Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 44

Temat: Remont silnika Twin Spark 2.0

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Skoro tak to akurat tego towaru nie zabraknie na allegro - ts'owych wałów do szlifu. Bo jak napisałem sprawny to zarypiaszczy deficyt.

  2. #12
    dave
    Gość

    Domyślnie

    to już sam nie wiem. szlif czy dobry używany, ps. ile kosztuje przeciętnie szlif wału ? jeżeli wał będzie po szlifie to panewki muszę kupić na "pierwszy szlif" czy nominalne, bo nie wiem.
    Ostatnio edytowane przez dave ; 21-04-2010 o 23:03

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Szlif robi się pod konkretne panewki, a cxzy to bedzie 1 czy drugi szlif to stwierdzi szlifierz po pomiarach. Zazwyczaj warsztat który szlifuje dobiera panewki - tak jest najlepiej. Koszt szlifu w zależnosci od miejsca 150-300zł
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał dave Zobacz post
    Powiedzmy że jestem amatorskim mechanikiem, ale bardzo kumatym. W garażu mam tunel, oraz kilka zestawy narzędzi. Myślicie że dałbym rady naprawić sobie to wszystko sam? nie mam pojęcia jaki poziom trudności co do tych silników(TS). Mam doświadczenie ale w silnikach forda, nie wiem jak to się przełoży na twinsparka.
    Jak jesteś kumaty i robiłeś forda to zrobisz i alfę. Musisz tylo umieć i mieć czym ustawić rozrząd. No i nie wolno zapominać o odpowiednim dokręceniu śruby koła napędu rozrządu wału korbowego.

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Szlif robi się pod konkretne panewki, a cxzy to bedzie 1 czy drugi szlif to stwierdzi szlifierz po pomiarach. Zazwyczaj warsztat który szlifuje dobiera panewki - tak jest najlepiej. Koszt szlifu w zależnosci od miejsca 150-300zł
    Dokładnie, wszystko ma zrobić szlifierz, niestety dostępne na rynku panewki niezbyt trzymają wymiary, i jak ma być dobrze to wszytko musi być pasowane indywidualnie pod panewki, i potem lepiej nie pomieszać co z czym szlifierz spasował ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #16
    dave
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    No i nie wolno zapominać o odpowiednim dokręceniu śruby koła napędu rozrządu wału korbowego.
    Co masz na myśli?

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - podczas dokręcania tego koła wałka rozżądu musi być odpowiednie narzędzie do blokowania koła i klucz dynamometryczny, moment dokręcania to ponad 100 Nm.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #18
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - podczas dokręcania tego koła wałka rozżądu musi być odpowiednie narzędzie do blokowania koła i klucz dynamometryczny, moment dokręcania to ponad 100 Nm.
    wydaje mi się bubu że pomyliły ci się koła. jesli dobrze rozumiem do SG0240 pisał o kole na wale korbowym a tam moment jest 340-378 Nm no i lewy gwint.

    jeśli źle coś napisałem to mnie poprawcie

    pozdrawiam
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kolega ziomster ma rację - właśnie o tę śrubę mi chodziło - to jest najmocniej przykręcona śruba w całym samochodzie. Do jej dokręcenia powinno się używać klucza udarowego.

  10. #20
    dave
    Gość

    Domyślnie

    A powiedzcie mi jeszcze... Trzeba ściągać głowice silnika aby naprawić wał i panewki ? czy wystarczy że tylko dół rozbiorę ?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 19-04-2014, 07:22
  2. Wymiary silnika Twin Spark
    Utworzone przez Twin Spark w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 22:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory