą sprawdziłem podłączając do + i - , wszystkie po w ciągu 3-4 sekund już się żarzyły wiec świece ok. Sprawdziłem jeszcze akumulator miernikiem i pokazało mi że napięcie na aku to 12,42 v jak dla mnie to za mało, tylko czego jak sprawdzali aku miernikiem mierzącym sprawności to powiedzieli, że sprawność jest ok? Aku będzie do wymiany?
    Akumulator sprawdza się pod obciążeniem specjalnym miernikiem z opornicą.Samo napięcie spoczynkowe nie wiele powie.Możesz też jak napisał kolega wyżej sprawdzić miernikiem do jakiego wartości spada napięcie podczas rozruchu.Dużo też powie sprawdzenie gęstości elektrolitu.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

Podobne wątki

  1. Jaka przyczyna ? ECMF + 5 błędów
    Utworzone przez Marcin888444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 22:56
  2. Przebicie na cewce jaka przyczyna?
    Utworzone przez Kris_Nero166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 12:14
  3. [159] Miganie przebiegu, jaka przyczyna?
    Utworzone przez Młody_Alfista w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 21:06
  4. Błąd P0235 w 2,4 JTD. Jaka przyczyna?
    Utworzone przez mwiciu w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-01-2012, 20:24
  5. [155] 1.8 16v jaka przyczyna
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-08-2008, 10:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory