Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 56

Temat: bardzo dużo pali - 1.9 16v mJTD

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar JackDaniels
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Northampton (UK) / Borek Szlachecki (PL)
    Auto
    166 Super
    Postów
    334

    Domyślnie

    Nie. Żadnych błędów nie ma. Logi będą, ale w przyszłym tygodniu jak dojdzie interfejs. Odczucie wciskania w fotel jest na poziomie 2.8k. Miałem krótki epizod z Passatem 1.9TDi 130PS. I jak pamiętam w nim to odczucie było koło 2k. I jak rozmawiam ze znajomym, który akuratnie sprzedał swoją bellę (swoją drogą kropka w kropkę jak moja) to mówił, że u niego właśnie zabawa zaczynała się przy 1.8k. A właśnie jeśli chodzi o przepływkę i dolot to też chodzą mi po głowie. Zaraz idę dokładnie obadać.

    Panowie to nie przepływomierz. Podmianka nic nie zmieniła. Dolot raczej szczelny. Choć nie wiem dlaczego wąż idący od turbo do intercoolera jest stosunkowo miękki przy obrotach rzędu 4tyś obrotów. Czy nie powinien być twardy??
    Ostatnio edytowane przez JackDaniels ; 29-04-2010 o 18:26


  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Mam taki sam motor , i wymienialem ten waz o ktorym piszesz, od turbo do coolera .Zanim jednak go wymienilem ,pare razy wyjechalem bellą ,ale tylko odcinki. Dymila okropnie i nie chciala jechac ,po wymianie byla jak nowa. Teraz jednak zauwazylem, ze potrafi sie przydlawic zanim jeszcze turbo zadziala ,bo jak turbo sie wkreca to idzie na maxa, lekko dymi po wymianie ,wczesniej nie dymila wogole .Przy ruszaniu potrafi tak przydlwic ze nie moge odjechac ze skrzyzowania , ale dam gazu na luzie i jedzie normalnie ,odblokowuje sie .Nie ma znaczenia na ktorykm biegu ale przy obrotach do 2 koła (wydaje mi sie tez , ze jest przymulona przed wlaczeniem sie turbiny bardziej niz przed awaria węza ,ale moge byc przewrazliwiony)przed awaria węża tankowalem pare razy mocniejsze paliwo na BP i ostatnim razem na shelu ,wymienilem wąz i za pare dni wystopilo dlawienie ,wyjezdzilem to paliwo i tankuje normalne .Jakby sie rzadziej dlawila nawet powiedzialbym ze prawie wcle ,ale jednak...to dlawienie przy ruszaniu mnie zmartwilo najbardziej ,bo auto nie chce wcale jechac ,jakby nie reagowalo na pedal gazu ( moze pedal gazu) :/Jesli ktos ma jakis pomysl na co zwrocic uwage to bede wdzieczny ,moze przeplywka ,mam taka nadzieje...moze cooler zawalony sadzą od jazdy z dziurawym wężem , nie wiem...:/ ?
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 30-04-2010 o 13:02

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar JackDaniels
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Northampton (UK) / Borek Szlachecki (PL)
    Auto
    166 Super
    Postów
    334

    Domyślnie

    peenbe czyli w jakim zakresie zaczynasz czuć u siebie efekt wciskania w fotel??

    Panowie czy powodem moich problemów może być strzelony wężyk podciśnienia?? Pod kolektorem dolotowym gdzie z jakiegoś urządzonka wychodzą wężyki (jeden idzie do turbo poprzez czujnik zamocowany na pasie przednim) słychać syczenie. Gdzieś ewidentnie ucieka powietrze... Jutro pojadę do znajomego od włoszek w Krakowie. Coś z tym podziałamy..

    Czy zmienna geometria łopatek jest sterowana podciśnieniowo?? Tylko jaki by to miało wpływ na spalanie?? Dodam, że auto bardzo dymi gdy turbina zaczyna ostro tłoczyć (2800 obr./min.)

    Pozdrawiam


  4. #24
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Cytat Napisał jackdaniels Zobacz post
    nie wiem dlaczego wąż idący od turbo do intercoolera jest stosunkowo miękki przy obrotach rzędu 4tyś obrotów. Czy nie powinien być twardy??
    To zależy od ciśnienia doładowania, czyli obciążenia.. na postoju na bank będzie miękki..

    Cytat Napisał jackdaniels Zobacz post
    Dodam, że auto bardzo dymi gdy turbina zaczyna ostro tłoczyć (2800 obr./min.)
    Jak dymi na czarno, to zbyt bogata mieszanka.. Miałem to samo jak mi strzeliła rura idąca do przepustnicy..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał jackdaniels Zobacz post


    Czy zmienna geometria łopatek jest sterowana podciśnieniowo?? Tylko jaki by to miało wpływ na spalanie?? Dodam, że auto bardzo dymi gdy turbina zaczyna ostro tłoczyć (2800 obr./min.)

    Pozdrawiam

    To urządzenie pod kolektorem to akumulator podciśnienia , wymień wszystkie wężyki jeśli słyszysz syczenie z niego , zmienna geo jest niestety sterowana tym podciśnieniem poprzez zawór VGT na pasie przednim (w nowych 1,6 mj i 2,0 mj sterownie jest nareszcie przez silniczek elektryczny) , jeżeli mocno dymi na czarno to za mało dostaje powietrza od turbiny .
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    jackdaniels

    W fotel wciska przy okolo 2000 K i idzie ladnie, na dole sie czasami muli i delikatnie dlawi ,ale jutro mam zamiar podpiac sie pod kompa i przejechac sie ,wiec moze cos znajde.

    Mariusz AutoDS

    a czy przy usterce o ktorej pisales ,mozliwe jest dlawienie i mul przy niskich obrotach , przy ruszaniu tez czasami zamuli ze nie moge odjechac z krzyzowki...(ale ogolnie wydaje mi sie ze jest slabszy na dole)
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 03-05-2010 o 19:47

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar A_S_K
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    SO
    Auto
    156 JTD 20V
    Postów
    59

    Domyślnie

    Nie jestem mechanikiem, więc niech koledzy się wypowiedzą.
    Dlaczego EGR się nie zamyka tylko puszcza powietrze i spaliny nawet przy 2200 rpm.
    Tak przynajmiej wynika z logów. Więc skąd ten silnik ma brać powietrze ?
    Przy 3300rpm jest już ewidentnie zamknięty i autko jedzie tak ?
    Temu kto to wymyślił wsadziłbym ten EGR w d... i skierował gazy wylotowe do nosa :/
    Ostatnio edytowane przez A_S_K ; 04-05-2010 o 00:33

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Nie zamyka się bo jest zabity sadzą - załóz sobie zaslepkę dedykowaną:
    http://www.allegro.pl/item1017172921...ijet_fiat.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar A_S_K
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    SO
    Auto
    156 JTD 20V
    Postów
    59

    Domyślnie

    Maciek. Moje pytanie dotyczyło pierwszego posta z tego tematu.
    Na zrzutach widać, że EGR przy 2200rpm jest w prawie 50% otwarty. I nikt nie zwraca na to uwagi.
    Nie wiem kiedy powinien się zamknąć EGR (przy ilu rpm), ale chyba powinien to robić o wiele wcześniej.
    A tu widać, że dopiero przy 3000 jest na 0% i dlatego kolega jackdaniels nie odczuwa "wciskania w fotel"

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał A_S_K Zobacz post
    Na zrzutach widać, że EGR przy 2200rpm jest w prawie 50% otwarty. I nikt nie zwraca na to uwagi.
    Nie wiem kiedy powinien się zamknąć EGR (przy ilu rpm), ale chyba powinien to robić o wiele wcześniej.
    A tu widać, że dopiero przy 3000 jest na 0% i dlatego kolega jackdaniels nie odczuwa "wciskania w fotel"
    kiedy ja sprawdzałem swój EGR w ten sposób że cewka odkręcona była od jego korpusu to wyglądało to tak:
    a)zaraz po odpaleniu silnika zawór się otwiera (trzpień cewki stawia wyraźny opór)
    b)po kilkunastu sekundach się zamyka (silnik pracuje na biegu jałowym a trzpień cewki daje się wcisnąć bez oporu)
    c)w zależności od obrotów silnika EGR zamyka się i otwiera dość szybko.

    jego cykle pracy widać było bardzo dokładnie na wykresie z ecuscana (pomiary robiłem gdy już wszystko było zmontowane i podłączone).

    dodam że zaślepka dedykowana do egr-u już dawno jest u mnie zamontowana.


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. 1,9 JTD-M 150 hp dużo pali
    Utworzone przez Sydney_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 14:17
  2. AR 156 2.4 jtd za dużo pali
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 22:04
  3. [155] Bardzo dużo pali
    Utworzone przez Masta w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-04-2010, 10:22
  4. dużo pali
    Utworzone przez Mariusz_0325 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-02-2010, 19:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory