Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 67

Temat: 2.0 JTS Szarpie przy ruszaniu -- Diagnostyka Alfadiag 'iem

  1. #1
    pc114
    Gość

    Domyślnie 2.0 JTS Szarpie przy ruszaniu -- Diagnostyka Alfadiag 'iem

    Witam

    Jestem w posiadaniu AR 156 2.0 JTS z 2002r. Mój problem polega na dziwnym szarpaniu podczas ruszania. Tak jakby auto bylo slabe... Raczej nie wygląda mi to na slabe sprzęglo, bo się nie ślizga (sprawdzilem zaciągając ręczny i po wrzuceniu 1 lub 3 auto się zadusza...). Wg instrukcji kolegi bubu321 zamieszczonej w wątku: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...st_dobrze.html postanowilem zrobić diagnostyke przez program alfadiag.

    Wykresy jakie udalo mi się wykonać są w zalączniku...

    Pierwszy wykres mial zawierać:
    -engine coolant - mam
    -air temp - mam
    -air mass flow - mam
    -air mass voltage - brak, nie ma takiej opcji w Alfadiag

    Drugi wykres:
    -engine coolant - mam
    -advenced angle - mam
    -injection time - mam
    -throttle valve angle - mam

    Trzeci wykres:
    -engine coolant - mam
    -lambda sensor pre-cat - ja mam możliwość wyboru bank1 i bank2
    -lambda sensor pre-cat status - brak takiej opcji
    -lambda regulation row 1 - brak

    Czwarty wykres (brak):
    -engine speed - mam
    -addition factor row 1 (TRA) - brak takiej opcji
    -multiplacation factor row 1 current - brak takiej opcji
    -lambda regulation row 1 - brak takiej opcji


    Proszę o jakieś wyjaśnienie dlaczego nie mam tych niektórych opcji? Czy poprostu mój sterownik MED7.11 nie obsluguje tych danych, czy mam zly program Alfadiag?


    Jeśli możecie cokolwiek odczytać z tych wykresów, to proszę zweryfikować, czy są jakieś nieprawidlowości w pracy silnika...

    Ja osobiście przypuszczam, że siada mi przeplywomierz, ale niech mądrzejsi się wypowiedzą.

    pozdrawiam
    pc114

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    lambda sensor pre-cat - ja mam możliwość wyboru bank1 i bank2
    - chyba masz dwie sondy, 1 przed katalizatorem i 2 za katalizatorem.
    - a gdzie wykres MAF-a, dynamiczny
    - inj time > 70 msek ?
    - i czemu sonda lambda w trybie open ,
    - pomiary były robione w trybie biegu jałowego bez gazowania.
    - czasami dla sondy trzeba podgazować i pomiar robic jak spadna obroty do biegu jałowego, elimunuje sie wtedy leniwą sondę lambda.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 05-05-2010 o 20:40
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - chyba masz dwie sondy, 1 przed katalizatorem i 2 za katalizatorem.
    tak mam sondy lambda przed i za katalizatorem

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - a gdzie wykres MAF-a, dynamiczny
    Jak go zrobić?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zagrzac silnik , ustawic parametry w alfadiagu i gaz do odciecia, bardzo dynamicznie.
    - tak jak próbował to robic kolega ale przed sniadaniem.
    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 05-05-2010 o 20:51
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Mnie tylko zastanawia parę pierdołek,
    data programowania ecu,
    dlaczego sondy przed katem pracują w open loop? pierwszy raz w jts z sondami przed katem to widzę (masz 2 przed katalizatorem) i 1 albo 2 za.
    Z tego co zauważyłem w tym ecu inne nazwy wprowadzili, w tej chwili nie mam dostępu do moich pomiarów ale coś tam pamiętam.
    Nie chcę być pesymistą ale z diagnozą jts-a ciężka droga przed tobą.

    Mało informacji na temat, dużo sprzecznych, mało testujących.

    air flow meter voltage- z tego chyba zrezygnowali w tym sterowniku. Szkoda.
    Ostatnio edytowane przez dance1 ; 05-05-2010 o 20:59

  6. #6
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    zagrzac silnik , ustawic parametry w alfadiagu i gaz do odciecia, bardzo dynamicznie.
    ok postaram się jutro coś wymodzić... muszę tylko zalatwić sobie innego lapka bo mojemu zbila się matryca dzisiaj niestety...

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Z tego co zauważyłem w tym ecu inne nazwy wprowadzili, w tej chwili nie mam dostępu do moich pomiarów ale coś tam pamiętam.
    Jakbyś mi pomógl z tymi nazwami zmienionymi bylbym baardzo wdzięczny!

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Bubu, to jeszcze małe pytanie jakie parametry ma przepływka w jts-ie? Mam 2 sztuki, jedna nowo założona, 2- z taką kupiłem (odczyty identyczne), całkiem inaczej to wygląda niż w ts-ie. Człowiek przez te pomiary zgłupieje na stare lata.
    Oczywiście info na necie szukałem.....bezskutecznie.

  8. #8
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - inj time > 70 msek ?
    Co w ogóle o tym myślicie? W sumie to chyba duużo za dużo... Czyżby MAF mówi pa pa?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a twój problem wystapił wczoraj, czy tak miał od chwili zakupu.
    - ja bym jeszcze podłączył Unidiaga aby odczytać pole Tester Code bo cos mi to wyglada na próbe upgradu tego ECU.
    - alfadiag ma zablokowane to pole do odczytu, jeden tylko Unidiag to odczytuje.
    - unidiag powinien odczytac info z tego ECU, resztę nie odczyta, nie ma plików definicji.

    % VEHCCN Lettura Codice Identificativo
    ReadId_2000, 0x1A, 0x80, "Reading Identification Code", 9, "FIAT drawing number", 1, "#scaling ascii 11", "HW number", 1, "#scaling ascii 11", "HW version", 1, "#scaling hex 1", "SW number", 1, "#scaling ascii 11", "SW version", 1, "#scaling hex 2", "Homologation number", 1, "#scaling ascii 6", "ISO code", 1, "#scaling hex 5", "Tester code", 1, "#scaling ascii 10", "Production date", 1, "#scaling hex 4";
    ReadId_2000, 0x1A, 0x91, "FIAT drawing number", 1, "FIAT drawing number", 1, "#scaling ascii 11";
    ReadId_2000, 0x1A, 0x92, "HW number", 1, "HW number", 1, "#scaling ascii 11";
    ReadId_2000, 0x1A, 0x93, "HW version", 1, "HW version", 1, "#scaling hex 1";
    ReadId_2000, 0x1A, 0x94, "SW number", 1, "SW number", 1, "#scaling ascii 11";
    ReadId_2000, 0x1A, 0x95, "SW version", 1, "SW version", 1, "#scaling hex 2";
    ReadId_2000, 0x1A, 0x96, "Homologation number", 1, "Homologation number", 1, "#scaling ascii 6";
    ReadId_2000, 0x1A, 0x97, "ISO code", 1, "ISO code", 1, "#scaling hex 5";

    ReadId_2000, 0x1A, 0x98, "Tester code", 1, "Tester code", 1, "#scaling ascii 10";

    ReadId_2000, 0x1A, 0x99, "Production date", 1, "Production date", 1, "#scaling hex 4";
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    W sumie miał tak od zakupu mniej więcej... Po wymianie filtra powietrza jakby mniej szarpał...


    Dzisiaj będę robił dalej diagnostykę pod wieczór

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 11:22
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  3. Szarpie przy ruszaniu :((
    Utworzone przez Maciuś w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 08-08-2014, 08:45
  4. Sportronic szarpie przy ruszaniu
    Utworzone przez sebmol w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-01-2011, 17:53
  5. szarpie przy ruszaniu
    Utworzone przez przemekj23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-05-2009, 16:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory