Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 67

Temat: 2.0 JTS Szarpie przy ruszaniu -- Diagnostyka Alfadiag 'iem

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Interface Cables
    PCMSCAN supports the following OBD-II interface adapters:

    * Autotap AT1, AT2, AT3, AT123 (v2.x)
    * VIA LDV100, LDV200, LDV300, LDV123
    * Multiplex Engineering T16
    * ELM320, ELM322, ELM323 (v2.x)
    * ELM327 (all versions)
    * Any SAE-J2534 compliant OBD-II interface.
    - przy okazji szukania parametrów dynamicznych przepływomierzy doczytałem że dość dobrym wskażnikiem jakości przepływomierza jest pomiar jego napiecia wyjściowego bez pracującego silnika.
    - napięcie to powinno wynosić 1V + / - 0.0.2V.
    - tylko od razu pytanie, to dlaczego nie można było ten warunek wprowadzic do ECU ?
    - poniżej test dynamiki MAF-a.

    --


    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 12-05-2010 o 17:45
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #52
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    To jestem już po testach

    W zalączniku są 2 wykresy MAF-a. Parametr air flow butterfly jest teraz dużo wyższy!

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Najlepsze jest to co mi jeden tester napisał, dodaj air mass flow + air flow butterfly, podziel na 2 i się prawdy dowiesz.
    I to by się nawet zgadzalo... Bo mi wychodzi ok 450kg/h wg tego przeliczenia...

    Po za tym zrobilem sobie adaptację przepustnicy wg schematu:
    You might have to reposition the idle engine to fix this completely after doing
    the above. The way to do that is:
    1. Insert key and turn to last position before start. Let it there for 90 seconds.
    2. Then turn back off for 90 seconds (with key in).
    3. Then start up the engine not using the throttle for a few seconds.
    Po zakończeniu tej operacji (czekalem aż wlączy się wentylator) wsiadlem do auta i rura na miasto... Zauważylem że szarpanie/ dlawienie jest prawie nie wyczuwalne! Silnik tak jakby mial większego kopa. Zauważylem też wzrost spalania na kompie!
    Ostatnio edytowane przez pc114 ; 12-05-2010 o 21:17

  3. #53
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Pewnie jeszcze daleka droga w testowaniu jtsa ale po kroczku da radę. Może kiedyś tyle na temat tego silnika się dowiemy ile bubu wie o tsie.
    Naprawdę wielkie dzięki za cały wkład dla bubu i dla Ciebie oczywiście, ten jts nie mój ale ile w przyszłości mi te testy w diagnozach własnego pomogą, nieocenione. Jak już pewnie zauważyliście w internecie słabo z diagnozą tego ecu.

  4. #54
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    W kupie siła! Samemu ciężko dochodzić co jest nie tak... Zwłaszcza że JTS jest ciężki w diagnozowaniu... Może uda się go kiedyś rozgryźć.

    Ja jeszcze pokuszę się o reset ECU chyba...

    Znalazłem na necie taki opis:
    1. Disconnect battery for 45 mins
    2. Reconnect battery, and turn ignition to MAR for 90 secs
    3. Turn off and leave 90 secs
    4. Start engine WITHOUT pressing throttle and let the car idle for 15 mins (I repeat, do not touch the throttle whilst the car is idling)
    5. Turn engine off and leave for 10 minutes
    6. Start the car and go for a drive, using a number of styles (eg town, motorway, thrash etc)
    Moje zapytanie brzmi, czy jak odłączę aku, to rozkoduje mi się radio i czy będę musial podać ECU kod z karty CODE?

  5. #55
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wszędzie pisze przed rozłączeniem akumualtora " zobacz czy masz kod do radia".
    - CODE ( od immobilizera ) nie bedziesz musiał podawać ponieważ CODE jest pamiętane w pamięci nieulotnej.
    - coś jestem sceptyczny do tej formuły dla wykonania resetu.
    - zwłaszcza że nawet dla M1.55 też coś takiego krążyło po forach i jak się okazało nie zgodne z prawdą.
    - to jest silnik z roku 2002 i reset chyba tylko examinerem, KTs-em, X431.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-05-2010 o 08:09
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #56
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    aha takie buty...
    Więc może sprawdzę tę możliwość czy działa na alfadiagu... Jeśli tak to dobrze, jak nie to sobie odpuszczę narazie

  7. #57
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał pc114 Zobacz post
    Ja jeszcze pokuszę się o reset ECU chyba...

    Znalazłem na necie taki opis:
    1. Disconnect battery for 45 mins
    2. Reconnect battery, and turn ignition to MAR for 90 secs
    3. Turn off and leave 90 secs
    4. Start engine WITHOUT pressing throttle and let the car idle for 15 mins (I repeat, do not touch the throttle whilst the car is idling)
    5. Turn engine off and leave for 10 minutes
    6. Start the car and go for a drive, using a number of styles (eg town, motorway, thrash etc)
    Robiłam - nie pomogło, ale też nie zaszkodziło. Gdzieś wyczytałam, że taki reset pomaga, ale pod warunkiem, że wszystko inne działa. Jesli nie to „błędy się” kumulują i znowu jest jak było. Coś jakby "pudrowanie wrzoda". Ale zaszkodzić nie zaszkodzi to jest pewne. U siebie nie zauważyłam różnicy. Różnica była po resecie na examinerze, ale na krótko, też objawy wróciły.

    Z drugiej strony, ktoś kogo zdanie szanuję powiedział mi, że opisany przez Ciebie reset – należałoby traktować jako reset klimatyczny – przy każdej zmianie pory roku, ale warunek – wszystko inne działa.

    Chętnie przyłączę się do testów – tylko, czy będzie porównanie, inną charakterystykę mają silniki – czy przepływomierz jest taki sam?

    A robiłeś badanie spalin na jałowym?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 13-05-2010 o 13:22

  8. #58
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    Cześć Majka!

    W twojej GT masz ten sam silnik więc i przeplywka jest taka sama...

    badania spalin nie robilem

  9. #59
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no to my ( ci z 156 TS i ECU M1.5.5 ) mamy swoja małą analizę spalin, czyli parametr
    Lambda Regulation Row 1.
    - parametr ten pokrywa się ze swoimi wartościami z parametrem Lambda jak na stacji diagnostycznej, chyba własnie taki był zamysł konstruktorów alfy.
    - ktoś tu na forum podawał że wg. niego ten tryb loop open w JTS zawsze ma być na biegu jałowym , ponieważ tak właśnie działają te silniki.
    - coś mi się w to nie chce wierzyć, ponieważ już w tych latach ( > 2001 ) firma nie mogła ignorować ekologii tak jak do tej pory robiła.
    - trzymam kciuki za "diagnostów " tego modelu, aby wam nie zabrakło wiary i sił w doprowadzenie do powstania online instrukcji dla tego modelu.
    - nowa wersja alfadiaga ma te same błędy co stara, szczególnie dotyczy to modelu JTS.
    - wyglada na to ze autor wydał nowszą wersję chcąc naprawić swój błąd jaki popełnił w porzedniej wersji programu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #60
    pc114
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    nowa wersja alfadiaga ma te same błędy co stara, szczególnie dotyczy to modelu JTS
    to nie dobrze...

    Ja jestem narazie na etapie wymiany świec na NGK Laser Platinium... Później zabiorę się za ten filtr paliwa.... O efektach, ewentualnych pomiarach i spostrzeżeniach będę informował!

    pozdro
    pc114

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 11:22
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  3. Szarpie przy ruszaniu :((
    Utworzone przez Maciuś w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 08-08-2014, 08:45
  4. Sportronic szarpie przy ruszaniu
    Utworzone przez sebmol w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-01-2011, 17:53
  5. szarpie przy ruszaniu
    Utworzone przez przemekj23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-05-2009, 16:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory