Strona 15 z 17 PierwszyPierwszy ... 567891011121314151617 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 164

Temat: Czy LPG w V6 to profanacja?

  1. #141
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    bo to wszystko zalezy od zasobnosci portfela....

  2. #142
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    bo to wszystko zalezy od zasobnosci portfela....
    Z tym sie nie zgadzam, wydaje mi się ze od panującej mody i trendu na oszczędzanie bo wcale biedni na gazie nie jeżdżą
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 25-04-2010 o 18:54

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #143
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    Panowie, kłótnia gaz czy benzyna jest jedną z wielu odwiecznych sporów.
    Zaczęło się pewnie od dylematu maczuga czy kij,silnik parowy czy koń, silnik parowy czy spalinowy, benzyna czy diesel, oryginalny olej czy olej opałowy, potem już poszło.Atari czy Commodore, Amiga czy PCet, Windows czy linuks.
    I tych sporów nikt nie rozstrzygnie.
    Ale pytanie na początku dotyczyło LPG w kontekście V6.
    Odpowiedź na to pytanie najłatwij znaleźć na forum Lancii, gdzie wiele V6 zaznało kuracji LPG.
    Wniosek nie jest zbyt optymistyczny. Kilka zmarło tragicznie, inne pochorowały się strasznie.
    Faktem jest że V nie lubią gazu. I ztym poglądem zgadzaja się nawet najwięksi zwolennicy gazu.
    We Wrocłąwiu na ul Grabiszyńskiej jest zakład Cito -gaz. Właściciel sam jeżdzi AR, ma też fiata coupe. i montuje , ale do końca nie poleca instalek w V.
    Inna sprawa, jeździłem przez dwa lata Kappą 3.0 V6. teraz jeżdżę AR 156 1.8.
    I dopiero teraz dostrzegłem jaka to frajda,i duża ulga...już półtora tygodnia nie byłem na stacji...I jakoś teraz zaczyna do mnie docierać że ,pomimo iż jestem wrogiem LPG (ale to mój osobisty pogląd , którego nie zamierzam forsować) to jednak z punktu widzenia ekonomi w 3 litrowej V gaz to naprawdę duża oszczędność.
    Więc głównym problem jest wypośrodkowanie, czy oszczędność na gazie , wynikająca z przejeżdżanych kilometrów jest warta ryzyka kosztownego remontu, czy lepiej jeździć na benzynie i zmniejszyć szansę uszkodzenia silnika.

  4. #144
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Wg mnie to nie od układu cylindrów zależy czy silnik znosi lpg czy nie. Akurat w kontekście V6 Alfy większość "speców" twierdzi, że te jednostki bardzo dobrze znoszą gaz. Ja się na tym nie znam, ale na logikę to faktycznie czy V czy R czy boxer nie powinno mieć znaczenia.

  5. #145
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    Wydaje mi się że nie chodzi tu akurat o budwę silnika ile o jego moc, a co za tym idzie siły i temperatury działajace wewnątrz. Gaz jako paliwo suche, może mieć negatywny wpływ na zawory, tłoki, cylindry.
    Problem może leżeć w wielu miejscach...nie wiem nie znam się...Ale tu wchodzimy znów na niebezpieczny i konfliktogenny teren , czyli czy LPG szkodzi czy nie...A nie to jest tematem.

  6. #146
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Też się nie znam Trzeba w związku z tym bazować na doświadczeniach innych, a to znowu prowadzi do problemu zróżnicowania instalacji lpg więc ciężko cokolwiek z tego wydedukować. Wiem jedno - jeśli będę musiał robić kapitalny przez to ustrojstwo - w jednej chwili się tego pozbywam. Cena doświadczenia

  7. #147
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    Cytat Napisał RobertWroc Zobacz post
    ...
    Ale pytanie na początku dotyczyło LPG w kontekście V6.
    Odpowiedź na to pytanie najłatwij znaleźć na forum Lancii, gdzie wiele V6 zaznało kuracji LPG.
    Wniosek nie jest zbyt optymistyczny. Kilka zmarło tragicznie, inne pochorowały się strasznie.
    Faktem jest że V nie lubią gazu. I ztym poglądem zgadzaja się nawet najwięksi zwolennicy gazu.
    We Wrocłąwiu na ul Grabiszyńskiej jest zakład Cito -gaz. Właściciel sam jeżdzi AR, ma też fiata coupe. i montuje , ale do końca nie poleca instalek w V.
    Inna sprawa, jeździłem przez dwa lata Kappą 3.0 V6. teraz jeżdżę AR 156 1.8.
    I dopiero teraz dostrzegłem jaka to frajda,i duża ulga...już półtora tygodnia nie byłem na stacji...I jakoś teraz zaczyna do mnie docierać że ,pomimo iż jestem wrogiem LPG (ale to mój osobisty pogląd , którego nie zamierzam forsować) to jednak z punktu widzenia ekonomi w 3 litrowej V gaz to naprawdę duża oszczędność.
    Więc głównym problem jest wypośrodkowanie, czy oszczędność na gazie , wynikająca z przejeżdżanych kilometrów jest warta ryzyka kosztownego remontu, czy lepiej jeździć na benzynie i zmniejszyć szansę uszkodzenia silnika.

    No i to mogą być jakieś argumenty - z doświadczeń wzięte usterki czy poważniejsze uszkodzenia spowodowane instalacją - wtedy cała ekonomia traci sens bo przypuszczam, że to nie są tanie w naprawach rzeczy.
    Plus większy problem z odsprzedażą ewentualną.
    Mój mechanik gdy mu przywiozłem Vkę na pierwszy serwis tylko o jedno zapytał - ma gaz ? nie, to przyjeżdżaj Pan, z gazem się nie tykam.

    Gdyby jakiś zakład instalujący LPG dawał na taką instalację i ew skutki nią spowodowane pełną gwarancję... ale chyba takich nie ma więc to o czymś świadczy - dla mnie o potencjalnych kłopotach.
    Po drugie - do Vki chyba musi być naprawdę wielki zbiornik gazu (kosztem bagażnika), bo na benzynie się bywa częściej na stacjach, a gazu idzie przecież więcej - więc co ile tankujecie gaz do np 156tki V6?
    No i samo tankowanie trwa dłużej - kolejki , pan z obsługi musi się zebrać i wyjść itd. Samo to jest już sporym argumentem 'przeciw'.

  8. #148
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Panowie i znowu cała seria przypuszczeń,dywagacji i powielania mitów! Jeśli chodzi o V-łki z L.K.P to kilka z nich które zachorowały,kilka dość poważnie, nie miały sekwencyjnej instalacji,a to faktycznie jest proszenie się o kłopoty odwleczone nieco w czasie!!! Poza tym to kolejna seria mitów o tym że gaz jest suchym paliwem,wyższa temp. spalania i itp.
    Jedno co RobertWroc powiedział oddaje w pełni prawdę o dyskusji na ten temat:
    Lepszy kij czy pałka, diesel czy PB i itd... nie dojdziemy do wspólnego mianownika bo dla kogoś lpg w V6 będzie profanacją,a dla innego nie i tyle ...

  9. #149
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Dla mnie największą profanacją jest V6, która zamiast Pb czy LPG spala olej (bynajmniej nie napędowy)

  10. #150
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał Scorpion Zobacz post
    Dla mnie największą profanacją jest V6, która zamiast Pb czy LPG spala olej (bynajmniej nie napędowy)
    Moja żłopie tylko benkę
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

Podobne wątki

  1. [164] Profanacja
    Utworzone przez flup w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 15:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory