Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Jaki jest moment i moc maksymalna w 2.0 TB? Przy jakich obrotach występują?

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar KKrzysztof
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Mercedes CLK W208
    Postów
    333

    Domyślnie

    w przyszłym tygodniu jadę na hamownię
    zapraszam na nasz kanał o samochodach
    https://www.youtube.com/channel/UCNv...J62Gm0itanaAsg

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Jak ja "zhamujesz" to koniecznie pochwal się wykresem w tym temacie : http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...szych_alf.html
    POZDRO

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar KKrzysztof
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Mercedes CLK W208
    Postów
    333

    Domyślnie

    tak się stanie, ale jak ona pokaże mniej niż 190 km to ja sprzedam i będę szukał 3,0
    zapraszam na nasz kanał o samochodach
    https://www.youtube.com/channel/UCNv...J62Gm0itanaAsg

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał KKrzysztof Zobacz post
    tak się stanie, ale jak ona pokaże mniej niż 190 km to ja sprzedam i będę szukał 3,0
    No jak tam chcesz, ja bym jednak szukał mocy w tej, z turbodoładowania da się trochę wycisnąć wolałbym mieć turbo pod maska niż 3l pojemności
    POZDRO

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie 3.0 vs 2.0turbo

    Cytat Napisał Młody_Alfista Zobacz post
    No jak tam chcesz, ja bym jednak szukał mocy w tej, z turbodoładowania da się trochę wycisnąć wolałbym mieć turbo pod maska niż 3l pojemności
    POZDRO
    Wszystko ma swoje + i -
    Jak widać po przejrzeniu stron squadra-tuning.nl z 3.0 można wycisnąć 240KM, a z 2.0turbo 230KM. Wynik podobny, moment przy obu 283Nm@5500 z tym że 2.0 ma 335Nm przy 4000
    I tu jest największa różnica.

    Aczkolwiek silnik 3.0 jest długowieczny i stosunkowo tani w eksploatacji, czego niestety nie można powiedzieć o 2.0 turbo

    Osobiście jak bym miał wybierać.... wziąłbym 3.0

    pozdr,
    ~tomaz
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Wszystko ma swoje + i -
    Jak widać po przejrzeniu stron squadra-tuning.nl z 3.0 można wycisnąć 240KM, a z 2.0turbo 230KM. Wynik podobny, moment przy obu 283Nm@5500 z tym że 2.0 ma 335Nm przy 4000
    I tu jest największa różnica.

    Aczkolwiek silnik 3.0 jest długowieczny i stosunkowo tani w eksploatacji, czego niestety nie można powiedzieć o 2.0 turbo

    Osobiście jak bym miał wybierać.... wziąłbym 3.0

    pozdr,
    ~tomaz
    Tak tylko ze te 230KM i 335Nm to sam chip. Gdyby poprawił dolot, zrobił jakiś luźniejszy wydech i założył lepsze/większe turbo (to montowane seryjnie w 2.0 dmucha ciśnieniem DO 1 bara, to dość mało, przez to na seryjnej turbinie nie da się osiągnąć więcej niż 240KM) to myślę ze granica ~280KM jest do osiągnięcia
    Choć z drugiej strony można kupić GTV 3.0 i zrobić to co kozzmoz w democar'ach zrobił
    Kolega MRDUX podobno miał kiedyś 164 2.0 V6 TB podkręcona pod 257KM.
    POZDRO
    Ostatnio edytowane przez Młody_Alfista ; 29-04-2010 o 20:13

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Talking

    Cytat Napisał Młody_Alfista Zobacz post
    Tak tylko ze te 230KM i 335Nm to sam chip. Gdyby poprawił dolot, zrobił jakiś luźniejszy wydech i założył lepsze/większe turbo (to montowane seryjnie w 2.0 dmucha ciśnieniem DO 1 bara, to dość mało, przez to na seryjnej turbinie nie da się osiągnąć więcej niż 240KM) to myślę ze granica ~280KM jest do osiągnięcia
    zgadzam się, że silnik turbo to lepsza baza do modyfikacji to jednak drogi biznes...

    Cytat Napisał Młody_Alfista Zobacz post
    Choć z drugiej strony można kupić GTV 3.0 i zrobić to co kozzmoz w democar'ach zrobił
    o tak! nie wiem do końca czemu, ale mocny silnik wolnossący + kompresor bardziej do mnie przemawia niż mniejsza jednostka z dużym turbo

    pozdr,
    ~tomaz
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar KKrzysztof
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Mercedes CLK W208
    Postów
    333

    Domyślnie

    jednostka 2,0 Turbo daje możliwości tańszych dodatkowych koni, jak szukałem GTV to brałem pod uwagę fiata coupe 20VT GTV 2,0 TB i 3,0 kupiłem taką bo taka się trafiła najbliżej i mój ulubiony (chociaż nie ma to znaczenia) kolor

    a z ta hamownią to pewnie i tak jej wybaczę jak tych koni będzie mniej jeżdżąc GTV mam znowu 20 lat a chyba o to chodzi
    Jednak zasmuci mnie że tych koni będzie mało,

    Ale to sie okaże w przyszłym tygodniu
    zapraszam na nasz kanał o samochodach
    https://www.youtube.com/channel/UCNv...J62Gm0itanaAsg

  9. #19
    drvitek
    Gość

    Domyślnie

    A ja jestem bardzo zadowolony z charakterystyki silnika w TB. Do 2.5 tyś obrotów jeździ jak zwykłe wolnossące dwa litry. Spalanie też jest podobne. Dzięki temu, że turbina ma niskie ciśnienie doładowania nie ma turbo dziury. Jak chę trochę poszaleć to przekraczam 3 tyś i mam 3 litrówkę z dużo lepszym momentem. Do tego wspaniały dzwięk V6. Szukanie dodatkowych koni mechanicznych popsuje harmonię pracy silnika. Duża sprężarka będzie późno zabierać się do pracy a silnik na niskich obrotach stanie się mułowaty. Oryginał to świetny kompromis między osiągami a kulturą pracy i rozwijaniem mocy.

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał drvitek Zobacz post
    Dzięki temu, że turbina ma niskie ciśnienie doładowania nie ma turbo dziury. Szukanie dodatkowych koni mechanicznych popsuje harmonię pracy silnika. Duża sprężarka będzie późno zabierać się do pracy a silnik na niskich obrotach stanie się mułowaty.
    Wybacz kolego ale nie do końca się zgodzę z tym, ze "dodatkowe konie" zepsują jego kulturę pracy.
    Napisałeś ze większe turbo dłużej "zabierało by się do roboty" co nie jest regułą.
    Od razu pisze ze nic nie praktykowałem, ale przeczytałem kilka testów turbosprężarek i niektóre (najczęściej te starsze) niezbyt duże turbiny rozpędzały się powoli i nie pompowały zbyt dużego ciśnienia jak np. KKK K27 (doładowanie 0,5bar przy 3700obr./min., 1bar przy 4400obr./min., spadek ciśnienia przy 5000obr./min. 1,2bar)
    Co innego Garrett GT3071, ten budzi się dość wcześnie, pompuje dość dużo i dzielnie się broni przed spadkiem ciśnienia aż do 5800obr/min (1,6bar), 0,5bar osiąga przy 2800obr./min, 1bar przy 3400obr./min.
    Tak wiec sądzę ze "czym większe turbo tym większa turbo dziura" to mit
    Do 2.0 V6 TB na pewno znalazłaby się jakaś turbinka która zwiększyłaby moc i nie popsuła harmonii silnika.


    Link do zeskanowanego testu:
    http://img715.imageshack.us/i/gttest.jpg/
    http://img109.imageshack.us/i/gttest001.jpg/
    http://img85.imageshack.us/i/gttest002.jpg/
    http://img205.imageshack.us/i/gttest003.jpg/

    POZDRO (sorry za OT)
    Ostatnio edytowane przez Młody_Alfista ; 02-06-2010 o 21:47

Podobne wątki

  1. Automat- przy jakich obrotach zmienia wam bieg ?
    Utworzone przez rkarol w dziale 166
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 19:42
  2. [159] Na jakich obrotach zmieniać biegi? HA! (1.9 8V i nie tylko)
    Utworzone przez lukasz1979 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 23:01
  3. 4HP20 Sportronic - zmiana biegu przy jakich obrotach?
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 23:07
  4. [GTV] Przy jakich obrotach załącza się turbina w V6 TB?
    Utworzone przez MEXX84 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-05-2010, 22:07
  5. Na jakich obrotach powinno sie jezdzic?
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-05-2006, 23:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory