instrukcja obsługi waszych samochodów prawde wam powie koledzy
http://instrukcje.fiat.pl/files/ar_1..._-_09-2003.pdf
instrukcja obsługi waszych samochodów prawde wam powie koledzy
http://instrukcje.fiat.pl/files/ar_1..._-_09-2003.pdf
kolego wszystkie opony ktore wymieniles maja podane indeksy predkosci i nosnosci wiec nie wiem w czym problem. w instrukcji AR podane sa indeksy w granicach 88-91.
kup sobie ktoras z pogrubionych i bedzie wystarczajaco bo wytrzymuja 615kg/opone przy predkosci Conti do 270km/h a Pirellka do 300km/h.analogicznie jesli wytrzymuje 615kg przy 300 to wytrzymuje sporo wiecej przy predkosci ok 200. nie wiem jaki masz silnik ale nie sadze zebys poruszal sie z predkoscia wieksza niz ok 220 km/h.
Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.
PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!
Musisz się sprecyzować, bo nie wiadomo o co Ci chodzi. Nie podałeś najważniejszego: jaki silnik, typ nadwozia, ew. masa pojazdu oraz zastosowanie opon. Bo jeśli mają to być opony do jazdy po mieście i nie śmigasz załadowanym samochodem, to nie potrzebujesz opon z jakimś specjalnie dużym indeksem nośności.
Ostatnio edytowane przez twardy ; 23-04-2010 o 09:20
To nie działa w ten sposób. Dla indeksów powyżej 210 dopuszczalne obciążenie zmniejsza się wraz z prędkością. Np. Pirelli 91Y przy 300km/h ma 85% z tych 615. Zobacz na tabelkę na dole strony na pirelli.pl
---------- Post dodany o godzinie 18:05 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:01 ----------
Ale co dokładnie powie? Na stronie 307, dla 1.8 Distinctive widzę 215/45 ZR17, no chyba że coś przeoczyłem w instrukcji. Może nie zadałem pytania wystarczająco jasno - jaki powinien być indeks nośności dla indeksu prędkości innego niż ZR?
---------- Post dodany o godzinie 18:12 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:05 ----------
Ok, żeby było zupełnie jasne - jaki indeks nośności powinny mieć opony 215/45 R17 do Alfy 156 1.8, jeśli indeks prędkości jest inny niż ZR? Pytam o "oficjalne" dane, czyli zgodnie z przepisami/zaleceniami producenta, a nie o to, co można założyć albo co się komuś wydaje.
Indeks prędkości ZR, czyli jak można wyguglować, pow. 240km/h.
Indeks nośności:
Salonowo zakładane do 156 17-tki na oponach Michelin Exalto miały indeks nośności 87 - w książce nie ma podanej nośności dla 17", bo to niskoprofilowa opona i sama w sobie nie będzie generowała tak dużego kąta bocznego znoszenia ogumienia.
Miałem Micheliny 87 i sprawdzały się bardzo dobrze. Mam taki ulubiony zakręt/łuk, który Alfa robiła przy prędkościach 170km/g na dojechanych Michelinach. Ten sam zakręt WRXem na 225 i indeksie nośności 91 przy 160km/h zaczynał się odklejać.
Tak mnie to zaciekawiło, że w obu są już włożone takie same opony i mam nadzieję, że niedługo nakręcę jakiegoś onboarda, chyba, że się skończy jak "malina" z jutuba![]()
Ostatnio edytowane przez twardy ; 23-04-2010 o 17:30
tak kolego masz racje, dopuszczalne obciazenie dla niektorych indeksow predkosci (dokladnie to V, W, Y) zmniejsza sie powyzej pewnej predkosci a konkretnie:
-dla V o 3% co 10km powyzej 210km/h
-dla W o 5% co 10km powyzej 240km/h
-dla Y o 5% co 10km powyzej 270km/h
co nie zmienia faktu ze tak jak napisalem jesli wytrzymuje ponad 600 kg przy 270km/h to wytrzyma pewnie 640 przy 160km/h, tylko proponuje zaczac rozmawiac o realnych predkosciach ktore sa mozliwe do uzyskania w twoim bolidzie.
a co do oznaczen ZR to dopuszczalne obciazenie podaje sie zawsze dla predkosci 240km/h.
Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.
PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!
Ja do swojego SW zakladam opony wzmacniane ( XL ) od momentu kiedy zawozlem siostre na studnia z calym ekwipunkem i strzelila mi jedna opona............ A roznica w cenie to miedzy zwykla a wzmacniana to pare pln
to kolego albo wiozles tego ekwipunku okolo 800kg albo miales chu*owe oponki. kiedys pracowalem jako kierowca, i jezdzilem glownie dostawczym KIA K2500 chlodnia (takie gowno z malymi koleczkami na tyle w rozmiarze 12"). z racji malego wyboru wsrod opon zimowych wzmacnianych w rozmairze 12" zalozylismy zimowe frigo takie jak do fiata 126p (tak tak od malucha) i załadowalem na autko okolo tone towaru, plus do tego masa auta ok 2,5t i wytrzymaly.
Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.
PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!
Co bella byla cala zaladowana az pod sufita strzelila opona Uniroyal...