Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Demontaż głowicy/termostatu w 2.5 v6

  1. #1
    siwcu
    Gość

    Domyślnie Demontaż głowicy/termostatu w 2.5 v6

    Tak jak w temacie. gdyby ktoś potrafił opisać w jaki sposób można zdjąć szybko i sprawnie głowice w silniku 2.5 v6 w alfie 156. Mam problem z termostatem, który chyba jest wklejony na rurki wychodzące z głowicy i bloku.. Wałki trzeba demontować by odkręcić nakrętki ze szpilek?

    i co to za 3 duże imbusy w środku głowicy?

    Druga sprawa. czy zepsuta szklanka/popychacz hydrauliczny może stukać tak głośno przy odpaleniu silnika niczym tłok o zawór? gdy wykręcę świece to żadnego stukania nie słychać, jedynie przy zapalonym. Dodam, że jedną ze szklanek da się wcisnąć a pozostałe są twarde.

    co o tym myślicie?

    Wielkie dzięki za wszelkie sugestie.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - popychacz hydrauliczny nie powinien być miękki, to znaczy że jest uszkodzony, nie trzyma komora wysokiego ciśnienia.
    - popychacz może się uginać przy naciskaniu ale w dośc małych granicach.
    - taki popychacz zwykle stuka po uruchomieniu silnika zanim olej nie napełni tych dwóch komór, niskiego i wysokiego ciśnienia.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki BUBU. a te stuki powinny ustać, po chwili od odpalenia? jest szansa, że jest on uszkodzony do tego stopnia,że słychać go cały czas?
    -podejrzewam pogięte zawory, mierzyłem ciśnienie w cylindrach i za każdym razem mam inny pomiar, już głupieje, może zegar mam uszkodzony? chociaż są cylindry na których zawsze pokazuje te 15 atmosfer, a na 2 i 6 cylindrze raz jest te 15 a raz tylko 12 lub 6. mierze kolejny raz i znowu 15.

    - Poradźcie jak ten termostat zdjąć?
    - Da się wykręcić wałki bez zdejmowania z nich kół?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwcu Zobacz post
    - Da się wykręcić wałki bez zdejmowania z nich kół?
    Musisz zdjąć koła nie ma innej opcji, a pozatym jest to niezbędne do poprawnego złożenia rozrządu.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zawsze przy takich okazjach watpliwych jest metoda "próby olejowej".
    - do "wątpliwych " cylindrów wlewam około 15 - 20 ml oleju silnikowego.
    - trochę pokrecę bez zapłonu silnikiem i mierzę ciśnienie w tych cylindrach.
    - gaz do dechy i nie dłużej rozrzuszkiem niz 5 sek, chyba że masz wózek akumulatorowy lub boostera sieciowego.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    też właśnie myślałem nad wlaniem czegoś do cylindrów.

    teraz moje kolejne pytanie. bo już zdemontowałem wałki z jednej głowicy, i jeśli zdemontuje z kolejnych dwóch (czyli wszystkie zawory powinny być zamknięte) i jeśli zacznę kręcić rozrusznikiem w celu sprawdzenia jeszcze raz sprężania w cylindrach to czy będzie to miarodajny pomiar? Oczywiście bez świec zapłonowych i nanometr w badanym cylindrze.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domino
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Dzietrzkowice |EWE XXXX|
    Auto
    AR 155 & AR Crosswagon
    Postów
    208

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwcu Zobacz post
    też właśnie myślałem nad wlaniem czegoś do cylindrów.

    teraz moje kolejne pytanie. bo już zdemontowałem wałki z jednej głowicy, i jeśli zdemontuje z kolejnych dwóch (czyli wszystkie zawory powinny być zamknięte) i jeśli zacznę kręcić rozrusznikiem w celu sprawdzenia jeszcze raz sprężania w cylindrach to czy będzie to miarodajny pomiar? Oczywiście bez świec zapłonowych i nanometr w badanym cylindrze.
    Kolego siwcu, masz zamiar zmierzyć ciśnienie sprężania? Co będziesz sprężał w tych cylindrach? Masz przecież zdemontowane wałki rozrządu, a bez wałków zawory ssące się nie otworzą i powietrze nie zostanie zassane. Przyłóż się porządnie do pomiaru kompresji. Powodzenia.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwcu Zobacz post
    ... bo już zdemontowałem wałki z jednej głowicy, i jeśli zdemontuje z kolejnych dwóch (czyli wszystkie zawory powinny być zamknięte) i jeśli zacznę kręcić rozrusznikiem w celu sprawdzenia jeszcze raz sprężania w cylindrach to czy będzie to miarodajny pomiar? Oczywiście bez świec zapłonowych i nanometr w badanym cylindrze.
    A w jaki sposób ten cylinder ma się napełnić jak będzie miał zawory ssące zamknięte?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Bo wałków się nie zdejmuje - wpuszcza się olej po przez otwór na świece i mierzy ciśnienie w "naturalnych" warunkach pracy.

  10. #10
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    A w jaki sposób ten cylinder ma się napełnić jak będzie miał zawory ssące zamknięte?

    Racja... chyba przekombinować chciałem

    A co z tym termostatem, ma ktoś jakiś patent jak go ściągnąć?

Podobne wątki

  1. [159] Wymiana termostatu - zerwałem gwint w głowicy. Patenty?
    Utworzone przez quba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-12-2015, 21:49
  2. Demontaż zaworów głowicy [AR 156]
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 135
    Ostatni post / autor: 29-08-2014, 16:33
  3. Demontaż tylnej głowicy V6 TB
    Utworzone przez sebek501 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 18:07
  4. Demontaż głowicy 2.0 TS
    Utworzone przez Kazek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-05-2009, 14:31
  5. Demontaż głowicy w AR166 JTD
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-09-2007, 10:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory