Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Zaspawany wariator??

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kurów
    Auto
    156 1.8TS 12.2000 ME 7.3.1
    Postów
    21

    Question Zaspawany wariator??

    Witam, na forum nie znalazłem nic takiego ,więc zakładam nowy temat.
    Otóż jakiś czas temu za aprobatą i namową pewnego speca od Alf ,żeby nie mieć więcej problemu z wariatorem i jego klekotaniem zaspawano mi go w pozycji max.Czy mógłby się ktoś na ten temat wypowiedzieć?
    Ostatnio edytowane przez jasimarek ; 08-04-2010 o 23:15 Powód: mala zmiana
    AR 156 1.8TS ME7.3.1

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Idąc tym tropem niech Ci jeszcze ten "spec od Alf" zaspawa tuleje wahaczy, to nie będziesz ich musiał nigdy wymieniać i korek spustowy oleju, żeby też pieniędzy na to nie wydawać.... Dalszy komentarz chyba jest zbędny.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kurów
    Auto
    156 1.8TS 12.2000 ME 7.3.1
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Idąc tym tropem niech Ci jeszcze ten "spec od Alf" zaspawa tuleje wahaczy, to nie będziesz ich musiał nigdy wymieniać i korek spustowy oleju, żeby też pieniędzy na to nie wydawać.... Dalszy komentarz chyba jest zbędny.
    Dzięki za odpowiedź,ale słyszałem od niego, że czasem się tak robi.Jest to obarczone większym spalaniem, silnik trochę inaczej chodzi na jałowym...nawet był w tym czasie drugi gość który chciał to samo??Może ktoś wie coś na ten temat bardziej fachowo?
    AR 156 1.8TS ME7.3.1

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    po co Ci samochod skoro nie masz pieniedzy na jego utrzymanie? takich rzeczy sie nie robi:/ Trzeba bylo kupic zestaw naprawczy wariatora. Takiego mechanika to sobie daruj nastepnym razem.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Słyszałem o tym wcześniej, ale sensu (poza oszczędzaniem na siłę) to nie ma - lepiej założyć zaworek zwrotny w głowicy (seryjnie chyba od 2001) i żyć z wariatorem długo i szczęśliwie.
    A spalanie, to się raczej zmniejsza, bo krótszy jest czas otwarcia zaworów
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kurów
    Auto
    156 1.8TS 12.2000 ME 7.3.1
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał blandor Zobacz post
    po co Ci samochod skoro nie masz pieniedzy na jego utrzymanie? takich rzeczy sie nie robi:/ Trzeba bylo kupic zestaw naprawczy wariatora. Takiego mechanika to sobie daruj nastepnym razem.
    nie chodzi o pieniądze....dbam o swoją alfe...wszystko na czas wymieniam , a nawet częściej.Zaproponował mi to poprostu , a wtedy byłem po remoncie głowicy, wałków....zaraz poleciały panewki ,(to inny mechanik idiota, uszczelnił górę łącznie z planowaniem,ale nie zajrzał do panewek)potem kupiłem silnik, który był w "super stanie" i za tydzień robiłem mu generalny z częściami raczej nie dolnopółkowymi! w międzyczasie wymieniłem zawieszenie,opony......więc nie wmawiaj mi ,że nie stać mnie na ten samochód, i w rezultacie remonty kosztowały mnie więcej niż za nią dałem!!!!nie jeden budżet by się nadwyrężył!
    AR 156 1.8TS ME7.3.1

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - VVT , wariator reaguje dynamicznie od 1.800 obrotów do 2.600.
    - VVT statycznie włącza sie od 2.600 do 7.600 i działa w zakresie 7.600 do 2.600.
    - dynamicznie działa w zakresie 2.600 do 1.800 obrotów.
    - najpierw teoria, wariator jak napisano wyżej działa od 2.600 obrotów jeśli nie naciskamy dynamicznie pedału gazu.
    - czyli nie ma nic do spalania na biegu jałowym !!!!, bieg jałowy to obroty od 780 do 1.100.
    - przy hamowaniu też wariator nie bierze udziału.
    - zawór dwukomorowy działa od 2.900 obrotów.
    - wiadomo, że optymalne obroty dla jazdy po mieście to przedział 3.000 - 4.200.
    - ECU tego modelu to Me 7.3.1 i daje sobie rade z takimi problemami.
    - ECU M1.5.5 nie daje radę w takich przypadkach i spalanie wzrasta wykładniczo razem z obrotami.
    - bład jaki był zrobiony to zaspawanie wariatora, przecież wystarczy tylko odpiąć wtyczkę elektrozaworu i /lub załaczyc oprnik aby lampka MIL nie świeciła w oczy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    a jak sprawa wygląda z momentem wtrysku benzyny? skoro komputer działa jak tak by fazy mu się przełączały to nie zmienia momentu wtrysku w kolektor ssący?

    u mnie miałem zatarty wariator.. jak nacisnęło się pedał gazu do oporu przy 1500 obr to silnik przy 1800 obr mocno szarpnął. 1800 obr to moment w którym wariator w moim silniku zaczyna działać jak obciążenie silnika jest wyższe nić 30%, i działa w każdym zakresie obrotów. Stare TSy mają troszkę inaczej niż nowe.

    po wymianie wariatora problem zniknął. Wydaje mi się, że komputer podawał paliwo przy tych 1800 obr myśląc, że fazy są przesunięte.. i dlatego szarpał.
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    lepiej założyć zaworek zwrotny w głowicy (seryjnie chyba od 2001) i żyć z wariatorem długo i szczęśliwie.
    Jak to jest z tym zaworkiem? Faktycznie był montowany fabrycznie w nowszych silnikach T.S.? No i jakie płyną z tego korzyści?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Jak to jest z tym zaworkiem? Faktycznie był montowany fabrycznie w nowszych silnikach T.S.? No i jakie płyną z tego korzyści?
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    to miało byc zaraz montowane, ale dlaczego nie było?

    Zawór zwrotny jak sama nazwa wskazuja, ma nie dopusic do cofniecia sie oleju do miski po wyłączenia zapłonu - chyba prosciej nie można po prostu po odpaleniu na zimnym wariator ma smarowanie, a nie jak to ma miejsce w starszych, że chodzi chwile na sucho, aż pompa nacisnie olej na wałki rozrządu.

Podobne wątki

  1. [1.8 TS] Wariator
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 29-08-2013, 23:12
  2. wariator
    Utworzone przez SuchaR w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-03-2012, 19:57
  3. Wariator - bać się go czy nie?
    Utworzone przez tofik w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 20:59
  4. Wariator w JTS
    Utworzone przez simeone w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-01-2009, 15:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory