Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Przebicie na cewce jaka przyczyna?

  1. #1
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie Przebicie na cewce jaka przyczyna?

    Witam, od jakiegos czasu zaczeły mi padać cewki (od momentu założenia lpg ale być może ze na benzynie nie było to az tak odczuwalne i poprostu nie wiedziałem o tym) dzieje sie tak gdy zrobi sie deszowa pogoda i jest wilgotno, wymieniłem już dwie z przodu a teraz słychać ze przebicie jest na tylnej. Czeka mnie zdjecie kolektora i dostanie sie do cewek. Nadmienie ze jak wymieniałam z przodu cewki w gniazdach jest sucho, raczej nie ma oznak wody .Co może powodować przebicie? Czy cewki padają po prostu ze starości czy szukać innej przyczyny? Alternator, świece ?

  2. #2
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Słyszysz przebicie cewki na tylnej głowicy?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    O, a po czym się w ogóle poznaje, że cewka ma przebicie? Muszę się zabrać u siebie za diagnostykę...

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Bardzo możliwe, że masz sparciałe gumki osłaniające, miałem taką historie w jaguarze ale tam można było zamontować nowe gumki, tutaj kicha potrzebne są nowe.

  5. #5
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    Słyszysz przebicie cewki na tylnej głowicy?
    Słychać z okolicy wtrysków co chwila jakies pstrykniecie , tak jak przeskok iskry. Napewno nie jest to odglos mechaniczny. Mechanik dobrze zlokalizował przednie i twierdzi ze to tylna tym razem... Czy myślisz ze nie bylo by słychać przebicia na cewce?
    Auto jest miej elastyczne , mysle ze to poczatek konca cewki (jeszcze sprawdze dokładnie) co prawda na razie nie szarpie ale czuc brak plynnej mocy (wczesniej jak całkowicie cewka była przepalona auto szarpało , łapało moc i traciło) teraz jeszcze nie jest az tak zle ale to chyba pierwsze objawy. Ponawiam pytanie czy czy cewki padają ze zużycia czy przebicie moze wywoływać coś innego?
    Ostatnio edytowane przez Kris_Nero166 ; 22-03-2012 o 12:31

  6. #6
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Cytat Napisał darrager Zobacz post
    Czy myślisz ze nie bylo by słychać przebicia na cewce?
    Nie znam takiej metody. Nie twierdzę, że nie jest to możliwe. Ja do sprawdzenia cewek używam multimetru i mierzę oporność. Nie mam takiego doświadczenia, aby na słuch wyłapać uszkodzoną cewkę wśród odgłosów silnika. Jest szansa nagrać taki dźwięk?

  7. #7
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Nie wiem czy uda sie nagrac, ale spróbuje. Generalnie jestem w 80% przekonany ze to cewka. Przy poprzedniej było dużo gorzej ponieważ wypadał zapłon i poczułem smród spalonego plastiku. Na cewce była z boku wypalona dziurka wielkosci czubka szpilki okopcona białym nalotem. (na pierwsze spojrzenie cewka jak nowa a takie problemy robi) Bardziej mnie interesuje od czego padają te cewki?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    cewki daj do elektryka sprawdzi ci na odpowiednim sprzęcie i będziesz miał pewność w jakim są stanie, sprawdzenie ok 10 zl - 15 zł sztuka
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  9. #9
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    cewki daj do elektryka sprawdzi ci na odpowiednim sprzęcie i będziesz miał pewność w jakim są stanie, sprawdzenie ok 10 zl - 15 zł sztuka
    a jakie parametry powinna miec sprawna cewka?

  10. #10
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    Dzis ciepło i sucho i problem ustąpił. Czy co każdy deszcz bede sie z tym męczył?

Podobne wątki

  1. [159] Błąd p0091 - jaka przyczyna
    Utworzone przez dudu$ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 100
    Ostatni post / autor: 28-11-2022, 09:15
  2. Problem z odpalaniem. Jaka przyczyna?
    Utworzone przez perek16 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2014, 12:28
  3. Jaka przyczyna ? ECMF + 5 błędów
    Utworzone przez Marcin888444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 22:56
  4. Migające światła - jaka przyczyna??
    Utworzone przez romski w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-08-2009, 14:32
  5. [155] 1.8 16v jaka przyczyna
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-08-2008, 10:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory