Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: zamula na wyższych obrotach, czasami zapachnie spalinami

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrekzaz
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Włoszczowa
    Auto
    Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Postów
    75

    Exclamation zamula na wyższych obrotach, czasami zapachnie spalinami

    Witam!

    Od pewnego czasu mam odczucie, ze zamula mi autko po przekroczeniu 3000 tys obr. chociaż nie zawsze to się dzieje i nie na każdym biegu, kiedyś start był lepszy silniczka, teraz odczuwam że coś go dławi na wyższych obrotach, czyściłem EGR wraz z czujnikiem doładowania(był bardzo brudny) EGR (nie zaślepiłem gdyż jedna zaślepka nie pasowała otworami na śruby) wymieniłem filtr paliwa, powietrza wymieniany około 11 tys km temu, wraz z przepływomierzem na oryginalny BOSCH,(sprawdzałem go odpinając wtyczkę, ale auto miało większą turbo dziurę i gorzej wkręcał się na obroty) czasami na postoju w aucie zapachnie spalinami (podejrzewam DOLOT ale nie wiem jak go sprawdzić czy jest szczelny) auto nie kopci nie bierze oleju, turbinka szanowana, czy ktoś miał podobny objaw? prosze o Pomoc...
    Dziękuję Pozdrawiam!
    Obecnie Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Kiedyś AR 156 SW 1.9 JTD
    Kiedyś AR 156 SW 2.4 JTD
    Kiedyś AR 156 1.6 TS
    Kiedyś AR 145 1.6 Bx

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrekzaz
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Włoszczowa
    Auto
    Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Postów
    75

    Domyślnie

    dziś sprawdziłem rury dolotu Kolektor IC oraz IC turbo wszystko szczelne założyłem nowe opaski jutro zaślepię EGR i zobaczę czy nadal powyżej 3000 tys obr jest zamulenie
    Obecnie Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Kiedyś AR 156 SW 1.9 JTD
    Kiedyś AR 156 SW 2.4 JTD
    Kiedyś AR 156 1.6 TS
    Kiedyś AR 145 1.6 Bx

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak zapachnie spalinami to EGR puszcza. W którym miejscu zakładałeś zaślepkę że nie pasowała?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrekzaz
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Włoszczowa
    Auto
    Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jak zapachnie spalinami to EGR puszcza. W którym miejscu zakładałeś zaślepkę że nie pasowała?
    kupiłem dwie zaślepki jedna aby założyć kolo gruchy a druga zęby założyć przy kolektorze, śruby kolo gruchy są strasznie zapieczone i nie dałem rady założyć a kolo kolektora nie pasował rozstaw otworów zaślepki, jutro będę miał dociętą aby pasowała.
    zakładając zaślepkę muszę mieć dwie uszczelki? żeby założyć przed i za zaślepką?
    Pozdrawiam.
    Obecnie Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Kiedyś AR 156 SW 1.9 JTD
    Kiedyś AR 156 SW 2.4 JTD
    Kiedyś AR 156 1.6 TS
    Kiedyś AR 145 1.6 Bx

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To wyjaśnia sprawę czemu nie pasowała ci ta zaślepka - prawidłowo powinieneś założyc dwie uszczelki ale jak zaślepka będzie elastyczna to jedna uszczelka ta kórą masz wystarczy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrekzaz
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Włoszczowa
    Auto
    Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To wyjaśnia sprawę czemu nie pasowała ci ta zaślepka - prawidłowo powinieneś założyc dwie uszczelki ale jak zaślepka będzie elastyczna to jedna uszczelka ta kórą masz wystarczy
    kupiłem mate która służy do wycinania w dowolny kształt uszczelki, taki bajer znalazłem w sklepie do Tirów i tak wygląda mój zestaw:

    czy coś się poprawiło?? hmm...nie ma jakiejś znacznej zmiany czy poprawy na wysokich obrotach rzędu od 3000 tys obr. ale może coś lepiej z niskich się zbiera, co do pachnięcia spalinami to dzięki zaślepce już tego nie ma.

    więc co to może być to zamulenie powyżej 3000 tys obr?
    Obecnie Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Kiedyś AR 156 SW 1.9 JTD
    Kiedyś AR 156 SW 2.4 JTD
    Kiedyś AR 156 1.6 TS
    Kiedyś AR 145 1.6 Bx

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Przepływomierz albo zacinająca się zmienna geometria turbiny
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrekzaz
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Włoszczowa
    Auto
    Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Przepływomierz albo zacinająca się zmienna geometria turbiny
    odpinałem przepływomierz i było jeszcze gorzej, większa turbo dziura i nie było żadnej poprawy, co do turbiny to można ją wymoczyć w nafcie? czy ten zabieg pomaga? słyszałem że takie coś się stosuje
    Obecnie Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
    Kiedyś AR 156 SW 1.9 JTD
    Kiedyś AR 156 SW 2.4 JTD
    Kiedyś AR 156 1.6 TS
    Kiedyś AR 145 1.6 Bx

Podobne wątki

  1. [159] [159] 1.9 JTS trzęsie sie na wyższych obrotach.
    Utworzone przez dragun w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 07:19
  2. Klimatyzacja - wyłącza się na wyższych obrotach
    Utworzone przez SimonV w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 14:45
  3. Szarpanie przy wyższych obrotach 2.0 V6 TB
    Utworzone przez Swirus w dziale 166
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 01-12-2013, 19:48
  4. Brak mocy na wyższych obrotach
    Utworzone przez arek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 19:00
  5. [156] Dławi się przy wyższych obrotach
    Utworzone przez Patricko w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-10-2008, 09:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory