Strona 9 z 44 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516171819 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 432

Temat: Termostat TS, JTD

  1. #81
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To trochę jeszcze poczytaj temat o termostatach to może się dowiesz ile przekłamuje wskaźnik kabinowy. Jak chcesz sprawdzać realna temperaturę to tylko po podpięciu komputera. Przyspieszone zużycie to nie jest gwałtowna awaria - ile tys km robisz rocznie? - jak koło 40-50tys km to zużycie byś zauważył, chocby jako zwiększona konsumpcję oleju przez silnik.
    Diesla ekploatowanego na krótkich trasach na pewno bym już nie kupił
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #82
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    nie bede już nic pisał, ale robiłem test podczas jazdy z podpiętym kompem (w wielu autach, nie tylko alfy) i pakazywało dokładnie tyle stopni ile jest na wskaźniku, na dodatek obale twój mit dotyczący wymiany termostatu poprzez diagnoze z użyciem tylko wskaźnika kabinowego, wiele termostatów już tak wymieniałem i zawsze jakoś wychodziły że są do wymiany, wiec nie wiem, czy Ty jestes praktykijący w zawodzie, czy tylko piszący formułki które też fajnie brzmią, ale ja troche popracowałem w tym zawodzie i cos tam mi jeszcze zostało (od około roku pracuje w innym zawodzie).

    Moja poprzednia bryka Lancia dedra 1.6 miała przez pare misiecy uszkodzony termostat (cały czas otwarty), a silnik miał nakulane jakos 320tkm i jeszcze jezdził i jeszcze jak siegam pamiecią to tam co chwile termostat sie wieszał w pozycji otwartej, chyba kilka razy go wymianiałem w ciągu 10lat eksploatacji, a niewiadomo jak sie z tym obchodził poprzedni własciciel.

    nie gniewaj sie
    Ostatnio edytowane przez majster ; 07-04-2010 o 09:39

  3. #83
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    W wielu autach to może i testy robiłeś ale w AR156 kabinowy wskaźnik temperatury znacznie przekłamuje i ma nieliniowa charakterystykę - to jest stwierdzony fakt
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #84
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    U mnie wskaźnik w kabinie pokazuje 80-85* a realnie na ECU jest kulturalna 90tka.


  5. #85
    Kwazi
    Gość

    Domyślnie

    Koledzy a może wypowiecie się o zachowaniu "mojego" termostatu, bo nie wiem jak zinterpretować jego działanie.No i ewentualnie podjąć decyzję czy wymieniać, czy zostawić. W czasie normalnej eksploatacji pojazdu, czyli podczas jazdy (bez względu na to czy jest ciepło na zewnątrz i czy przejechane 10 km, czy 200 km) wskaźnik kabinowy oscyluje w granicach 65-70 stopni. Wczoraj zrobiłem próbę na postoju.Delikatnie przegazowując motor osiągnął on magiczne 90 stopni na wskaźniku w kabinie.Później pracował jałowo przez okolo 15 minut i cały czas trzymał temperaturę w tej granicy czyli 90 stopni. Z niewielkimi odchyłkami w granicach na oko + - 4 stopnie.
    Proszę Was o pomoc ja taką pracę termostatu zinterpretować. Dzięki i pozdro.

  6. #86
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    65 - 70st to za mało. Po przejechaniu kilku kilometrów przy temp pow. 0st. powinien Ci trzymac temp. ok. 90. W JTD jest to na wskazniku ok. 85st.

    Jezeli możesz to sprawdz jaki tam masz termostat (producent)

  7. #87
    Kwazi
    Gość

    Domyślnie

    Ciężko mi jest powiedzieć jaki jest producent termostatu. Ale udało mi się sczytać numer wybity na termostacie. Może to jakoś pomoże. 10616BE8

  8. #88
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wasyl
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
    Postów
    490

    Domyślnie

    Ostatnio tez sie wyklocalem, jeszcze w 155 podejrzewalem uszkodzony termostat i wyszlo na to ze wskaznik blednie pokazuje :/ Wymienilem termostat na oryginalny i nie bylo roznicy. Na trasie temp spadala na wskazniku do okolo 72st co by przeciez wskazywalo na uszkodzony termostat.
    155 V6 była
    155 TS była
    156 V6 była
    156 GTA była
    155 TS była
    x3 japonce były
    156 V6 była
    x1 japoniec jest. Zycie.

  9. #89
    Użytkownik Świeżak Avatar Sulerz
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    TKA
    Auto
    Selvio 2.0 280 KM ---> T9 TTTTT
    Postów
    159

    Domyślnie

    Witam.. dziś sprzatalem swoja belle i sprawdzałem wszystkie zbiorniczki czy jest okej i w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego zauważyłem ze płyn ma kolor biały.. ;/ a to co pamiętam dolewałem wcześniej płyn prostone... (podobno mieszalny ze wszystkimi płynami) bo nie wiedziałem jaki poprzedni właściciel wlał... niedawno zmieniałem pasek rozrzadu i mechanik coś mi mówił że mam dolany jakiś płyn żeby nie było wycieków... ale od tamtej pory niezaglądałem jaki kolor ma płyn... czy taki płyn jest zużyty czy może zmieszał się tak z poprzednim i może tak być ... Termostat mam do wymiany i wtedy planowałem wymieniać płyn ale chciałem to zrobić w maju >>/?? jak mi radzicie zrobić to jak najszybciej ??? POZDRAWIAM

  10. #90
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Koledzy ,a czy po odpaleniu autka, ( zimny silnik ,ale upal na zewnatrz ) i przejechaniu 3-4 km ,przy temperaturze silnika ( wskaznik kabinowy) niecałe 70c ,oba przewody od chlodnicy i prawy i lewy sa gorace to termostat kaput ? bo moja bella lapie 90 c w moment jak przyspiesze to moment ma 100 a jak depne to nawet pod 110 :/ jak odpuszcze gazu ,lub troche z gorki to spada do 80 ( caly czas mowa o kabinowym , ale o kilkanascie stopni to chyba nie oszukuje) :/

Podobne wątki

  1. termostat 1.6 ts
    Utworzone przez daniel1986 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2014, 11:50
  2. Termostat
    Utworzone przez czanket w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 10:57
  3. [156] Termostat
    Utworzone przez mar_1981 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 02-03-2011, 18:42
  4. Termostat EPC
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-11-2009, 08:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory