Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: 2.0 TS ubywajacy olej

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krisu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    166
    Postów
    140

    Domyślnie 2.0 TS ubywajacy olej

    Witam
    mam pytanko dotyczace oleju... po ostatniej wymianie oleju zostalo zrobione ok 600km patrze na bagnet a tu troszke ponizej polowy bagnetu... czli ok 500ml zniknelo ;/ czasami zdarzy sie ze po odpaleniu zakopci przez chwil pare ale na bialo, podobny dymek pojawia sie powyzej 5tys/obr. Dodam ze nie posiadam katalizatora ( nie bylo przy zakupie belli) olej jaki zalalem to Selenia 20K... i moje pytanie brzmi czy wedlug was to jest w normie? czy raczej cos nie bardzo gra?
    dodam ze po przejechaniu ok 600km olej juz jest lekko czarny ;/
    Ostatnio edytowane przez Krisu ; 28-04-2010 o 13:58

  2. #2
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    być może ale to być może winne temu są
    - uszczelniacze zaworowe i prowadnice
    - wyrobione pierścienie
    co do pierwszego ciężko to stwierdzić bez rozbierania głowicy
    co do drugiego zobacz czy nie dmucha tobie w silnik ewentualnie sprawdź ciśnienie na cylindrach.
    mi silnik 1.8 bierze jakieś 1L na 3000 km. norma jest i ma prawo silnik zjeść około 1L oleju na 1000km

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krisu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    166
    Postów
    140

    Domyślnie

    yhmmmm a mozesz jasniej o co chodzi z tym dmuchaniem?
    wymienilem dzisiaj kolrek wlewu oleju gdyz guma pod spodem byla w dwoch czesciach ;/ chociaz pewnie nie ma to wiele wspolnego ze sprawa. Natomiast zauwazylem dzisiaj jeszcze ze sprawdzilem i powyzej 4,5tys obr. zaczyna kopcic na niebieskawy kolorek ;/

  4. #4
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    a więc spala ci olej skoro masz niebieskawy dymek. wiesz ja się mogę tu rozpisać ale lepiej jak podjedziesz do kogoś kto osłucha i sprawdzi ciśnienie na cylindrach. usterką może być to co napisałem wyżej. wiele ma alfa przejechane? generalnie ja bym obstawiał uszczelniacze zaworowe.
    może niech ktoś jeszcze się wypowie i coś doda od siebie

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krisu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    166
    Postów
    140

    Domyślnie

    no tak chyba zrobie... a co do przebiegu to niby 130tys... ale sam wiesz jak jest ale tak jak wspomnialem jak jest na jalowym to kompletnie nic nie leci z rury widocznego kwestia ta sie zmienia przy okolo 4,5tys/obr...
    Ostatnio edytowane przez Krisu ; 28-04-2010 o 20:04

  6. #6
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    taaaa oby tak było choć nie sądzę. słuchaj szacunkowy przebieg można sprawdzić na podstawie odometru. trzeba podłączyć się pod kompa i gościu który powinien się znać powinien ci powiedzieć odczyt z odometru. nie jest to dokładne ale ja mając 230tys. wskazuje mi około 210 tys.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krisu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    166
    Postów
    140

    Domyślnie

    A powiedz mi orientujesz sie moze jakie sa koszty wymiany takich uszczlniaczy? w jakich kwotach mam o tym wszystkim myslec

  8. #8
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    przy wymianie uszczelniaczy to tak
    - ściągnięcie głowicy (choć są osoby które wymieniają uszczelniacze bez ściągania głowicy)
    -powinno się splanować głowicę
    - należałoby by wymienić prowadnicę zaworowe
    - dotarcie gniazd zaworowych ewentualna wymiana zużytych zaworów
    - kupno uszczelki pod głowicę około 100 zł
    to tak koło +/- 500 zł
    do tego robocizna a tego ci nie powiem bo każdy ma swoje ceny ja płaciłem 200 zł ale to po znajomośći.
    nie wiem czy czegoś nie zapomniałem aha ktoś tu pisał na forum o uszczelniaczach jakie powinny być bo są jakieś co się szybko kończą ja niestety nie pamiętam nazwy producenta.
    proponuję zacząć od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. [OLEJ] Znikający olej
    Utworzone przez Destyl w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-09-2015, 17:06
  2. [146] Olej do wspomagania i olej silnikowy
    Utworzone przez GladArk146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 15:26
  3. ubywajacy plyn wspomagania
    Utworzone przez simon81 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-11-2011, 19:47
  4. ubywajacy plyn wspomagania
    Utworzone przez simon81 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-11-2011, 13:02
  5. Ubywajacy plyn chlodzacy...
    Utworzone przez Zbyszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-11-2009, 19:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory