Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 67

Temat: 2.0 JTS Szarpie przy ruszaniu -- Diagnostyka Alfadiag 'iem

  1. #31
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Na tą chwilę tylko tyle, resztę zapisałem ale jeszcze nie wiem gdzie.
    Pytanie do kolegów posiadających alfy 1.9 jtd z przepływką o nr. 0 280 218 113.
    (To ten samy przepływomierz co i w jts 2.0). Jaki przepływ odnotowaliście?

    Co najlepsze przepływka ma tydzień, oczywiście oryginał. Dodatkowo robiony był test spalin i wszystko w normie. Następnym razem
    wepnę się multimetrem w przewody sond i zobaczymy co wyjdzie. Nie wiem po co dublowane sondy i każde odczyty inne.
    Zadałem parę pytań twórcy alfadiaga i czekam na odpowiedzi. Na forach uk znalazłem podobne wykresy, też se z diagnozą jts-a nie
    radzą.











    Ostatnio edytowane przez dance1 ; 10-05-2010 o 18:53

  2. #32
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    dance1 dzięki za wykresy! A tak w ogóle co dolega temu JTSowi?

    Więc tak porobilem sobie dzisiaj pomiary Unidiagiem z definicją pod MED7.11.

    injection time -- wykres jest w zalączniku.. Średnia wartość wg tego programu to ok 0,7 ~ 0,8 msec. Zatanawiają mnie tylko te szpilki na wykresie... W czasie pracy silnika na obrotach jalowych daje się to odczuć takim lekkim zawahaniem silnika...

    sondy lambda -- znalazlem dwa pomiary, które są prawdopodobnie naszą upragnioną sinusoidą sond lambda 1 i 2. Z tego co zauważylem są to chyba sondy 5volt... Wykresy są w zalączniku.

    air flow rate -- zrobilem sobie także wykres dynamiczny MAFa do 7tyś obrotów.

    Posprawdzalem jeszcze różne inne możliwości w tym programie jak np:

    - DTV1 factor mam na poziomie -2.2
    - FRA1 factor (current load) 1.008
    - FRA2 factor (current load) 0.989

    Próbowalem zrobić tak jak zalecal bubu321 wykresy na innych definicjach, ale nie dalo rady...

    Aha zalatwilem sobie oryginalny przeplywomierz BOSCHA 0 280 218 113, więc jak zajdzie potrzeba podmianki do celów diagnostycznych, itd itp to mogę coś zadzialać


    Przeglądam te twoje pomiary dance1 bardzo dociekliwie... I zauważylem, że mniej więcej wszystko jest podobnie jak u mnie... Jedynie co mnie nie pokoi to throttle valve angle...

    Oto porównanie:


    wartość min --> 2,88 (u ciebie) --- 1,59 (u mnie)
    wartość val (na obr jalowych) --> 3,56 (u ciebie) --- 1,85 (u mnie)

    Czyżbym mial źle zaadaptowaną przepustnicę?
    Ostatnio edytowane przez pc114 ; 10-05-2010 o 22:43

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czy coś innego pokazał wykres MAF-a ?
    - szpilki na wykresach inj time to ingerencja ECU, z cylindra na cylinder jest inny czas wtrysku.
    - dobrze to widać na oscyloskopie i przy synchronizacji od zapłonu 1 cylindra.
    - inj time taki mały to powinien ci palic mniej niż GDI.

    - poniżej także obiecany kabel do upgradu oprogramowania.
    - jak na razie to mi podesłali kabel, bez procedury jak wgrywać, no to poczekamy.
    - a co znaczy ten pomiar air flow butterfly ?
    - wartościowo to mi nawet pasuje na przepływ powietrza.

    --


    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #34
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    a co znaczy ten pomiar air flow butterfly ?
    To pytanie także poleciało do Dereka.
    Parametr air mass flow w jts-ie to około 300kg/h. (sprawdzone na 2 przepływomierzach)
    także na sieci wskazania podobne.
    Jak dla mnie to właśnie butterfly mierzy przepływkę. Teraz przydałby się ktoś z uwalonym przepływomierzem żeby to potwierdzić.

    Zrzut z netu, koleś właśnie miał problemy z przepływką.

  5. #35
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    bubu321 wykres MAFa zamieszczam w zalączniku. Te slupki na wykresie, to energiczne wciśnięcie pedalu gazu. Staralem się gazować do 7000obrotów...

    Mialem dzisiaj chwilę, więc jeszcze raz posprawdzalem dolot... Wszystko ok... szczelne... Jedynie co to nie pokkoi mnie ta guma "sprężyna" między przepustnicą a rurą dolotową. W szczelinach tej harmonijki jak się ją rozloży widać pęknięcia... Nie są to pęknięcia na wylot... tylko coś ala sparciala guma, wyrobiona od pracy... Zastanawiam się czy czasem nie ciągnie tam lewego powietrza...


    Po za tym wykręcilem świece... No i dziwnie wyglądaly... Mialy takie bialo-szare naloty... A tak ogólnie byly bardzo okopcone... Kolega stwierdzil, że świeczki są do wymiany bo mają przebicia. Czyżby to byla wina duszenia się silnika przy ruszaniu?
    Ostatnio edytowane przez pc114 ; 11-05-2010 o 17:32

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - harmonijkę najlepiej zdemontowac i zobaczyć pod światło.
    - jeśli sa dziurki, guma do wymiany., cena 120 zł.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #37
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    ok sprawdze ją jeszcze raz pod światlo.

    A co myślisz o świecach? i o
    Cytat Napisał pc114 Zobacz post
    Przeglądam te twoje pomiary dance1 bardzo dociekliwie... I zauważylem, że mniej więcej wszystko jest podobnie jak u mnie... Jedynie co mnie nie pokoi to throttle valve angle... Oto porównanie: wartość min --> 2,88 (u ciebie) --- 1,59 (u mnie) wartość val (na obr jalowych) --> 3,56 (u ciebie) --- 1,85 (u mnie) Czyżbym mial źle zaadaptowaną przepustnicę?
    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Jak dla mnie to właśnie butterfly mierzy przepływkę.
    Jest to prawda?
    Ostatnio edytowane przez pc114 ; 11-05-2010 o 18:24

  8. #38
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tym bym sie nie przejmował poniewaz zaraz po resecie ECu ustawia te wartośc na prawie 30 stopni , potem po kolejnym uruchomieniu silnika i adapatacji ustawia na wartośc dobrana tak aby uzyskać zgodność z zamierzonymi obrotami.
    - to jest element adaptacji i on nam nie daje informacji typu dobrze -- żle.
    - tylko nie odbieraj przykładów zrzutu ze tak ma byc u ciebie.
    - dla M1.5.5 tak jest , jak ma być u ciebie dowiemy sie po resecie, to chyba już niebawem.
    - i własnie to jest wspaniałe w diagnostyce że sami piszemy sobie instrukcję, tak jak z tym parametrem butterfly, tylko to musi ktos jeszcze potwierdzić !!! albo dane katalogowe tego przepływomierza.



    --


    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-05-2010 o 18:32
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #39
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    ok rozumię...

    Zastanawia mnie jeszcze tylko ten parametr air flow butterfly. Bo jeśli to faktycznie pomiar MAFa, to w porównaniu z wykresem od dance1, to moja wypada blado. Jego osiąga wartości 661kg/h

    Chyba udalo mi się znaleźć notę katalogową przeplywomierza 0 280 218 113
    http://rb-aa.bosch.com/boaasocs/;jse...id=338&lang=en

    A tutaj pdf http://rb-aa.bosch.com/boaasocs/modu...0280218113.pdf

    Measuring range 10 ... 480 kg/h
    Ostatnio edytowane przez pc114 ; 11-05-2010 o 18:56

  10. #40
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Tu trochę o świecach możesz przeczytać. http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
    Tak widziałem te noty katalogowe.
    Najlepsze jest to co mi jeden tester napisał, dodaj air mass flow + air flow butterfly, podziel na 2 i się prawdy dowiesz.
    Czekam na jakieś info od Dereka bo ręce opadają.

    Jakich wersji alfadiaga używacie? Ja 3.2.1.0, chyba czas na aktualizację, może coś się zmieniło.
    Czytałem na necie że dużo błędów dla jtsa w alfadiagu, nie wiem jak z poprawkami bo widząc po "ruchu" na forach, mało ludzi testuje ten silnik.
    Tak jak bubu napisał sami musimy napisać instrukcje.
    Ostatnio edytowane przez dance1 ; 11-05-2010 o 19:49

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 11:22
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  3. Szarpie przy ruszaniu :((
    Utworzone przez Maciuś w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 08-08-2014, 08:45
  4. Sportronic szarpie przy ruszaniu
    Utworzone przez sebmol w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-01-2011, 17:53
  5. szarpie przy ruszaniu
    Utworzone przez przemekj23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-05-2009, 16:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory