Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Dziwne zachowanie. Alfa 156 1.6 16V TS

  1. #1
    marcinxmiki
    Gość

    Domyślnie Dziwne zachowanie. Alfa 156 1.6 16V TS

    Witam

    Mam problem i proszę o pomoc a mianowicie chodzi o to ze odkąd odebralem Alfę od magika mechanika zaczęła sie dziwnie zachowywac. Dodam ze robiony byl rozrząd, wymieniane wszystkie filtry, wymieniane świece na NGK ale nie na platynowe, wymieniony olej oraz zawieszenie bylo robione. A teraz do rzeczy: Alfa odpala normalnie, na początku jedzie normalnie a jak sie z lekka jakby rozgrzeje czy cos tzn po jakis 5-10minutach zaczyna sie czuc falowanie mocy, zaraz potem traci moc, nie chce jechac, rzuca silnikiem jakby sie dlawila, slychac w wydechu jakies wybuchy, raz nawet zgasla. raz zjechalem na przystanek i odczekalem troche co sie stanie, Alfa stała i sie męczyła, silnik nie równo pracowal a nagle za jakies dwie minuty takiej szamotaniny wszystko wrocilo do normy. dodam jeszcze za jak sie zgasi i odpali silnik to od razu jest ok (nazywam to resetem hehe) acha dodam tez ze jak juz sie tak dluzej pojezdzi tzn jakies 20km to objawy juz nie wystepują.

    moze ktos cos podpowiedziec, spotkal sie ktos z czyms podobnym???

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dziura w gumie przepustnicy, zła przerwa na świecach, żle ustawiony rozrząd.
    - brak adaptacji silnika w koncu ECU to M1.5.5.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    marcinxmiki
    Gość

    Domyślnie

    ale czy przy zle ustawionym rozrzadzie nie powinno dziać się tak caly czas? jak juz pisalem gdy zgasze i odpale silnik to jade dalej ale za jakis czas znowu to samo a jak juz dluzej posmigam, jak juz silnik dobrze sie nagrzeje to objawy znikaja tzn czuc tylko czasami jakby na chwile tracił moc ale tak delikatnie jakby "szarpie" ale płynnie. ???

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ECu mierzy temperaturę silnika, jak mierzy od zimnego to wtedy włączenie innej mapy zapłonu jest przełączane w punkcie temperatury o wiele wyzszej niż w innych warunkach pracy.
    - jak wyłączysz i właczysz ponownie, ECu mierzy o wiele wyższą temperaturę początkową wody w chłodnicy i od razu włącza inna mapę zapłonu.
    - przestawienie rozrzadu nie zalezy od temperatury, stylu jazdy, będzie tylko powodować czkawkę w zależności od obrotów, dynamiki, stylu jazdy.
    - czemu nie podłączyć programu diagnostycznego i zabaczyć parametry adaptacyjne : TRA, FRA Lambda regulation Row 1 ?.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    marcinxmiki
    Gość

    Domyślnie

    hmm no powoli zaczynam chyba rozumiec, wczesniej mialem Opla tam wszystko wydawalo sie proste ale Alfa zasluguje na wiecej uwagi. tylko zastanawia mnie fakt ze zanim oddalem Belcie do mechanika dzialala jak nalezy a teraz takie rzeczy. skocze na kompa i dam znac co z tego wyniklo ale poki co wielkie dzieki za szybka odpowiedz. pozdro 600

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar czisi
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Czeladź
    Auto
    Alfa Romeo 156sw
    Postów
    185

    Domyślnie

    Witam też przed "NIUNIĄ" miałem opla , starą"SUKę" astrę i tam bez sondy lambda przejeździłem pół roku . W alfie takie numery nie przejdą więc pierwsze co to leciał bym na kompa bo na 90 procent takie numery sponsoruje komputer sterujący "ECU"

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tylko komputer , komputerowi nie równy.
    - program diagnostycznu musi podawac WARTOŚCI parametrów, np. FRA = 33000 usek, TRA = 0.98.
    - sonda lambda ma miec przebieg graficzny , sinusoide a nie lambda = 0.7 v.
    - takim programem jest np. Unidiag , Alfadiag czy obecnie FiatECUscan.
    - ten ostatni nie bardzo chce współpracować z ECU M1.5.5 , jaki jest w tym samochodzie.

    - warsztaty mają uniwersalne komputery diagnostyczne w rodzaju examiner, KTS.
    - taki przyrząd nie bardzo sie nadaje do diagnostyki 156 TS, nie padaje najważniejszych parametrów, może specjalnie aby nie denerwować użytkownika, klienta !!!
    - mamy w przyklejonym temacie wystawiony dedykowany program alfadiag, starsza wersja ale w pełni funkcjonalna, potrzebny do tego interfejs oraz notebook z system XP, najlepiej bez patchy ze stronki MS.
    - Pamiętac nalezy , ze jest pewna granica diagnostyki elektronicznej gdzie komputer już nic więcej nie pokażę a wyniki moga być conajmniej mylące.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    marcinxmiki
    Gość

    Domyślnie

    bylem dzisiaj na kompie, wyskoczyl błąd ze sonda lambda jest trafiona ale dlaczego tak nagle. jak juz pisalem wczesniej nie mialem z tym klopotów dopiero jak odebralem od mechanika. co ta sonda ma do rzeczy przy moich objawach?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czemu nie podłączyć programu diagnostycznego i zabaczyć parametry adaptacyjne : TRA, FRA Lambda regulation Row 1 ?.
    - to tak jeszcze możemy z dwa tygodnie sobie pisać.
    - jaki był numer błędu ?
    - katalizator nie jest zabity ?
    - łącznik elastyczny nie ma dziur?
    - auto było u mechanika , czy u p.Kazia na podwórku ?
    - człowieku płacisz za diagnostykę, to wymagaj.
    - jak "mechanik" nie potrafi ci odpowiedziec na te pytania, to szukaj innego.
    - chyba że w promieniu 100km nie ma drugiego, to wtedy nie ma wyjścia , wymieniaj wszytko po kolei
    - powodzenia i trzymam kciuki.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - tylko komputer , komputerowi nie równy.
    - program diagnostycznu musi podawac WARTOŚCI parametrów, np. FRA = 33000 usek, TRA = 0.98.
    - sonda lambda ma miec przebieg graficzny , sinusoide a nie lambda = 0.7 v.
    - takim programem jest np. Unidiag , Alfadiag czy obecnie FiatECUscan.
    - ten ostatni nie bardzo chce współpracować z ECU M1.5.5 , jaki jest w tym samochodzie.

    - warsztaty mają uniwersalne komputery diagnostyczne w rodzaju examiner, KTS.
    - taki przyrząd nie bardzo sie nadaje do diagnostyki 156 TS, nie padaje najważniejszych parametrów, może specjalnie aby nie denerwować użytkownika, klienta !!!
    - mamy w przyklejonym temacie wystawiony dedykowany program alfadiag, starsza wersja ale w pełni funkcjonalna, potrzebny do tego interfejs oraz notebook z system XP, najlepiej bez patchy ze stronki MS.
    - Pamiętac nalezy , ze jest pewna granica diagnostyki elektronicznej gdzie komputer już nic więcej nie pokażę a wyniki moga być conajmniej mylące.

    Bubu fiatEcuscan 2.0 też działa z Ecu M1.5.5 ja u siebie diagnozuje i jest ok.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Dziwne zachowanie DNA
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-07-2016, 09:24
  2. Alfa 156 1.9jtd Dziwne zachowanie gazu
    Utworzone przez Michal74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-03-2015, 14:33
  3. Wariator dziwne zachowanie alfa 156TS
    Utworzone przez michalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-03-2011, 13:41
  4. dziwne zachowanie jtd
    Utworzone przez viruskill w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 00:39
  5. (Alfa 156 2.4JTD)Dziwne zachowanie goscia z ASO???
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 09-08-2008, 22:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory